Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kramp i ljumsken...bara den ena, kommer och går lite som det behagar, förhoppningsvis tillfällig kroppsförvirring för dagen och inget som tänker bestå.:yuck::banghead:
Kan vi vrida fram tiden sisådär 20 jävla veckor nu???
#tröttlessbitter

Visst är det väl vanligt med kramp när man är gravid?

Jag mår illa så fort jag ställer mig upp. Sitter jag eller ligger jag så mår jag bra, men så fort jag reser mig så kommer illamåendet, och det försvinner inte förrän jag sättermig ner igen. Hur fasen ska jag kunna leva med detta?? :mad::meh:

Jag mår illa så fort jag ställer mig upp. Sitter jag eller ligger jag så mår jag bra, men så fort jag reser mig så kommer illamåendet, och det försvinner inte förrän jag sättermig ner igen. Hur fasen ska jag kunna leva med detta?? :mad::meh:

Jag har testat postafen, Lergigan och Lergigan Comp. Ska bu få testa en annan sort som kanske hjälper.
En del hjälps av att småäta, typ knäckebröd.

Jag är i samma sits men mår illa hela tiden. Kan vakna av det. Det är bara att leva med om inget hjälper. Släpper ju oftast runt v 12 (men jag har passerat och status quo...)

I morgon är det dags för extra koll hos bm. Var hos kuratorn på vårdcentralen idag o hon menar att om inte mödravården tar tag i problemet med grundsjukdom kommer vårdcentralen ta tag i det o följa mig om det inte finns något direktiv att gravida måste följas av mvc. Har ju Ehler Danlos Syndrom, fibromyalgi och ibs som resulterade i utmattningssyndrom, arbetar heltid nu efter en kämpig tid men följs fortfarande noga av vården. Utmattningssyndrom är som diabetes, man måste lära sig hantera och leva med sug själv. För mig är det så i alla fall... Känns lite som att det är normalt att må dåligt när man är gravid och får räkna med det. I alla fall skulle jag be barnmorskan prata med kuratorn så de kan samverka. Gav mitt godkännande. Har ju konstaterad b12 brist och tomma järndepåer nu.

Har pga huvudvärken i princip legat på rygg hela dagen idag = bäckenet mår ganska bra. Hur ska jag komma ihåg att gnälla om det på den lilla tiden jag har imorgon? Kanske ska börja dagen med att mocka hagen ett par timmar, det är en bäckendödare av rang.

Har pga huvudvärken i princip legat på rygg hela dagen idag = bäckenet mår ganska bra. Hur ska jag komma ihåg att gnälla om det på den lilla tiden jag har imorgon? Kanske ska börja dagen med att mocka hagen ett par timmar, det är en bäckendödare av rang.

Jag noterar mina besvär, annars svarar jag reflexmässigt att "allt är bra".

I morgon är det dags för extra koll hos bm. Var hos kuratorn på vårdcentralen idag o hon menar att om inte mödravården tar tag i problemet med grundsjukdom kommer vårdcentralen ta tag i det o följa mig om det inte finns något direktiv att gravida måste följas av mvc. Har ju Ehler Danlos Syndrom, fibromyalgi och ibs som resulterade i utmattningssyndrom, arbetar heltid nu efter en kämpig tid men följs fortfarande noga av vården. Utmattningssyndrom är som diabetes, man måste lära sig hantera och leva med sug själv. För mig är det så i alla fall... Känns lite som att det är normalt att må dåligt när man är gravid och får räkna med det. I alla fall skulle jag be barnmorskan prata med kuratorn så de kan samverka. Gav mitt godkännande. Har ju konstaterad b12 brist och tomma järndepåer nu.

Jag har också fibro och det tar dom ingen speciell hänsyn till vad jag vet? Jag jobbar dock deltid pga av det redan.

Funderar på hur trött man kan bli egentligen?! Har varit så in i nordens trött den senaste tiden, och när man är trött blir man ledsen.. har grubblat jättemycket på Filippa och det som hände:( Fan man går sönder fullständigt av att förlora ett barn..

Mamma skulle göra sej lite lustig med en "man mår ju som man förtjänar" kommentar när jag sa att jag va trött och mådde illa.
Det är ju liksom inte så att jag är gravid så tätt inpå för att jag "vill" ha mina barn tätt.. Hon menade inget illa (hon är bara plump ibland) men jag blev rätt ledsen:(

Jag har räknat, jag har just nu 18!!!!! Myggbett, och alla kliar som as :arghh::arghh::arghh: och alla har jag fått dem två senaste nätterna... Jag vill ha minusgrader nu så skit odjuren dör ut!!

Funderar på hur trött man kan bli egentligen?! Har varit så in i nordens trött den senaste tiden, och när man är trött blir man ledsen.. har grubblat jättemycket på Filippa och det som hände:( Fan man går sönder fullständigt av att förlora ett barn..

Mamma skulle göra sej lite lustig med en "man mår ju som man förtjänar" kommentar när jag sa att jag va trött och mådde illa.
Det är ju liksom inte så att jag är gravid så tätt inpå för att jag "vill" ha mina barn tätt.. Hon menade inget illa (hon är bara plump ibland) men jag blev rätt ledsen:(

Precis hur trött som helst utan ditt bagage så med lär ju vara än värre.

Sicken skillnad det är att ha en liiiiiiten sak i magen ändå. Vanligtvis så kan jag gå från frukost till kvällsmat utan att det känns nåt vidare sådär, om det krävs, kan kurra lite och sen går det över. Men nu, gud, jag blev så fruktansvärt hungrig att jag började må dåligt och få ont i magen.

Lesson learned, mat ska alltid finnas i närheten.

Känner igen mig totalt! :grin:
Kan också "glömma bort" att äta i vanliga fall, men nu finns ingen större risk för det. Illamående, magont och uppblåst mage kommer direkt som ett brev på posten :meh:

:(:heart
Kram

Låter som om vi är många som mår taskig just nu :( Mitt illamående har de senaste dagarna lättat något men igår kväll om det tillbaka med full kraft och däcade mig totalt. Har fortfarande inte spytt men star och torrulkar några ganger varje dag. Kände av bäckenet när jag bar in tunga kassar från bilen igår så nu blir det inga fler tunga lyft.

Trodde i min enfald att tiden skule gå fortare när man väntar andra barnet och har merän sig själv att tänka på men jag tycker att tiden går om möjligt ännu långsammare än föra gången. Gick in i v8 idag så det är ju fortfarande orimligt långt kvar till maj månad.

Låter som om vi är många som mår taskig just nu :( Mitt illamående har de senaste dagarna lättat något men igår kväll om det tillbaka med full kraft och däcade mig totalt. Har fortfarande inte spytt men star och torrulkar några ganger varje dag. Kände av bäckenet när jag bar in tunga kassar från bilen igår så nu blir det inga fler tunga lyft.

Trodde i min enfald att tiden skule gå fortare när man väntar andra barnet och har merän sig själv att tänka på men jag tycker att tiden går om möjligt ännu långsammare än föra gången. Gick in i v8 idag så det är ju fortfarande orimligt långt kvar till maj månad.
I hear you. Jag gick in i v 9 i förrgår och man längtar ju tills man får en riktig mage. Men å andra sidan kan det gärna vänta tills jag lyckats ordna ett nytt jobb.

Här är en till med EDS

Har i övrigt tagit mig till jobbet för första gången på en vecka. Självklart skulle tågen krångla så jag hamnade på ett fullsmockat tåg utan sittplats. Slutade med att jag fik sätta mig på golvet då jag höll på att svimma. :(

Satte mig och andades på en bänk när jag kom av och nu sitter jag här och funderar på hur jag ska ta mig igenom dagen. Inga planerade möten iaf vilket är ett plus.

Jag mår överraskande nog illa:yuck:

Jag är enormt trött och fasar för hur det ska kännas om det inte lättar. Jag var trött förra graviditeten också, men inte såhär lamslagen av illamående och trötthet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama