Vårföräldrar 2017 del fyra

Ringde förlossningen nu men dom tyckte inte att jag behövde komma in! Illamående och feberkänning var inte tillräckligt trots att 1177 säger det :p men ja, 1177 är väl mer rådgivning än sanning!

Jag har högt blodtryck och är illamående. Och har känt mig allmänt dålig typ senaste veckorna. Ska lämna urinprov på fredag. Enligt BM var det ingen panik typ. Tror inte de hetsar upp sig förän man mår riktigt dåligt.

Jag har högt blodtryck och är illamående. Och har känt mig allmänt dålig typ senaste veckorna. Ska lämna urinprov på fredag. Enligt BM var det ingen panik typ. Tror inte de hetsar upp sig förän man mår riktigt dåligt.

Aha okey ja det är säkert ingen fara för min del heller :)

Ja, jag var välkommen att ringa hur många gånger jag ville :p men jag känner mig lite irriterad på nåt sätt, feberkänningarna berodde på förkylning, illamåendet berodde på feberkänning och huvudvärken jag haft till och från under veckan (igår fick jag ta alveson) berodde inte på högt blodtryck, trots att det är ett vanligt tecken. Ja tack då lixom! Har aldrig varit magsjuk, brukar inte må illa av feber o så. Men men dom är ju utbildade, det är ju inte jag...
Havandeskapsförgiftning kan man ju ha utan symtom med. Så man tycker ju gott att du hade kunnat få lämna urinprov och kolla blodtryck när du har lite diffusa symtom.

Jag har SLE och det ger en lite förhöjd risk för havandeskapsförgiftning. Så nu kollar det med blodtryck och urin 1ggn/vecka, är i vecka 34 nu. Jag har även fått äta trombyl under större delen av graviditeten. Och jag ska höra direkt om jag känner några symtom.

Havandeskapsförgiftning kan man ju ha utan symtom med. Så man tycker ju gott att du hade kunnat få lämna urinprov och kolla blodtryck när du har lite diffusa symtom.

Jag har SLE och det ger en lite förhöjd risk för havandeskapsförgiftning. Så nu kollar det med blodtryck och urin 1ggn/vecka, är i vecka 34 nu. Jag har även fått äta trombyl under större delen av graviditeten. Och jag ska höra direkt om jag känner några symtom.

Dom skriver väl i alla fall anteckning i journalen att jag ringt? Så om jag ringer igen med mer symptom så kanske dom tar det med på allvar!

Dom skriver väl i alla fall anteckning i journalen att jag ringt? Så om jag ringer igen med mer symptom så kanske dom tar det med på allvar!
Förhoppningsvis är det ingen fara, det är väl bara ca 5% risk att få havandeskapsförgiftning så det är ju ganska låg risk :) Hoppas du mår bättre snart.

Den här huvudvärken suger ju verkligen. Känns inte som anspänning för nacken är "mjuk". Hade jag kunnat hade jag tagit tre Naproxen och sovit ett par timmar men det går ju inte.

Får hoppas på bra medikamenter på sjukhuset även om det är lite begränsat vad man kan använda :grin:

Tagit alvedon, druckit 5dl vitamin well, 4dl te och snart två stora glas resorb.

V verkar må bra iaf. Full fart och inga tecken på avföring i fostervattnet.

Aha okey ja det är säkert ingen fara för min del heller :)

De antecknar att du ringt. Men sagt tror inte du behöver vara så orolig. Man kan ju få högt blodtryck och må illa utan att det är havandeskapsförgiftning. Dessutom är det ju värsta tiden på året med förkylningar osv. Oro ökar ju dessutom blodtrycket.
Som sagt med mig såg de ingen oro utan att det kunde vänta en vecka.

Spännande att se vem som står näst på tur att få sin bebis. Jag tror min kommer 28/3 ;) i alla fall så försöker jag ställa in mig mentalt på att jag kommer gå över.

Nu ska jag försöka städa lite.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar