Vårföräldrar 2017 del fyra

Är nog trött men hittar inte vilken adress jag ska skicka moderskapsintyget till.

Sen undrar jag om jag måste gå över till graviditetspenning sista månaderna eller om jag kan ligga kvar på sjukskrivning ända fram till det att bebis tittar ut. Är det någon skillnad i ersättning?
Sjukskrivning går före gravidpenning och ersättningen är densamma. Men i mitt fall så sjukskrevs jag två veckor fram till det datumet jag hade fått beviljat gravidpenning (är ju inte säkert att man får det beviljat, beror ju på jobb). Det vart enklast så för mig, då behövde jag inte blanda in f-kassan i sjukskrivningen överhuvudtaget

Fick hem mitt absolut sista (för denna gången:D) gravidplagg idag, en stickad fleece ifrån stormberg. Satt riktigt fint och va bra sydd, dragkedja i sidorna så den kommer passa hela vägen. Känns som att jag kommer bo i den nu när jag ska vara ledig:up:

Fick hem mitt absolut sista (för denna gången:D) gravidplagg idag, en stickad fleece ifrån stormberg. Satt riktigt fint och va bra sydd, dragkedja i sidorna så den kommer passa hela vägen. Känns som att jag kommer bo i den nu när jag ska vara ledig:up:

Jag är lite "besviken" på min gravidjacka från bon prix, den ska man ju öppna dragkedjorna utefter hur stor man blir men inte en enda cm har jag behövt öppna :rofl: eller är det magstorleken jag ska bli besviken på? :angel:

Jag är lite "besviken" på min gravidjacka från bon prix, den ska man ju öppna dragkedjorna utefter hur stor man blir men inte en enda cm har jag behövt öppna :rofl: eller är det magstorleken jag ska bli besviken på? :angel:
Det är nog jackan som är stor. Den jag beställde ifrån bonprix hade jag kunnat ha typ till v54 utan att öppna kedjorna på:D Helt fyrkantig och med dragkedjorna öppna så blev den rektangulär. Såg ut som svamp Bob fyrkant i den:rofl:

Fleecen ifrån stormberg va slimmad, lagom lång och jag lär nog behöva öppna dragkedjorna typ sista 2-3veckorna.
Riktigt mjuk och go va den med:up:

Det är nog jackan som är stor. Den jag beställde ifrån bonprix hade jag kunnat ha typ till v54 utan att öppna kedjorna på:D Helt fyrkantig och med dragkedjorna öppna så blev den rektangulär. Såg ut som svamp Bob fyrkant i den:rofl:

Fleecen ifrån stormberg va slimmad, lagom lång och jag lär nog behöva öppna dragkedjorna typ sista 2-3veckorna.
Riktigt mjuk och go va den med:up:

Haha ja dom har rätt stora storlekar har jag upptäckt :p dock känns det positivt för att allt annat jag beställer är alltid för smått!

Är nog trött men hittar inte vilken adress jag ska skicka moderskapsintyget till.

Sen undrar jag om jag måste gå över till graviditetspenning sista månaderna eller om jag kan ligga kvar på sjukskrivning ända fram till det att bebis tittar ut. Är det någon skillnad i ersättning?

Det finns en lista på FKs hemsida där det står vart man ska skicka olika intyg. Googla lite då hittar du den säkert

Jag vill ha ett par mörka byxor men med (ca) 40 dagar kvar börjar det kännas lite meningslöst.
Kan nog hålla med! Tröjan kommer jag säkerligen använda efter förlossningen också, i alla fall dom första 2v. Sen lär den ju användas nästa vända också precis som mina andra gravidkläder.

För en stund sen låg jag i sängen och smörjde musen med olja för svampen. Då va det nåt som rann, blev pöl i sängen! Hade precis varit på toa så borde inte varit urin, luktade inget heller. Vi ska till förlossningen nu på sån visning, tur det så jag kan fråga vad det är :p verkar vara flytning när man googlar, finns typ ingen vettig sida att läsa på om läckande fostervatten!

Jag vill ha ett par mörka byxor men med (ca) 40 dagar kvar börjar det kännas lite meningslöst.

Know the feeling...
Jag hittade en jättefin klänning men med noll planerade tillställningar (förutom ett barndop) och sista graviditeten känns det inte riktigt motiverat... :grin:

För en stund sen låg jag i sängen och smörjde musen med olja för svampen. Då va det nåt som rann, blev pöl i sängen! Hade precis varit på toa så borde inte varit urin, luktade inget heller. Vi ska till förlossningen nu på sån visning, tur det så jag kan fråga vad det är :p verkar vara flytning när man googlar, finns typ ingen vettig sida att läsa på om läckande fostervatten!
Sånt va jag med om förra graviditeten. Hade precis duschat och stod och rotade i byrån efter underkläder och då bara rann det ut nåt. Trodde först det va fostervatten men efter samtal till förlossningen så kunde vi konstatera att det antagligen va en väldigt vattning flytning. Glammigt:D

Bli bara mer och mer arg sen läkarbesöket i förmiddags. Det gav ingenting mer än att jag är helt sjukskriven nu. Ska ta ett snack med min BM nästa vecka....

Sånt va jag med om förra graviditeten. Hade precis duschat och stod och rotade i byrån efter underkläder och då bara rann det ut nåt. Trodde först det va fostervatten men efter samtal till förlossningen så kunde vi konstatera att det antagligen va en väldigt vattning flytning. Glammigt:D

Ja dom trodde också det var flytning men känns så konstigt när det blir en stor fläck i sängen :p man känner sig så ofräsh på nåt sätt med svamp, flytningar och svettningar!

Jag fick liknande en gång förra graviditeten också, precis efter toalettbesök. Var med en elev och kollade på häst och trodde att vattnet hade börjat gå men det var falskt alarm :D

Sitter hos morsan för att vänta ut visningen, när hunden plötsligt kommer inhaltande med en stört blödande tass. Han har på något sätt knäckt av klon på hälften, så nu sitter jag barnvakt åt syrrans hajvalp som inte fick följa med till vet. Men mäklaren ringde nu och sa att jah får åka hem igen :up: nu får jag bara vänta in mamma så valpen inte blir ensam.

Jag fick liknande en gång förra graviditeten också, precis efter toalettbesök. Var med en elev och kollade på häst och trodde att vattnet hade börjat gå men det var falskt alarm :D
Jag var med om samma igår faktiskt. Extremt skum känsla att det börjar rinna från ett annat hål precis efter man kissat. Trodde också vattnet gick men det var falskt alarm. :D:o

Grattis @Melisen och @lil-sis :)

Jag drömmer just nu våta drömmar om en hel natts sömn. Mannen har hostat som fan två nätter och igår kväll blev katten förstoppad. Vilket innebar kräk o bajsläckage. :(:crazy: och spruta honom med vatten o olja typ mitt i natten. Han är som tur är mycket piggare nu o mage o kisseri har kommit igång, kontroll besök hos veterinären i morgon så inget annat är fel.

Varit på yogan igen. Bebis verkar uppskatta detta happening för jisses vilket fullt ös det är i magen under och efter:p

När det gäller läcka konstiga saker gör jag det med. Känns ofräscht, men i mitt fall tror jag det är kiss, kommer ofta efter toabesök eller när jag reser mig o luktar lite halvfränt. Hoppas det rättar till sig sedan.

Sex arbetsdagar To go :bump::banana::bow:

Grattis @Melisen och @lil-sis :)

Jag drömmer just nu våta drömmar om en hel natts sömn. Mannen har hostat som fan två nätter och igår kväll blev katten förstoppad. Vilket innebar kräk o bajsläckage. :(:crazy: och spruta honom med vatten o olja typ mitt i natten. Han är som tur är mycket piggare nu o mage o kisseri har kommit igång, kontroll besök hos veterinären i morgon så inget annat är fel.

Varit på yogan igen. Bebis verkar uppskatta detta happening för jisses vilket fullt ös det är i magen under och efter:p

När det gäller läcka konstiga saker gör jag det med. Känns ofräscht, men i mitt fall tror jag det är kiss, kommer ofta efter toabesök eller när jag reser mig o luktar lite halvfränt. Hoppas det rättar till sig sedan.

Sex arbetsdagar To go :bump::banana::bow:
Tänk va mycket charmigt kroppen hittar på:D
3pass för min del mån-ons sen snyter jag mej i chefens gardin och går hem:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18