Vårföräldrar 2017 del fyra

Woohoo jag har sovit som en prinsessa :banana: iaf när jag kommit ihåg att flytta med min mellan benen kudde vid varje vändning. Men när den låg på plats så sov jag som en stock. Det måste varit första natten på veckor jag inte vaknar och har helt sjukt ont i framfogen.

Hejja @lil-sis snart så jäklar :bump:

Snart lär du dig att vända dig med kudden utan att vakna ;-)

Blörrrrrk tokont i magen igen. Börjar tröttna på dessa smärtor nu :(
Jag börjar bli en smurf igen :arghh::meh: Liten sparkar så hårt så jag har börjat få blåmärken inifrån igen, hade det med dottern också. Förhoppningsvis lägger det sig lite när det blir trängre där inne, inte för att det gjorde det med första, men hoppas kan man ju...

Nu är förlossningsbrevet skrivet. Trots att det bara är 18 dagar till BF så kändes det overkligt att skriva det. Lite som att jag skrev åt någon annan O_o.

Frågan har säkert varit uppe innan, men är det fler som valt att skriva/ska skriva ett? :)

Nu är förlossningsbrevet skrivet. Trots att det bara är 18 dagar till BF så kändes det overkligt att skriva det. Lite som att jag skrev åt någon annan O_o.

Frågan har säkert varit uppe innan, men är det fler som valt att skriva/ska skriva ett? :)
Jag har bara skrivet att jag vill ha hjälp med att se till att amningen fungerar och sen önskemål om att en BM vi hade med Filippa inte ska vara med. Personkemin va usel, kvinnan är hård som flinta. Men vi ska ju snittas så det blir ju inte samma sak som vid vanlig fl. Jag gissar/förutsätter att jag blir rikligt bedövad inför det;)

Nepp, gjorde jag inte med första heller. Jag känner att jag kan få min vilja igenom ändå, och skulle jag vara helt okapabel så vet min sambo. Dessutom är jag inställd på att det kommer gå minst lika fort, om inte fortare med denna, så då finns ingen tid för något alls ändå.

Jag har valt att inte skriva eftersom jag aldrig fött barn och inte vet vad som väntas. I sammanfattningen hos BM har jag dock valt att skriva att jag önskar badkar, att vi ev vill att eftervården ska ske på annat BB samt att studenter gärna får vara med! Men i övrigt litar jag på personalen och hoppas få bästa hjälp och stöttning efter mina förutsättningar! :)

Jag har tänkt att skriva ett :) Tänker att om ibte annat så är det bra så får man gjort det lite mer konkret för en själv vad man vill och vad som känns viktigt. . Än måste liksom tänka igenom det när man ska formulera sig i skrift. Plus att sambon också får något att luta sig mot på förlossningen sen. Han kommer ju ibte ihåg vad jag säger.. . :p

Jag har valt att inte skriva eftersom jag aldrig fött barn och inte vet vad som väntas. I sammanfattningen hos BM har jag dock valt att skriva att jag önskar badkar, att vi ev vill att eftervården ska ske på annat BB samt att studenter gärna får vara med! Men i övrigt litar jag på personalen och hoppas få bästa hjälp och stöttning efter mina förutsättningar! :)

Jag skrev ett första gången också. Men känner ju helt klart att det kändes mer tydligt vad jag vill ha med den här gången :).

Jag har tänkt att skriva ett :) Tänker att om ibte annat så är det bra så får man gjort det lite mer konkret för en själv vad man vill och vad som känns viktigt. . Än måste liksom tänka igenom det när man ska formulera sig i skrift. Plus att sambon också får något att luta sig mot på förlossningen sen. Han kommer ju ibte ihåg vad jag säger.. . :p

Min sambo är glad att jag skrivit ett. Han vill ju så gärna vara stöttande under förlossningen, men han är rädd att inte veta vad jag vill, och under förra förlossningen bet jag bara ihop och sa inte till personalen hur rädd jag var.
Jag la även till en punkt om att sambon vill ha tydliga instruktioner om vad han ska göra för att bäst hjälpa till. Han kände sig lite tafatt första gången och kände sig stundtals som att han var i vägen (trots att jag tycker att han var underbar).

Min sambo är glad att jag skrivit ett. Han vill ju så gärna vara stöttande under förlossningen, men han är rädd att inte veta vad jag vill, och under förra förlossningen bet jag bara ihop och sa inte till personalen hur rädd jag var.
Jag la även till en punkt om att sambon vill ha tydliga instruktioner om vad han ska göra för att bäst hjälpa till. Han kände sig lite tafatt första gången och kände sig stundtals som att han var i vägen (trots att jag tycker att han var underbar).

Min sambo förstår sig inte på brev, han är ännu mer sådär "jag litar på personalen" än vad jag är :p

Jag har skrivit, och upplevt att de varit till nytta de andra gångerna... Har skrivit om min eds o fibro, att det finns gbs så antibiotika, ej tidig hemgång pga båda de andra haft immunisering, att jag lätt tappar fokus i stressade situationer och vill ha det lugnt runtomkring mig (pga hjärntrötthet).. Att jag vill ha bebisen direkt på magen o lite om smärtlindring. Då slipper jag och mannen tänka när vi kommer in o riskerar inte glömma något viktigt :up::)

Sonen är föddes igångsättning 38+5 o dottern av sig själv i 39+2, idag är det 36+4 vilket innebär att det börjar dra ihop sig :nailbiting: ska packa bb-väskan snart. Har bara en massa tider bokade i början av mars (läkarbesök, optiker, dotterns läkarbesök m.m) så vill gärna att den håller sig på insidan till de är avklarade :angel: Idag var hovslagaren här i alla fall så nu är det klart åtta veckor framåt. Hon såg fram emot bebismys i april i alla fall när hon kommer nästa gång :p

@lil-sis hejar vidare o hoppas att din frånvaro här betyder bebismys!:banana::bump:

Ja, har tänkt ta med lite sånt också att personalen gärna får instruera sambon och sådär. Om inte annat så vill jag att han får hjälp med instruktioner då en sak jag är lite orolig för är att han ska bli handlingsförlamad när jag behöver hans hjälp och stöd och att jag kanske inte kan vara honom behjälplig i att tala om exakt vad han ska göra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård