Vårföräldrar 2017 del fyra

Ja, det är det. Jag gillar både ärvda saker och saker köpta begagnade. Gillar när saker får använda tills de är slut liksom och begagnade saker är ju lika roliga att köpa som nya saker tycker jag, för mig är de ju liksom nya oavsett :)

Ja, det har du rätt i. Känns som en fin tanke ändå att lillebror/syster får ärva storasysters saker även om de aldrig han bli använda :heart
Vaggan, spjälsängen och babyskyddet köpte vi begagnat. Alla kläder kommer användas också, tror inte storasyster skulle misstycka:heart

Ischias blev diagnosen och har fått övningar att göra hemma och även kryckor jag ska använda för att avlasta. Har aldrig gått med kryckor tidigare så det är inte det lättaste. Blir det inte bättre tyckte de att jag skulle prova akupunktur. Jag hoppas verkligen det ger med sig för det är en fruktansvärd smärta som gör att man skriker rakt ut och tårarna börjar rinna.
Tur att jag är sjukskriven på heltid till den 20/1, hoppas den blir förlängd tills graviditetspenning jag fått beviljad börjar gälla.

Mådde ju så jäkla bra de första fyra månaderna, visste ju inte ens om att jag var gravid. Nu verkar allt skit komma.

Usch lider med dig! Försök att hålla uppe rörligheten och inte vila för mycket. Då blir det värre! Ischias är ett rent h*lvete

Om min bm hade jobbat på förlossningen hade hon nog skrämt alla blivande mammor så att ev förlossningar stannat upp :p

Jag sitter i stallet med en arg ponny och väntar på hovslagaren som är sen...som alltid (45 min nu o då var jag dagens första kund) :meh: Herrarna bryr sig inte särskilt mycket om att vara inne men hon vill ut och galoppera mot horisonten, eller iallafall till maten :D.

Bäsis trycker på vänster lunga/revben idag och uppskattar inte att jag sitter still. Hen blev ännu argare när jag skulle borsta leran från ponnybenen, då trodde jag hen skulle trycka sig upp genom halsen, eller i alla fall skicka ut frukosten :cautious:.

Dålig natt. Drömde att sambon även skulle få tvillingar med en annan. Kändes verkligt så jag var nere även när vi hade vaknat... Helt logiskt enligt mig, sambon är högst oförstående och kallhjärtad om det :cautious:...

Vill nog drömma om babblarna istället.

Jag är rädd att jag ska stöta på min nuvarande BM på förlossningen. Hon jobbar där 4 dagar i veckan och 1 på mvc. Vill inte träffa henne där!

Ansiktsbehandling avklarad.
Hade varit jättetrevligt om inte livmodern tyckt det var ett finfint tillfälle att träna. Som bak och framvända värkar, börjar som mensvärk och sprider sig uppåt som en våg.

Så nu sitter jag i bilen med arg ländrygg :p Tur att sambon körde och att rumpvärmen fungerar!

Ansiktsbehandling avklarad.
Hade varit jättetrevligt om inte livmodern tyckt det var ett finfint tillfälle att träna. Som bak och framvända värkar, börjar som mensvärk och sprider sig uppåt som en våg.

Så nu sitter jag i bilen med arg ländrygg :p Tur att sambon körde och att rumpvärmen fungerar!
Men härligt med lite lyx ändå:up:
Ska boka tid hos frissan för klipp och slingor, ser ut som ett utegångsfår i håret:o

Skodda hästar, halv storm när de skulle gå ut och seniorhästen blev rädd för vad det nu var, hoppar snett framåt och kör in bogen i min rygg. Tack för den. Det gör ont nu!!

Fick ev ett fodervärdserbjudande på ponnyn, inte längre bort än att jag skulle kunna rida henne 1-2 ggr/v och det skulle underlätta i tid och planering. Familjen var ute efter en häst från nu och fram till hösten när deras unghäst skulle komma hem och det skulle egentligen passa ganska bra.
Vi får se vad det blir av det.

Mars
1/3-Fille 27 år första barnet, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

En dag tidigare BF enligt ultraljudet, inser att jag glömt att uppdatera det här.

Har besökt BM idag, v25 och har inte varit där sedan v12 så kändes hög tid. Alla prover såg bra ut och det var härligt att få höra bebisens hjärtljud.

Överlag måste jag säga att jag mår ganska bra. Foglossningarna är knappt kännbara, jag har hyfsad energi och sover gott på nätterna. Läser Föda utan rädsla och känner mig pepp på förlossning, hör dock så himla mycket negativt om förlossningarna i Göteborg just nu så tankarna snurrar fram och tillbaka kring huruvida vi ska åka till Borås istället. Ska i vilket fall begära ut journalen så att vi har möjligheten att välja beroende på hur fort det verkar gå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar