Vårföräldrar 2017 del fyra

Ja, har tänkt ta med lite sånt också att personalen gärna får instruera sambon och sådär. Om inte annat så vill jag att han får hjälp med instruktioner då en sak jag är lite orolig för är att han ska bli handlingsförlamad när jag behöver hans hjälp och stöd och att jag kanske inte kan vara honom behjälplig i att tala om exakt vad han ska göra.

Har ni gått ngn profylaxkurs eller liknande? Vet att min sambo tyckte att det var bra (typ bättre än vad jag tyckte att det var). Där visade de en hel del som killen kan göra (iaf på den kursen vi gick förra graviditeten).

Har ni gått ngn profylaxkurs eller liknande? Vet att min sambo tyckte att det var bra (typ bättre än vad jag tyckte att det var). Där visade de en hel del som killen kan göra (iaf på den kursen vi gick förra graviditeten).

Vi funderar på att gå nån profylaxkurs..
Jag ska iaf gå på gravidyoga och där skulle det vara en del om andning och en gång när partnern följer med och man får tips inför förlossningen :)

Vi funderar på att gå nån profylaxkurs..
Jag ska iaf gå på gravidyoga och där skulle det vara en del om andning och en gång när partnern följer med och man får tips inför förlossningen :)
Jag går gravidyoga o maken vägrar följa med på den gången med tips inför förlossningen. Han är helt säker att han ska tvingas stå på huvudet eller nåt. Jag ska tvinga honom gå...

Jag går gravidyoga o maken vägrar följa med på den gången med tips inför förlossningen. Han är helt säker att han ska tvingas stå på huvudet eller nåt. Jag ska tvinga honom gå...

Haha, ja det får du göra. Tror han kommer bli positivt överraskad av att slippa stå på huvudet :p

Eftersom man blir så rik av att gå hemma tyckte min ena häst att det var ett enastående tillfälle att skaffa sig en hälta,grad tre, på ett bakknä. Två veckor boxvila/sjukhage och medicin, sedan ny koll för att se om han blivit bättre.
Så nu behöver bäsis inte komma tidigare. Då får sambo åka emellan hus och bb för att medicinera häst... Svärfar ska sköta dom när jag är borta men jag litar inte på hans minne och att han klarar av att ge medicin.

Ligger på soffan med massa sammandragningar, ska snart åka o hämta medicin till hästen och fundera på var jag (=sambon) ska göra sjukhage.

Eftersom man blir så rik av att gå hemma tyckte min ena häst att det var ett enastående tillfälle att skaffa sig en hälta,grad tre, på ett bakknä. Två veckor boxvila/sjukhage och medicin, sedan ny koll för att se om han blivit bättre.
Så nu behöver bäsis inte komma tidigare. Då får sambo åka emellan hus och bb för att medicinera häst... Svärfar ska sköta dom när jag är borta men jag litar inte på hans minne och att han klarar av att ge medicin.

Surt, det är inte sådant man någonsin önskar sig men kanske än mindre när det snart är BF...

Jag har idag varit iväg på genomgång inför mitt planerade snitt. Fick göra ett TUL pga att mitt SF- mått stått still i tre veckor men allt såg bra ut. Ingen jättebebis men lagom stor. Allt såg bra ut och nu är det bara att räkna ner. Snart dags att packa väska och fixa det sista.
Ang diskussionen om blodgrupperingen så behöver jag inte ha med något papper om det. Allt finns ju i journalen.

Besök hos BM idag. Allt såg bra ut, magen var precis på kurvan, blodtrycket samma som sist (bra), järnnivån samma som sist (okej), hjärtat slog på bebis å sådär.. :up:

Är dock lite less då vi förra gången vi var på besök efterfrågade en föräldrakurs för blivande föräldrar. Då sa hon att de hade en på gång men inte hade några datum klara än så vi skulle ta det nästa gång. Idag satt där en lapp på väggen i hennes rum om just en föräldrakurs, men den var redan full :banghead: Och det var ingen mer på gång heller... Liksom hallå? Borde inte alla få möjlighet att gå om man vill? :down: Fick nån lapp om något "Öppet blivande föräldrar café" istället... Kanske inte riktigt vad vi tänkt oss..

@Diremone Förstår dig angående föräldragruppen. Jag kände att jag inte alls fick den infon som behövdes. Nu hade vi turen att vi får gå i juni-gruppen men sista gången är 8 maj och då kan ju nästan bäbis vara ute..

@lil-sis Stort Grattis!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård