De vet ju inte hur du såg ut innan så du kn ju bara vara lite "tjock"Nej jag vet det, men det lär ju börja synas snart. Ger man inte ett dåligt intryck då?
Jag tycker det är helt ok faktiskt. Som sagt berätta det om de erbjuder jobbet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De vet ju inte hur du såg ut innan så du kn ju bara vara lite "tjock"Nej jag vet det, men det lär ju börja synas snart. Ger man inte ett dåligt intryck då?
Jag behöver lite input. Jag ska på jobbintervju på måndag, och min tanke är att jag inte ska nämna att jag är gravid förrän dem isf ev erbjuder mig jobbet. För jag känner att jag inte vill hålla tyst om det för att efter ett par veckor gå in och säga *hoppsan*. Då flyger ju liksom min trovärdighet ut genom fönstret.
Är det okej att göra så eller borde jag berätta direkt när jag kommer dit??
Absolut, men nu jobbar en av mina bästa kompisar där och hon vet ju. Hon tycker jag ska vara ärlig. Ähh jag gör nog som jag tänkt, sen får dem ju bestämma sig om jag "får" skriva på pappret trots min graviditet eller inte.Jag skulle inte ha sagt något om det inte är en tjänst som är av den naturen att det är väldigt viktigt vad arvetsgivaren/ chefen har för värderingar. Ev vill du ju inte ens jobba på ett ställe där dom ser en graviditet som ett problem.
Om du väntar med att berätta så tror jag faktiskt inte att de flesta orkar räkna baklänges till hur långt gången du var vid intervjun och gör dom det ska dom inte få nån förtroendekris ändå. En graviditet är privat och man berättar när man själv önskar. Lycka till på intervjun!
Har någon här bytt BM någon gång?
Jag var på andra besöket hos min idag (kallas väll inskrivning) och jag känner att jag inte är helt trygg med henne. Hon är jättegullig och trevlig men känns väldigt grön och då detta är min första graviditet hade det känts tryggt med någon som är rutinerad och "gammal i gemet" så att säga..
Jag var på andra besöket hos min idag (kallas väll inskrivning) och jag känner att jag inte är helt trygg med henne. Hon är jättegullig och trevlig men känns väldigt grön och då detta är min första graviditet hade det känts tryggt med någon som är rutinerad och "gammal i gemet" så att säga..
+1 på denByt om det inte känns bra. Jag gjorde inte det under tiden med min första och det förstörde väldigt mycket av min tid som gravid.
Jag har bytt. Är väldigt vanligt och inget konstigtHar någon här bytt BM någon gång?
+3 kg sedan + på stickan så nu "får" jag bara gå upp 3 kg till på resten av tiden om jag ska följa bm:s ordination
Vad drygt.
Min BM har inte sagt något. Får se om hon kommenterar uppgången imorgon.
Absolut, men nu jobbar en av mina bästa kompisar där och hon vet ju. Hon tycker jag ska vara ärlig. Ähh jag gör nog som jag tänkt, sen får dem ju bestämma sig om jag "får" skriva på pappret trots min graviditet eller inte.
Har varit vaken sedan 01.30, fick slurpa lite fil och omeprazol för att dämpa halsbrännan. Sedan ville hundarna ha mer vatten och gå ut och kissa och då vaknade sambon och kissade även han så då följde jag flocken
Har typ en eller två sådana här nätter per vecka och det är SÅ drygt. Redan liksom...
Musjäveln har även inatt smällt en fälla utan att fastna. Sambon byggde en vägspärr med fällor men det hjälpte inte... Ska försöka ladda den nya fällan med jordnötsklet, den har tre ingångar
Snart dags för dusch innan resa mot barnmorskan. Ska försöka sova en halvtimme iaf
Har varit vaken sedan 01.30, fick slurpa lite fil och omeprazol för att dämpa halsbrännan. Sedan ville hundarna ha mer vatten och gå ut och kissa och då vaknade sambon och kissade även han så då följde jag flocken
Har typ en eller två sådana här nätter per vecka och det är SÅ drygt. Redan liksom...
Musjäveln har även inatt smällt en fälla utan att fastna. Sambon byggde en vägspärr med fällor men det hjälpte inte... Ska försöka ladda den nya fällan med jordnötsklet, den har tre ingångar
Snart dags för dusch innan resa mot barnmorskan. Ska försöka sova en halvtimme iaf
Å va skönt!!! Nu kan ni andas lite lättare igenPlanerat alla besök inkl efterkontroll idag
Uppskriven på planeringsronden för myom och blodprovsvaren från KUB.
Och alldeles nyss ringde de och sade att NIPT inte visade några avvikelser. Puh!