Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästan 48 timmars förlossning och många timmar med jobbiga o hemska pinvärkar. Helt syntetisk förlossning och massa värkstimulerande dropp.Har hört flera som tycker igångsättning är jobbigt, får man fråga varför det är jobbigt för dig?
Har en kompis vars barn också kom på hennes uträknade datum och inte ul-datum
Nästan 48 timmars förlossning och många timmar med jobbiga o hemska pinvärkar. Helt syntetisk förlossning och massa värkstimulerande dropp.
Dotterns förlossning var naturlig och väldigt snabb o "smärtfri" tror att det var för kroppen själv var redo.
Kvitamin hjälper blodet att koagulera och spädbarn kan inte tillverka det själv. Därför ger man det.På fejjan har jag sett mycket ifrågasättande av vården i samband med förlossning och barn. Folk läser diverse länkar, blir upprörda och verkar plötsligt veta mer än läkare/bm/forskning. Tex om kvitamin när barnet kommit ut (har inte läst varför barnet ska ha det bara att folk tydligen är emot), om att man inte vill ha sen avnavling eller allt prat om att man inte ska vaccinera sina barn. Jag kan tyvärr inte låta bli att bli lite irriterad, vet inte om gravidhormonerna hjälper till. Men varför ska vi ha forskare och utbildad personal inom vården om nu gemene man vet bättre? Sen är jag tyvärr inte tillräckligt påläst/utbildad/kunnig för att kunna argumentera emot i många fall. Mitt bästa argument är att läkarna/bm/forskare har utbildning som jag inte har och därför litar jag på dom. Sen måste man såklart använda nån form av sunt förnuft, skulle bm på förlossningen säga "att stå på huvudet är bättre enligr ny forskning" ja då bör man ju reagera såklart!
Naturligtvis får varje person bestämma själv om sitt och sina barns liv men jag har lite svårt för att man ifrågasätter så lång kunskap tack vare några länkar på nätet!
Var bara tvungen att spy ur mig lite...
Kvitamin hjälper blodet att koagulera och spädbarn kan inte tillverka det själv. Därför ger man det.
I övrigt håller jag med dig. Jag litar på vad läkare säger. Visst vi vet inte allt och utveckling går framåt men rekommendationer är ju ändå av en anledning.
Ja folk behöver bli mkt mer källkritiska! Strax innan jul pratades det om att falska nyheter spreds i mkt större utsträckning än de sanna nyheternaVisst blir man ledsen och mörkrädd när man läser allt. Tyvärr kunde man önska att fler kunde vara lite källkritiska. Helt plötsligt är en grupp på Facebook mer trovärdig än en massa vetenskapliga artiklar i ämnet. Men som du säger så går det ju bra ett tag att några strunta i vaccinering men om det blir för många så kommer ju sjukdomarna tillbaka.
Ni som är sjukskrivna har det varit svårt med försäkringskassan att få igenom det? Blev igår sjukskriven de sista tre veckorna eftersom jag inte tycker det fungerar på jobbet nu. Är för trött och har smärtor i ryggen.
Någon mer som är konstant törstig?
Spelar ingen roll hur mycket jag än dricker jag är törstig direkt iallafall! Kan man dricka för mycket?!
Jag är också jättetörstig. Skrev om det i vintertråden för ett tag sedan. Känns som jag dricker heeeela tiden. Pratade om det med min bm sen och hon sa att så länge sockervärde är normalt så är det bara att dricka på. Är du frisk och njurar fungerar som de ska så kissar du ut överskottet.Någon mer som är konstant törstig?
Spelar ingen roll hur mycket jag än dricker jag är törstig direkt iallafall! Kan man dricka för mycket?!
Ni som är sjukskrivna har det varit svårt med försäkringskassan att få igenom det? Blev igår sjukskriven de sista tre veckorna eftersom jag inte tycker det fungerar på jobbet nu. Är för trött och har smärtor i ryggen.
På fejjan har jag sett mycket ifrågasättande av vården i samband med förlossning och barn. Folk läser diverse länkar, blir upprörda och verkar plötsligt veta mer än läkare/bm/forskning. Tex om kvitamin när barnet kommit ut (har inte läst varför barnet ska ha det bara att folk tydligen är emot), om att man inte vill ha sen avnavling eller allt prat om att man inte ska vaccinera sina barn. Jag kan tyvärr inte låta bli att bli lite irriterad, vet inte om gravidhormonerna hjälper till. Men varför ska vi ha forskare och utbildad personal inom vården om nu gemene man vet bättre? Sen är jag tyvärr inte tillräckligt påläst/utbildad/kunnig för att kunna argumentera emot i många fall. Mitt bästa argument är att läkarna/bm/forskare har utbildning som jag inte har och därför litar jag på dom. Sen måste man såklart använda nån form av sunt förnuft, skulle bm på förlossningen säga "att stå på huvudet är bättre enligr ny forskning" ja då bör man ju reagera såklart!
Naturligtvis får varje person bestämma själv om sitt och sina barns liv men jag har lite svårt för att man ifrågasätter så lång kunskap tack vare några länkar på nätet!
Var bara tvungen att spy ur mig lite...
De flesta som kommenterar läser inte ens artiklarna
Jag är också jättetörstig. Skrev om det i vintertråden för ett tag sedan. Känns som jag dricker heeeela tiden. Pratade om det med min bm sen och hon sa att så länge sockervärde är normalt så är det bara att dricka på. Är du frisk och njurar fungerar som de ska så kissar du ut överskottet.
Visst blir man ledsen och mörkrädd när man läser allt. Tyvärr kunde man önska att fler kunde vara lite källkritiska. Helt plötsligt är en grupp på Facebook mer trovärdig än en massa vetenskapliga artiklar i ämnet. Men som du säger så går det ju bra ett tag att några strunta i vaccinering men om det blir för många så kommer ju sjukdomarna tillbaka.
Jag har för det mesta inte läst så noga men jag kommenterar typ "jag litar på sjukvården" och ibland verkar det provocera folk typ "hur kan du göra det?"