Vårföräldrar 2017 del fyra

Vi brukar skämta om att de fick gå in och släpa ut sonen (tänk som att bli utsläpad ur ett hus hållandes i dörrkarmen). :D

Jag låg rätt risigt till för det också, två veckor sen till att börja med, sedan avstannade värkarna när de väl satt igång. Mamma fick knata runt i korridorerna på Falu lasarett med värkstimulerande dropp :p

Jag låg rätt risigt till för det också, två veckor sen till att börja med, sedan avstannade värkarna när de väl satt igång. Mamma fick knata runt i korridorerna på Falu lasarett med värkstimulerande dropp :p
Vi brukar skämta om att de fick gå in och släpa ut sonen (tänk som att bli utsläpad ur ett hus hållandes i dörrkarmen). :D

Ja jag tror ju inte han kommer ploppa ut sen heller utan är förberedd på att nöta golv... Envis rackare.

Men vi kunde ju sluta pricka in alla "det här händer i 2-5% av alla graviditeter". Börjar bli lite tröttsamt.

Sonen blev en vecka sen. Värkar hade jag (10 sekunders paus på slutet ) men öppnade mig enbart 4 cm på 56 timmar. Så ovärt. Det är en sak att ha ont om det resulterar i något en helt annan bör det inte händer ett dyft.

Följer dig med spänning lil-sis trots att jag inte är någon blivande vårmamma! Mitt vatten gick onsdag blev igångsatt måndag bf+ 15 då förlossningen inte trode på att det var vattnet som gick när jag ringde... hur som hellst var jag öppen 2 cm på morgonen på måndagen, räckte med en hinnsvepning för att starta upp och 22.04 var han ute efter en, vad jag tyckte, enkel förlossning dock av förståliga skäl väldigt torr! Så de kan gå rättså smidigt också! :)

@lil-sis nu håller vi tummarna för att det går snabbt när han väl bestämt sig för o komma ut. Han verkar ju uppenbarligen vara envis :cool: Fast det är bra det med längre fram i livet :)
:angel:

Skruttunge :)

BB är inte roligt längre än nödvändigt, hoppas ni får en plats på förlossningen nu när morgonpasset kommer, det är måndag o förhoppningsvis lite mer färdigfödda mammor :up:

Jag har första dagen hemma, ledig, sportlov. Båda barnen är utlånade o när jag lämnat sonen ska jag bedriva häst-spa, fast i Skåne ska det vara dagsregn så de lär väl vara fulla med lera i kväll igen :p sortera mina jobbsaker som nu står i hallen och sticka vidare på bebisens overall, dricka te och slötitta på tvn.

I morgon kommer hovis för o fixa till pållisarna och på torsdag är det stadsbesök med hårklippning av mig o barnen..

Ska försöka baka lite bröd med o fylla frysen med, syndigt gott med nybakat bröd med mycket redigt smör på :D:o

• Jag har första dagen hemma, ledig, sportlov. Båda barnen är utlånade o när jag lämnat sonen ska jag bedriva häst-spa, fast i Skåne ska det vara dagsregn så de lär väl vara fulla med lera i kväll igen :p sortera mina jobbsaker som nu står i hallen och sticka vidare på bebisens overall, dricka te och slötitta på tvn.

I morgon kommer hovis för o fixa till pållisarna och på torsdag är det stadsbesök med hårklippning av mig o barnen..

Ska försöka baka lite bröd med o fylla frysen med, syndigt gott med nybakat bröd med mycket redigt smör på :D:o
    Njuter också av att det är måndag och jag ligger i myskläder och tittar på "En plats på landet" istället för att vara på jobbet:bow:
    För min del blir det en tur till BM på förmiddagen och sen sätta lite mer fart i barnrummet med gardiner och måla byrå.
    Känns otroligt lyxigt!!

• Njuter också av att det är måndag och jag ligger i myskläder och tittar på "En plats på landet" istället för att vara på jobbet:bow:
    För min del blir det en tur till BM på förmiddagen och sen sätta lite mer fart i barnrummet med gardiner och måla byrå.
    Känns otroligt lyxigt!!

Visst är det :) känns lite som livet i "lallaland" :angel: :o behöver inte ha bråttom o allt löser sig eftersom :)

Jag är så förvånad över min kropp, att den skött en graviditet så gott som prickfritt. Jag menar, har högt bmi och läser överallt om alla risker. Alla prover har varit klockrena, blodtrycket har varit klockrent tills i fredags, inte förrän igår har fötterna börjat svullna. Dom har inte svullnat mycket dock. Sista veckorna har det börjat kännas tungt, men det är jag nog inte ensam om i slutet av en graviditet. Nu följer ju inte alla mallarna som står på nätet såklart men trodde att jag skulle ha fler komplikationer, i alla fall mera foglossning men den har ju bara dykt upp efter lite mera ansträngning! Hur hyllar man sin kropp på bästa sätt? Ska i alla fall boka in en klippning till på fredag!

Ja jag tror ju inte han kommer ploppa ut sen heller utan är förberedd på att nöta golv... Envis rackare.

Men vi kunde ju sluta pricka in alla "det här händer i 2-5% av alla graviditeter". Börjar bli lite tröttsamt.
Heja V! Jag hade vattenavgång på söndagen, hade lite halvdana värkar som tog slut... Blev igångsatt på tisdagen, sen gick det fort. 4½ timme efter dropp (varav sista halvtimmen krystvärkar) föddes lillan. Segt att vänta så många timmar, jag tyckte det räckte med mina 45 innan jag blev igångsatt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 176
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg