Vårföräldrar 2017 del fem

Vi kommer köra med kondom fram till november sen kommer vi börja syskontillverkningen igen:love:. Hormoner har jag alltid mått skit av, kondom ser ingen av oss som ett bekymmer så det funkar för oss.

Hade en riktig mysdag igår, långfrukost och massa mys i med hundarna i fina vädret. Pyssla om får och fåglar, sen långpromenad på kvällen. Fogarna vill döda mej varje gång jag går och efter en långpromenad går jag som en knarrig gammal gumma, men det va så jäkla skönt ute att det fick vara värt besväret!

Idag blir det besök hos BM igen, känns som att vi inte gör annat än åker på kontroller. Men det är skönt samtidigt för det ger en känsla av övertag och det är nog bra:up:

Riktig, riktig skit natt!!... Har haft så jävla ont att jag gråtit till och från, och sen så tog pelletsen slut mitt i natten för ingen tänkte på att titta till den i helgen, så elementen knackade större delen av natten :meh::arghh:

Kanske lika bra, ska till doc idag för förlängning av sjukskrivningen så all extra smärta hjälper ju till :cautious:

Usch lider med dig! Hoppas att det går bra hos läkaren iaf!

Jag vaknade i panik. Drömde att sambon blev mördad. Har inte kunnat skaka av mig obehaget än trots att han ligger och snarkar bredvid mig. :wtf:

Idag ska vi till sortergården och slänga skräp. Eller eventuellt åka upp till stugan och fixa lite. Något oklara planer än så länge.

Vi har också haft en bra natt första natten hemma, på BB ville cornelis inte alls sova själv och för små sängar för att samsova, så vi fick sova i skit medans den andra höll sovsnde cornelis. Men nu sov han i sitt nest hela natten utom vid amning 02 och nyss :) dock är nestet i spjälsängen som står med öppen sida mot min säng så är lätt att bara lägga på en hand! Till skillnad från plastbaljorna!
V låg aldrig i plastbalja :D

En vän berättade om en dröm hon drömt härom natten. Hon drömde att hon var ute på promenad hemma hos sig och så mötte hon mig och en annan bekant till oss (också gravid, ca 10v mellan oss) som var ute och körde en dubbelvagn tillsammans. I vagnen låg två bebisar. Min vän frågade om det var våra bebisar och det svarade vi att det var. Sen frågade hon hur gamla de var och min bebis var 6 veckor och den andra bebisen var 2 veckor...
Jag hoppas inte hon haft en sanndröm för i så fall kommer jag gå två veckor över tiden :eek: och den andra tjejen kommer behöva föda sin bebis i v. 36 i Norge :banghead:

2 dagar över... Fast det känns som 2v minst.
Kanske inte är ngn bebis där inne, det kanske bara är gaser!

Ska snart börja kampen om att man visst måste ha ytterkläder på sig med sonen som ska till förskolan. Han tycker att det räcker med "inomhuskläder" och allväderstövlar.

Får kolla upp detta. Jag har bara för mig att jag läst det någonstans men jag får kolla med BM. Har blivit ofrivilligt gravid 2 gånger tidigare och vill inte bli det igen. Iof körde vi med p-piller då.

Just amningen har ingen BM brytt sig om. De har enbart frågat om jag fått tillbaka mensen. Jag har bara sagt nej och att det antagligen är för att jag ammar. Ok, då tar vi en tid bara som passar alla, har varit svaret.
Borde ju inte vara ett problem då tycker jag. Jag har iallafall inte märkt av något speciellt. :)

Tack! Fick lite hjärnsläpp och gick till dagis för att lämna fröken, har så sjukt ont och massiva sammandragningar nu så jag får klura lite på hur fasen jag ska lyckas komma in i bilen :meh:

Ibland är det inte bra att vara duktig. ;)

Ska snart börja kampen om att man visst måste ha ytterkläder på sig med sonen som ska till förskolan. Han tycker att det räcker med "inomhuskläder" och allväderstövlar.

Kan du inte börja diskutera vräkning med förlossningen då?

En kilometer och 30 minuter senare är jag hemma igen :D

Sitter ute o tankar energi nu. Ska strax in o värma matlådan och sedan hämta dottern på förskolan :up: Har packat klart BB väskan med.

Sovit super gott hela natten. Väldigt ovanligt o skönt, känner mig faktiskt ganska pigg....

@Mayalv nu får den faktiskt komma ut!

Mannen förlorade den kampen med sonen i morse. Eller mössa och halsduk fick han på honom. Blev filtar i åkpåsen (lammskinnsåkpåse) istället.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit