Vårföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ariane
Jag skulle också varit fylle chafför för några veckor sen, men det var högst frivilligt!
Jag skulle också satt mig på tvären om jag hade haft ont i fogarna av att köra och blev halvt tvingad att göra det.

Idag gick jag in i v.16. Bara 25 veckor kvar tills min sista graviditet är över :banana:

Jag lär få vara fyllechaffis 12/11 när vi ska ha företagsmöte med middag :crazy:

Den ständiga hungern har övergått till noll hunger och än så länge så har blodsockret inga invändningar.

Har druckit två koppar te och ätit en liten banan sedan 04.30 imorse och jag är mätt(!).

Jag lär få vara fyllechaffis 12/11 när vi ska ha företagsmöte med middag :crazy:

Den ständiga hungern har övergått till noll hunger och än så länge så har blodsockret inga invändningar.

Har druckit två koppar te och ätit en liten banan sedan 04.30 imorse och jag är mätt(!).

När jag kom över v20 och fram till förlossningen så var jag konstant mätt.. fanns liksom inte plats till nåt annat än bebisen.

Jag fick inviga gravidbyxorna idag. Min svägerska var här en stund innan och frågade hur långt gången jag eg är. Asså enligt appen så i v 10 (9+3) men om man tittar på magen så en del veckor längre. Såhär såg jag ut i v 18 när min svärmor hade fått föda mig i nästan två veckor, när jag väntade dottern. Så vi får väl se hur långt jag är när jag ska på RUL, om typ 9 veckor.

Jag fick inviga gravidbyxorna idag. Min svägerska var här en stund innan och frågade hur långt gången jag eg är. Asså enligt appen så i v 10 (9+3) men om man tittar på magen så en del veckor längre. Såhär såg jag ut i v 18 när min svärmor hade fått föda mig i nästan två veckor, när jag väntade dottern. Så vi får väl se hur långt jag är när jag ska på RUL, om typ 9 veckor.

Magen blir ju ofta större snabbare när det inte är första barnet :)

Magen blir ju ofta större snabbare när det inte är första barnet :)
Jo fast så mycket, så tidigt?? Jag ska på hälsosamtal nästa vecka och tänkte be om ett tidigt ultraljud då, för att se on jag verkligen bara är 10 v. Min mens strulade ju flera månader innan plusset så jag kanske är mycket längre eg.

Stenhård mage idag. Men gör inte ont och trycker inte åt något håll mer än möjligen mot ryggraden.

Igår var det även aktivitet på höger sida, jättesvårt att säga om det var Greta/Viktor elle tarmen för det kändes inte som tarmen "brukar".

Evigheter till RUL just idag.

Känner mig egentligen inte orolig men har svårt för "nya saker" som det inte finns något riktigt facit till.

Och så är hjärnan lurig.
Mina 16+ veckor känns som minst halvvägs men när någon annan skriver om sina 24 känns det som färre :confused: (det är ju ÅTTA veckor länge än vad jag gått!)

Idag kliar det i fingrarna, de vill beställa en doppler. :crazy:

Stenhård mage idag. Men gör inte ont och trycker inte åt något håll mer än möjligen mot ryggraden.

Igår var det även aktivitet på höger sida, jättesvårt att säga om det var Greta/Viktor elle tarmen för det kändes inte som tarmen "brukar".

Känner mig egentligen inte orolig men har svårt för "nya saker" som det inte finns något riktigt facit till.

Och så är hjärnan lurig.
Mina 16+ veckor känns som minst halvvägs men när någon annan skriver om sina 24 känns det som färre :confused: (det är ju ÅTTA veckor länge än vad jag gått!)

Låt bli, hittar du inga ljud kommer alla nojjor bubbla fritt. Det är inte långt tills du kommer känna GV dagligen, då slappnade i alla fall jag av.

Och så är hjärnan lurig.

Jag tror man lätt skapar sej själv oro med en doppler och även att man invaggar sej i en falsk trygghet. Hur vet man att det slår normalt och inte? Vilka variationer är normala? Hur reagerar man om man inte hittar hjärtljuden..
Jag kommer absolut inte beställa nån trots bakgrunden vi har, jag blir nog bara stressad av att ha en. Jag åker hellre in till förlossningen eller min BM om jag känner mej bekymrad.

Jag har köpt en begagnad doppler för en månad sedan men faktiskt inte vågat varken prova eller använda den.... Kanske sen när man känner skrutt väldigt tydligt och barnen vill lyssna, som mys!

Halvväg på torsdag! Har gått upp 2.4 kg hittills, hoppas att det inte blir allt för mkt till! Vill komma igång och rida så snart som möjligt efter förlossningen men går jag upp 20 kg typ blir det svårt att få bort allt så fort... Bör max gå upp 8 kg enligt babyhjalp.se 's kalkylator, får se om jag klarar det!

Vecka 10 idag :banana:
Vaknade igår av att sängen snurrade och behövde ha en hink vid mig hela tiden. Betydligt bättre idag men det får bli att jobba hemifrån iallafall.
Nästa onsdag är det inskrivning, hoppas jag får tid för Kub då med.

Inhopp från hösttråden.
Jag har en mängd mammakläder som jag själv köpt begagnat som jag inte använder. Om någon bor i Stockholm och behöver strl M-L så kan jag sälja av en hel säck med kläder för en billig peng :D

Vecka 10 idag :banana:
Vaknade igår av att sängen snurrade och behövde ha en hink vid mig hela tiden. Betydligt bättre idag men det får bli att jobba hemifrån iallafall.
Nästa onsdag är det inskrivning, hoppas jag får tid för Kub då med.

Nu vet jag inte vart du bor men i örebro län kan man boka kub själv via 1177.se :)

Halvväg på torsdag! Har gått upp 2.4 kg hittills, hoppas att det inte blir allt för mkt till! Vill komma igång och rida så snart som möjligt efter förlossningen men går jag upp 20 kg typ blir det svårt att få bort allt så fort... Bör max gå upp 8 kg enligt babyhjalp.se 's kalkylator, får se om jag klarar det!

Åh vad lite.

Min kropp är tydligen förprogrammerad att gå upp på luft, försöker acceptera det och göra en plan för effektiv nedgång i vår. Typ skritta igång ponnyn för hand.

Åh vad lite.

Min kropp är tydligen förprogrammerad att gå upp på luft, försöker acceptera det och göra en plan för effektiv nedgång i vår. Typ skritta igång ponnyn för hand.

Min kropp går också upp av luft haha! Men hade ju noll matlust första tolv veckorna och det har nog hjälpt till! Men är ju rätt överviktig sen innan så är ju bara bra om ja går upp så lite som möjligt!

Åh vad lite.

Förra gången gick jag upp 40(!!!!) kg genom att spy ett par gånger i timmen t om v. 16 så jag vet precis vad du pratar om. Är supernöjd med +/- 0 än så länge. Har fortfarande 20kg kvar sedan sist så det hade varit underbart om jag fick lite hjälp att gå ner dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 561
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama