Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver lite input. Jag ska på jobbintervju på måndag, och min tanke är att jag inte ska nämna att jag är gravid förrän dem isf ev erbjuder mig jobbet. För jag känner att jag inte vill hålla tyst om det för att efter ett par veckor gå in och säga *hoppsan*. Då flyger ju liksom min trovärdighet ut genom fönstret.
Är det okej att göra så eller borde jag berätta direkt när jag kommer dit??

Jag skulle inte ha sagt något om det inte är en tjänst som är av den naturen att det är väldigt viktigt vad arvetsgivaren/ chefen har för värderingar. Ev vill du ju inte ens jobba på ett ställe där dom ser en graviditet som ett problem.

Om du väntar med att berätta så tror jag faktiskt inte att de flesta orkar räkna baklänges till hur långt gången du var vid intervjun och gör dom det ska dom inte få nån förtroendekris ändå. En graviditet är privat och man berättar när man själv önskar. Lycka till på intervjun!

Jag skulle inte ha sagt något om det inte är en tjänst som är av den naturen att det är väldigt viktigt vad arvetsgivaren/ chefen har för värderingar. Ev vill du ju inte ens jobba på ett ställe där dom ser en graviditet som ett problem.

Om du väntar med att berätta så tror jag faktiskt inte att de flesta orkar räkna baklänges till hur långt gången du var vid intervjun och gör dom det ska dom inte få nån förtroendekris ändå. En graviditet är privat och man berättar när man själv önskar. Lycka till på intervjun!
Absolut, men nu jobbar en av mina bästa kompisar där och hon vet ju. Hon tycker jag ska vara ärlig. Ähh jag gör nog som jag tänkt, sen får dem ju bestämma sig om jag "får" skriva på pappret trots min graviditet eller inte.

Har någon här bytt BM någon gång?
Jag var på andra besöket hos min idag (kallas väll inskrivning) och jag känner att jag inte är helt trygg med henne. Hon är jättegullig och trevlig men känns väldigt grön och då detta är min första graviditet hade det känts tryggt med någon som är rutinerad och "gammal i gemet" så att säga..

+3 kg sedan + på stickan så nu "får" jag bara gå upp 3 kg till på resten av tiden om jag ska följa bm:s ordination :grin:

Jag var på andra besöket hos min idag (kallas väll inskrivning) och jag känner att jag inte är helt trygg med henne. Hon är jättegullig och trevlig men känns väldigt grön och då detta är min första graviditet hade det känts tryggt med någon som är rutinerad och "gammal i gemet" så att säga..

Har inte bytt men önskar att jag hade gjort det. Så byt om det inte känns helt bra.

Byt om det inte känns bra. Jag gjorde inte det under tiden med min första och det förstörde väldigt mycket av min tid som gravid.

Jag har bytt. Är väldigt vanligt och inget konstigt :)

Inte bytt men skulle absolut göra om det inte känns bra! Var specifik med vad du önskar så dom kan matcha dig rätt.

Vad drygt.

Min BM har inte sagt något. Får se om hon kommenterar uppgången imorgon.

Det är det.
Viktuppgången förra graviditeten gav mycket ångest, framförallt från bm då denne fixerade sig väldigt vid den.
Jag lovade mig själv att inte påverkas av det den här gången men likafullt så gnager det i mig...

Absolut, men nu jobbar en av mina bästa kompisar där och hon vet ju. Hon tycker jag ska vara ärlig. Ähh jag gör nog som jag tänkt, sen får dem ju bestämma sig om jag "får" skriva på pappret trots min graviditet eller inte.

Nej det får de verkligen inte! Det är diskriminering. Jag tycker inte att du ska berätta alls i samband med ev erbjudande utan vänta ett tag in i anställningen. Det gör (ska inte göra) ingen skillnad för arbetsgivaren, de får inte göra någon skillnad i sina beslut beroende på om du är gravid eller inte.

Har varit vaken sedan 01.30, fick slurpa lite fil och omeprazol för att dämpa halsbrännan. Sedan ville hundarna ha mer vatten och gå ut och kissa och då vaknade sambon och kissade även han så då följde jag flocken :rofl:

Har typ en eller två sådana här nätter per vecka och det är SÅ drygt. Redan liksom...

Musjäveln har även inatt smällt en fälla utan att fastna. Sambon byggde en vägspärr med fällor men det hjälpte inte... Ska försöka ladda den nya fällan med jordnötsklet, den har tre ingångar :sneaky:

Snart dags för dusch innan resa mot barnmorskan. Ska försöka sova en halvtimme iaf :grin:

Har varit vaken sedan 01.30, fick slurpa lite fil och omeprazol för att dämpa halsbrännan. Sedan ville hundarna ha mer vatten och gå ut och kissa och då vaknade sambon och kissade även han så då följde jag flocken :rofl:

Har typ en eller två sådana här nätter per vecka och det är SÅ drygt. Redan liksom...

Musjäveln har även inatt smällt en fälla utan att fastna. Sambon byggde en vägspärr med fällor men det hjälpte inte... Ska försöka ladda den nya fällan med jordnötsklet, den har tre ingångar :sneaky:

Snart dags för dusch innan resa mot barnmorskan. Ska försöka sova en halvtimme iaf :grin:

Å jag som klagat på att jag vaknat 04.30... O_o

Fy vad drygt att inte få sova!!

Ladda med dumlekola, har lyckats ta över 10 med samma kola :devil:

GAAAHHHH
Börjar bli trött på detta nu :crazy: På dagarna är det helt OK både vad det gäller illamående, yrsel uppstötningar och magen men på morgnarna....

På morgnarna får jag max i mig en halv smörgås innan jag får panikont i magen och måste profylaxandas. Det rimmar väldigt illa med både morgonillamående och sura uppstötningar. :down: Tar drygt 2 timmar innan jag är back on track igen.

Känner att jag behöver en plan för magen men jag vet inte riktigt varför det blir så enormt smärtsamt just på morgonen. :confused:

I övrigt har jag foglossning bak varje kväll nu och tackar varm gravidkudden som införskaffades med sonen. Ska köpa lite fler kulor och fylla på den med i helgen för numera måste man ha den dubbelvikt :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 564
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama