Vårföräldrar 2017 del fyra

Då är det inte bara jag som har huvudvärk märker jag. Helt sjukt vad den drog till för en stund sen. :arghh:

Har fått två 665mg alvedon, hoppas de hjälper. Sambo är iväg och hämtar mat. Är tydligen en till stackare på väg som står i kö till förlossningen :rofl:

Hade vi bott närmare hade vi fått åka hem.

De där nere kan ju klämma ur sig sina bebisar så vi blir klara någon gång :p

Har fått två 665mg alvedon, hoppas de hjälper. Sambo är iväg och hämtar mat. Är tydligen en till stackare på väg som står i kö till förlossningen :rofl:

Hade vi bott närmare hade vi fått åka hem.

De där nere kan ju klämma ur sig sina bebisar så vi blir klara någon gång :p

Heja, heja... Hur långt har ni?

Idag blev Ikea avklarat :up: med två halvgalna barn. Fast de fick vara i leklandet en stund.

Så nu har vi fått upp fåtöljen o spjälsängen står på plats. Fick pyssla lite för o få plats med möblerna men det gick fint :) känns lite konstigt o komma in i rummet o se spjälsängen o fåtöljen stående efter ommöbleringen
:confused::confused:

Försäkringskassan har godkänt min föräldrapenning med, känns bra :) slippa oroa sig för den biten.

I morgon är jag hemma första dagen, känns lyxigt o skönt. Pyssla med hästarna o sortera jobbsaker för magasinering :up:

Kl är snart 21 och jag är fortfarande pigg. Det är nästan så man undrar om det är något som är fel :rofl:

Planerade med sambons systerdotter idag om att ha häst hos henne om ett tag. Nu ska vi bara få med sambon på noterna :angel:

Tänker att varje dygn här innebär kortare vårdtid efter födseln även om jag gärna är kvar tills amning fungerar och alla prover är tagna.

10.5 timmar här nu redan :cautious:

Stackare :(
Håll koll på att du inte börjar känna dig sjuk/ får feber. Desto längre tid sedan vattenavgång desto större risk för infektion.

Mitt vatten gick med sonen, sattes igång ett dygn senare, efter 56 timmar på förlossningen blev det akut snitt just pga långt framskriden infektion. Hade jag varit normal så hade man troligtvis snittat tidigare men jag ligger som regel på 35.6 i temp så när jag väl fick feber var jag toksjuk (hade frossa redan när vi kom in).

Stackare :(
Håll koll på att du inte börjar känna dig sjuk/ får feber. Desto längre tid sedan vattenavgång desto större risk för infektion.

Mitt vatten gick med sonen, sattes igång ett dygn senare, efter 56 timmar på förlossningen blev det akut snitt just pga långt framskriden infektion. Hade jag varit normal så hade man troligtvis snittat tidigare men jag ligger som regel på 35.6 i temp så när jag väl fick feber var jag toksjuk (hade frossa redan när vi kom in).

36.6 igår kväll. De tempar och frågar hur vattnet ser ut lite då och då.

Kanske skulle gå på min bedömningstid 9.30 :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar