Vårföräldrar 2017 del fyra

Sf på 31 är väl inte stort? Jag låg på 30 i v31 och 31 nu i v32. På min kurva så ligger det en liten mm över medellinjen. Tycker inte själv att jag är speciellt stor heller, men jag är iofs också lång.

Nja SF 31 i v. 31 är precis under den övre linjen. Hade SF 30 i v.29 och det var ett hopp upp från gången innan dess.

Nu har jag med varit på besiktning och gick igenom felfritt! Gått upp ett kg i vikt men det är också det enda kilot under den här graviditeten så jag är väldigt nöjd. Magen hade bara ökat en cm sen sist så nu ligger vi på 28 cm i v.31. Fina hjärtjud!

Vi pratade en del om min nervositet inför förlossningen, jag har kontrollbehov och tycker det är jobbigt att inte veta hur det kommer att vara, hur det ser ut mm så nu ska BM skicka en remiss till en aruorabarnmorska på förlossningen så ska jag få komma dit o prata och titta runt lite. Känns väldigt bra!

Nu har vi lyssnat på hjärtat samt gjort UL. Hög belastning på förlossningen så tar tydligen lite längre tid än vanligt. Nu väntar vi på BM för inkvartering på förlossningen, läkaren som gjorde UL sa att det blir igångsättning utan att ens ha gjort gynundersökning :nailbiting:
Heja dig och bebis! :up:

Tror mycket beror på hur man bär barnet, lång eller kort överkropp osv. Jag är lång (176cm) och har jättelång överkropp, det finns massor av plats för bebisen.

Absolut. Jag är kort och tjock och bär barnet långt ut känns det som iaf. Då då blir det ju ett högre mått.

Ser nästan mindre ut nu än då.

20170308_100139_zpstoszojkx.jpg

20170222_183933_zpsmz6hzkwg.jpg

Testar nya sjalen. Barnet gnyr, tuttarna reagerar direkt :eek:

Hur som, köpte en Aldoria, väldigt trevlig :) Vi har gått till brevlådan och tillbaka, jag har inga magmuskler alls...

I övrigt är jag lite irriterad, beställde och betalade en babywrap 17/2 som fortfarande inte kommit.
Och en overall 28/2 som skulle skickas inom en vecka.

Tomt i brevlådan idag igen :mad:

Både jag och Maja i magen hade en slö dag igår,vilket resulterade i ett besök på förlossningen på kvällen.
Inga direkta rörelser under hela dagen avslutades i ett gymnastik pass utan dess like såfort plupparna på magen sattes dit :meh: Det kändes lagom ovärt, men det är skönt att veta att allt är som det ska iaf.

Både jag och Maja i magen hade en slö dag igår,vilket resulterade i ett besök på förlossningen på kvällen.
Inga direkta rörelser under hela dagen avslutades i ett gymnastik pass utan dess like såfort plupparna på magen sattes dit :meh: Det kändes lagom ovärt, men det är skönt att veta att allt är som det ska iaf.
Vad är det med de där plupparna egentligen O_o

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar