Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lär få vara fyllechaffis 12/11 när vi ska ha företagsmöte med middag
Den ständiga hungern har övergått till noll hunger och än så länge så har blodsockret inga invändningar.
Har druckit två koppar te och ätit en liten banan sedan 04.30 imorse och jag är mätt(!).
När jag kom över v20 och fram till förlossningen så var jag konstant mätt.. fanns liksom inte plats till nåt annat än bebisen.
Jag fick inviga gravidbyxorna idag. Min svägerska var här en stund innan och frågade hur långt gången jag eg är. Asså enligt appen så i v 10 (9+3) men om man tittar på magen så en del veckor längre. Såhär såg jag ut i v 18 när min svärmor hade fått föda mig i nästan två veckor, när jag väntade dottern. Så vi får väl se hur långt jag är när jag ska på RUL, om typ 9 veckor.
Jo fast så mycket, så tidigt?? Jag ska på hälsosamtal nästa vecka och tänkte be om ett tidigt ultraljud då, för att se on jag verkligen bara är 10 v. Min mens strulade ju flera månader innan plusset så jag kanske är mycket längre eg.Magen blir ju ofta större snabbare när det inte är första barnet
Stenhård mage idag. Men gör inte ont och trycker inte åt något håll mer än möjligen mot ryggraden.
Igår var det även aktivitet på höger sida, jättesvårt att säga om det var Greta/Viktor elle tarmen för det kändes inte som tarmen "brukar".
Evigheter till RUL just idag.
Känner mig egentligen inte orolig men har svårt för "nya saker" som det inte finns något riktigt facit till.
Och så är hjärnan lurig.
Mina 16+ veckor känns som minst halvvägs men när någon annan skriver om sina 24 känns det som färre (det är ju ÅTTA veckor länge än vad jag gått!)
Idag kliar det i fingrarna, de vill beställa en doppler.
Stenhård mage idag. Men gör inte ont och trycker inte åt något håll mer än möjligen mot ryggraden.
Igår var det även aktivitet på höger sida, jättesvårt att säga om det var Greta/Viktor elle tarmen för det kändes inte som tarmen "brukar".
Evigheter till RUL just idag.
Känner mig egentligen inte orolig men har svårt för "nya saker" som det inte finns något riktigt facit till.
Och så är hjärnan lurig.
Mina 16+ veckor känns som minst halvvägs men när någon annan skriver om sina 24 känns det som färre (det är ju ÅTTA veckor länge än vad jag gått!)
Idag kliar det i fingrarna, de vill beställa en doppler.
Vecka 10 idag
Vaknade igår av att sängen snurrade och behövde ha en hink vid mig hela tiden. Betydligt bättre idag men det får bli att jobba hemifrån iallafall.
Nästa onsdag är det inskrivning, hoppas jag får tid för Kub då med.
Halvväg på torsdag! Har gått upp 2.4 kg hittills, hoppas att det inte blir allt för mkt till! Vill komma igång och rida så snart som möjligt efter förlossningen men går jag upp 20 kg typ blir det svårt att få bort allt så fort... Bör max gå upp 8 kg enligt babyhjalp.se 's kalkylator, får se om jag klarar det!
Åh vad lite.
Min kropp är tydligen förprogrammerad att gå upp på luft, försöker acceptera det och göra en plan för effektiv nedgång i vår. Typ skritta igång ponnyn för hand.
Skåne tyvärr Men tack för tipsetNu vet jag inte vart du bor men i örebro län kan man boka kub själv via 1177.se
Förra gången gick jag upp 40(!!!!) kg genom att spy ett par gånger i timmen t om v. 16 så jag vet precis vad du pratar om. Är supernöjd med +/- 0 än så länge. Har fortfarande 20kg kvar sedan sist så det hade varit underbart om jag fick lite hjälp att gå ner dem.Åh vad lite.
Min kropp är tydligen förprogrammerad att gå upp på luft, försöker acceptera det och göra en plan för effektiv nedgång i vår. Typ skritta igång ponnyn för hand.