Vårföräldrar 2017 del fyra

Där var faktiskt väldigt många inbokade på visningen, så vi får hoppas nån bara pungar upp med pengarna :D Jag blir mest nojjig över att folk ska springa runt själva i huset och glo in i varenda vrå :nailbiting:
Jobbigt att få allt kollat.. å andra sidan så får man ju en anledning till att ha ordning där det brukar bli brötigt:D

Samma för mig här. Har dessutom molvärk. Känns som jag kommer sprängas innan ungen är ute. 15 v kvar. :up:
Molvärk har jag inte haft så mkt efter v14-15.

9v kvar för min del. Känns som det fortfarande får jäkligt fort!?
Tur att vi har allt klart redan förutom att packa väskan, måste åka och köpa lite bekväma myskläder till mej och maken i helgen så det blir gjort.

När man kommer till läkaren och hon bara. Hej vi skulle visst kolla på din livmodertapp. Och jag :confused::confused::confused:, jag trodde jag var där för att utreda om jag hade EDS. Men det visste hon ingenting om så det var nog ingen fara för förlossningen :banghead:.

Tredje gången jag har ett inbokat möte med läkaren under min graviditet när jag blivit informerad om att det ska handla om en sak men när jag kommer dit har läkaren fått annan info. :rage:

Jag :heart min sambo lite extra mycket i dag. Han tittade lite bekymrat på mig när jag linkade nerför trappen och sade "jag fixar hästarna". Sedan hade han ordnat med barnvakt åt junior så att jag skulle kunna vila eller åka till stan på egen hand i dag. Nu gjorde det ju så förbannat ont i rygg/höft/ljumske så hela stadsäventyret fick bli uppskjutet på framtiden men tanken var god. Nu kan jag ägna mig åt soffläge i stället utan att ha dåligt samvete för att ettan inte får den tid han behöver.
Det är lite jobbigt att hen bara går 15h/v på fsk nu när jag är hemma på graviditetspenning, min ork och hens energi är inte riktigt på samma nivå och jag får dåligt samvete.

Molvärk har jag inte haft så mkt efter v14-15.

9v kvar för min del. Känns som det fortfarande får jäkligt fort!?
Tur att vi har allt klart redan förutom att packa väskan, måste åka och köpa lite bekväma myskläder till mej och maken i helgen så det blir gjort.

Skönt att någon tycker det går fort, jag tycker tiden släpar sig fram även om jag har fullt upp och dagarna liksom rullar på. Jag är så trött på att vara gravid och vill bara ha ut ungen NU.

Det kan man fråga sej, jag ställde frågan till FK och dom 10extra dagarna var för att man skulle hinna läka kroppsligt efter förlossningen. Så jäkla kallt låter det tycker jag..
Men vi hade dock inga som helst bekymmer med FK vid förlängning och sjukskrivning efteråt.
Då va det värre med första läkaren jag träffade som tyckte att det va ju normalt att va lite ledsen efter ett missfall, jag kunde gott börja jobba på fredagen (begravningen va på torsdagen) Då va det ändå en kvinnlig läkare med småbarn..
Men sen fick jag en riktigt bra läkare som visade stor empati och lät mej få tiden jag behövde. Jag hade garanterat kunnat vara sjukskriven längre men ville få en "normalitet" i vardagen innan nya bebis skulle komma.

Ja det låter väldigt kallt. dagar är inget om man förlorat ett barn! Första läkaren verkar inte ha någon förstålese alls, vilken tur att du fick en annan läkare såa tt du kunde ta det i din egen takt!

Hallonbladste är inte jättegott. Men en kopp om dagen går ju... Får se om jag fixar att öka mängden sen...

Jag tyckte det smaka okey har lite mjölk i :)

Svart te dricker jag hett med mjölk i. Men hallonbladen ska ju helst dra i Max 70 grader och efter 10 minuter blir det ju kallt när man har i mjölk :crazy:

Så lite sötat (honung), iskallt i PETflaska är lättast för mig :D

Svart te dricker jag hett med mjölk i. Men hallonbladen ska ju helst dra i Max 70 grader och efter 10 minuter blir det ju kallt när man har i mjölk :crazy:

Så lite sötat (honung), iskallt i PETflaska är lättast för mig :D

Mitt ska drickas som vanligt te står det på förpackningen, 100 gradit vatten o dra 2-3 minuter, men finns väl olika sorter som med allt annat!

Är nog trött men hittar inte vilken adress jag ska skicka moderskapsintyget till.

Sen undrar jag om jag måste gå över till graviditetspenning sista månaderna eller om jag kan ligga kvar på sjukskrivning ända fram till det att bebis tittar ut. Är det någon skillnad i ersättning?

Är nog trött men hittar inte vilken adress jag ska skicka moderskapsintyget till.

Sen undrar jag om jag måste gå över till graviditetspenning sista månaderna eller om jag kan ligga kvar på sjukskrivning ända fram till det att bebis tittar ut. Är det någon skillnad i ersättning?

Enligt min handläggare på försäkringskassan så kan du vara sjukskriven fram till BF men vissa läkare hävdar att det inte är möjligt. Sjukskrivning går alltid före gravid penning och likande.

Min förra graviditet så blev jag sjukskriven sista månaden (och var då sjukskriven fram till dagen då han föddes) utan att behöva gå över på gravidpenning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar