Vårföräldrar 2017 del fyra

Inspekterade musen, lite läskigt. Stygn här och var och en rejäl härva lite eh längre in :eek: Undrar just hur det ser ut på den längre bristningen. Men jag vågar inte ens försöka se något :nailbiting:

Tänk om han hade varit färdig :arghh: Jag gissar iofs att det väldigt snabba förloppet gjorde att kroppen inte hann med och troligen är det pga cytotecen, det är ju en biverkning med för starka värkar och risk för livmoderruptur.

Sakta men säkert är ett tips :angel::meh::grin:

Testar nya sjalen. Barnet gnyr, tuttarna reagerar direkt :eek:

Hur som, köpte en Aldoria, väldigt trevlig :) Vi har gått till brevlådan och tillbaka, jag har inga magmuskler alls...

I övrigt är jag lite irriterad, beställde och betalade en babywrap 17/2 som fortfarande inte kommit.
Och en overall 28/2 som skulle skickas inom en vecka.

Tomt i brevlådan idag igen :mad:

Kolla med företagen du köpt ifrån alt. ditt vanliga utlämningsställe om de kanske ligger där för Posten verkar kunna vara fruktansvärt slarviga.. Jag mailade härom dagen och skällde på företaget jag köpt tyg i från för att paketet kom aldrig.. Visade sig att det legat på ett utlämningsställe i en vecka (!!!) då posten "misslyckades med att leverera det" (hur nu det gick till för brevbäraren vet var vi bor och jag är hemma nästan jämt) och att jag skulle fått en avi om det. Men någon avi hade jag inte fått så var ju rena rama turen att jag tappade tålamodet och kontaktade företaget jag handlat ifrån och att de kunde tala om var paketet höll hus innan det blev sänt på retur..

Inspekterade musen, lite läskigt. Stygn här och var och en rejäl härva lite eh längre in :eek: Undrar just hur det ser ut på den längre bristningen. Men jag vågar inte ens försöka se något :nailbiting:

Tänk om han hade varit färdig :arghh: Jag gissar iofs att det väldigt snabba förloppet gjorde att kroppen inte hann med och troligen är det pga cytotecen, det är ju en biverkning med för starka värkar och risk för livmoderruptur.

Jag inspekterade min häromdagen också. När jag panikade över hemorrojder. Jag grät floder över mitt sargade sköte. Trodde jag hade framfall och hela baletten. Så till slut fick sambon kolla, han vet ju bättre än mig hur det ser ut i normala fall. Han tyckte jag överdrev något enormt. Så farligt var det faktiskt inte. :angel::angel::angel:

Nu har vi lyssnat på hjärtat samt gjort UL. Hög belastning på förlossningen så tar tydligen lite längre tid än vanligt. Nu väntar vi på BM för inkvartering på förlossningen, läkaren som gjorde UL sa att det blir igångsättning utan att ens ha gjort gynundersökning :nailbiting:

Heja bebis :love:

Fy tusan vad trött jag är. Kämpar för att inte somna framför datorn och då vilade jag ändå på lunchen O_o

Kusinen ringde och undrade om vi ville komma på fika i eftermiddag för att träffa nytillskottet. Ska bli superroligt :) skulle dock vilja vara något piggare först så att jag inte somnar hos dem :angel:

Tips?

Kolla med företagen du köpt ifrån alt. ditt vanliga utlämningsställe om de kanske ligger där för Posten verkar kunna vara fruktansvärt slarviga.. Jag mailade härom dagen och skällde på företaget jag köpt tyg i från för att paketet kom aldrig.. Visade sig att det legat på ett utlämningsställe i en vecka (!!!) då posten "misslyckades med att leverera det" (hur nu det gick till för brevbäraren vet var vi bor och jag är hemma nästan jämt) och att jag skulle fått en avi om det. Men någon avi hade jag inte fått så var ju rena rama turen att jag tappade tålamodet och kontaktade företaget jag handlat ifrån och att de kunde tala om var paketet höll hus innan det blev sänt på retur..

Jag har frågat båda om de skickat men ingen har svarat, däremot gick klarna-betalningen igenom för overallen...

Mitt utlämningsställe berättar när jag fått paket om jag inte hunnit hem och kolla brevlådan :cool:

(Och min postis lämnar stora paket på trappen om de är skickade som brev/skrymmande :love: ).

Jag inspekterade min häromdagen också. När jag panikade över hemorrojder. Jag grät floder över mitt sargade sköte. Trodde jag hade framfall och hela baletten. Så till slut fick sambon kolla, han vet ju bättre än mig hur det ser ut i normala fall. Han tyckte jag överdrev något enormt. Så farligt var det faktiskt inte. :angel::angel::angel:

Min bäckenbotten är trött sedan tidigare så den är lite skum nu men det brukar rätta till sig bara jag börjar rida igen. Och knipa. Vill helst knipa med kulor men det känns inte så aktuellt just nu :angel: :eek:

Nu är ju iof en av mina stora orosmoln just att min bebis är stor. Men min mor som tagit sig igenom 7(!!!) förlossningar fick sy mer med min syster som vägde under 2kg (väldigt tidigt född) än med min bror som vägde 5kg. Så mkt beror ju på förlossningen i sig som du skriver :).

Nu får hästen börja promenera lite! Sambo blev glad för min skull men jublade väl inte av lycka när han räknade ut vem som får gå promenad ett tag :angel::angel::angel:

Jag klarar av 50, max 100, meter innan jag får sammandragningar om tempot är högre än snigelfart. 170 cm, laddad, pålle som bott 16 dagar på box/sjukruta på strikt skrittpromenad i tio minuter känns som lätt överkurs :p.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar