Vårföräldrar 2017 del fyra

Håller tummarna!

Man tycker ju att mödravården och "föräldravården" borde vara lika över hela landet. Det borde vara ett krav.

Ja, det borde ju i alla fall finnas någon miniminivå där alla åtminstone erbjuds en kurs som täcker det vanligaste (förlossning, amning, första tiden med barnet..) Och där det finns möjlighet att ställa frågor och diskutera i grupp)

Njae, det kändes som ohyggligt dålig tajming, ffa veterinärbesöket om två veckor men jag får väl prata snällt med någon som kan ha lite bakjour om det kör ihop sig.

Mjo, det kändes väldigt onödigt.
"Tur" att det är den hästen som är coolast att ha ensam.

Troligen har han gått omkull eller sträckt sig när de härjat i hagen. Det finns inget som tyder på en sparkskada.

Det ska bli spännande att linda stödbandage fram med tjocka magen. Får nog ha snabbkurs med sambon. Jag kommer fastna därnere annars :p
Hehe... Pustade o stånkade rätt friskt idag när jag rengjorde benen o kratsade hovarna innan hovis besök idag :D

8.00 efter 9 doser cytotec var tappen borta och var öppen 3cm.

Började bli ganska jobbiga värkar så fick TENS då.

Sen vid 9 hjälpte TENS knappt alls. Fick börja med lustgas typ 9.30 medan uskan gick för att blanda milkshake. Han dricka två klunkar mellan två värkar sedan vek sig hela kroppen och 9.47 var han ute, tror det blev fyra krystvärkar allt som allt.

Hann inte diskutera ryggbedövning etc.

Har inga djupa bristningar men en lååååång långt bak och läkaren sydde och sydde och sydde och sydde :eek: har fyra sydda bristningar tror jag.

Lustgas är fina saker :D

44cm och 2470gram.

Är på BB och lär få åka hem imorgon. Har ammat från båda brösten, är än så länge inte gul och håller tempereraturen bra.

Imorgon besiktigas han av barnläkaren. Jag är typ kritvit så de ska ta HB senare, tom tandköttet är alldeles ljust :eek:

Tur att han inte var fullgången...

a

Sen vid 9 hjälpte TENS knappt alls. Fick börja med lustgas typ 9.30 medan uskan gick för att blanda milkshake. Han dricka två klunkar mellan två värkar sedan vek sig hela kroppen och 9.47 var han ute, tror det blev fyra krystvärkar allt som allt.

Har inga djupa bristningar men en lååååång långt bak och läkaren sydde och sydde och sydde och sydde :eek: har fyra sydda bristningar tror jag.

44cm och 2470gram.

Är på BB och lär få åka hem imorgon. Har ammat från båda brösten, är än så länge inte gul och håller tempereraturen bra.

Imorgon besiktigas han av barnläkaren. Jag är typ kritvit så de ska ta HB senare, tom tandköttet är alldeles ljust :eek:

Stort, stort grattis!
Det känns löjligt att säga mirakel - men nog fan är han det! Jag erkänner att V är nog den bebis som känns mest i bukehjärtat

44cm och 2470gram.

Åh stort grattis :love:

På väg till förlossningen för att kolla upp så att Liten mår bra. Sparkarna har avtagit i både mängd och styrka de senaste två dagarna och idag har det bara varit någon liten rörelse. Nästan som när man precis började känna sparkarna.
Hur har det gått? Håller tummarna att allt är som det ska:heart

44cm och 2470gram.

Stort grattis! Härligt att det gått så pass bra :).

Det gick bra :)
Troligtvis var det en kombination av hur Liten låg och att jag har moderkakan i framvägg som gjorde att jag inte kände några sparkar. Någon blev dock fruktansvärt irriterad på ctg:n och ägnade hela mättiden till att sparka konstant mot den :p

Hjärtljud mellan 135 och 165. Som regel runt 150.

Ja, det borde ju i alla fall finnas någon miniminivå där alla åtminstone erbjuds en kurs som täcker det vanligaste (förlossning, amning, första tiden med barnet..) Och där det finns möjlighet att ställa frågor och diskutera i grupp)

Absolut! På BB känns det lite sent om man inte har typ en bas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 151
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?