Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så det ska skickas in till FK alltså? Digitalt eller via brev? Jag fick bara ett papper, ska man inte ha kvar ett själv?
Det ska in till FK och du kommer få lite papper i retur som arbetsgivaren fyller i, antingen i pappersform eller digitalt med hjälp av en kod som finns på.
Jag fick iväg mitt i fredags och på onsdag slutar jag Undrar hur snabba FK är? Har ju nyligen fått ersättning för sorgedagar som dom så fint kallar det (30dagar får man som mamma och 20som pappa.. Generöst) Sen varit sjukskriven på det, men har jobbat 5-6månader plus att jag fått löneökning. Gissar att kvarnarna kommer mala långsamt?Aha! Då är jag med! Då får jag ta mig i kragen o skicka in det
Tog nog 3 veckor innan jag fick mitt. Men vet faktiskt inte om det är samma process om man går hem en tid innan bf...Jag fick iväg mitt i fredags och på onsdag slutar jag Undrar hur snabba FK är? Har ju nyligen fått ersättning för sorgedagar som dom så fint kallar det (30dagar får man som mamma och 20som pappa.. Generöst) Sen varit sjukskriven på det, men har jobbat 5-6månader plus att jag fått löneökning. Gissar att kvarnarna kommer mala långsamt?
Sist fick jag mitt veckan efter men jag har inte riktigt samma förhoppning denna gången. Krånglar säkert bara för att jag varit sen in med det. Men men, både jag och min BM glömde av att jag skulle ha ett.Tog nog 3 veckor innan jag fick mitt. Men vet faktiskt inte om det är samma process om man går hem en tid innan bf...
Men det är ju moderskapsintyget som liksom blir beviset för FK att det är en bebis på gång så känns ju som dom behöver hinna handlägga6det innan nåt annat kan hända.
Jag fick iväg mitt i fredags och på onsdag slutar jag Undrar hur snabba FK är? Har ju nyligen fått ersättning för sorgedagar som dom så fint kallar det (30dagar får man som mamma och 20som pappa.. Generöst) Sen varit sjukskriven på det, men har jobbat 5-6månader plus att jag fått löneökning. Gissar att kvarnarna kommer mala långsamt?
Det kan man fråga sej, jag ställde frågan till FK och dom 10extra dagarna var för att man skulle hinna läka kroppsligt efter förlossningen. Så jäkla kallt låter det tycker jag..Ja risken finns... det tog fyra veckor för mig att få besked.
Undrar lite över varför man gör skillnad på mamma o pappa i sorgedagar. Och nej, inte generöst alls!
Man får gnälla när man är gravid och får en massa måsten! Hoppas ni får många spekulanterJaha, husvisning idag igen då. Och jag är ensam hemma som får sköta städningen idag samt att skotta en gång i snön. Va inte lönt igår och nu snöar det ff så får väl göra det strax innan bara. Jag inser redan innan jag ens har börjat att jag kommer få lida bigtime för detta inatt och imorgon.. Hurray för foglossning, dessutom har jag nog klämt en nerv i ryggen
#**slutgnälltförtillfället**
Har jäkligt mycket ligamentsträckningar i magen, tror att liten växer så det knakar därinne. Blir lite fälleknivseffekt.
Där var faktiskt väldigt många inbokade på visningen, så vi får hoppas nån bara pungar upp med pengarna Jag blir mest nojjig över att folk ska springa runt själva i huset och glo in i varenda vråMan får gnälla när man är gravid och får en massa måsten! Hoppas ni får många spekulanter