Vårföräldrar 2017 del fem

Det är typ en mil. Förslaget togs inte emot speciellt positivt. MEN han erbjöd sig att knalla ner till affären och köpa popcorn så det blev en kompromiss :D
Inte riktigt samma som biopopcorn.. Men förstår att han inte hoppade av glädje att köra tur/retur dit bara för att köpa ;).

Halvslumrar på soffan. Försöka hålla mig vaken en stund till. Riktigt trött. Haft ont från o till idag. Kan fortfarande inte bestämma mig för om jag tycker bebis kan stanna i magen lite till (det där med förlossning känns plötsligt väldigt nervöst och ont) eller om den lika gärna kan komma ut.
Men nu längtar jag lite efter morgondagen, då är dottern på fsk, sonen i skolan o maken på jobbet vilket innebär egentid :angel::)

Jag har sagt åt bebis att hålla sig inne tills på onsdag! Efter ett samtal i dag så skulle jag gärna vilja närvara på tisdagens möte (från början så lovade jag att åka enbart för att utmana bäsis ;)) så vi får väl se om den är lydig :p.

Börjar bli dags att fundera lite mer seriöst kring p-medel framöver också känner jag. Vet inte riktigt vad jag vill ha och föredrar. Kanske ska lyfta det med bm i morgon.

En helg med en massa härliga vänner skratt och lajv så är jag helt slut! Men så otroligt värt det! Fogarna gillade inte alls att sitta på hårda trästolar och i morse var jag svulle i fötterna och hade svårt att ta mig ur sängen.

Hur känns förresten sammandragningar? Stenhård mage som inte alls känns bekväm och liksom gör lite småont? I såfall har de börjat komma i gång ordentligt om jag är i rörelse för mycket, inte alls speciellt skönt!

Jag har sagt åt bebis att hålla sig inne tills på onsdag! Efter ett samtal i dag så skulle jag gärna vilja närvara på tisdagens möte (från början så lovade jag att åka enbart för att utmana bäsis ;)) så vi får väl se om den är lydig :p.

Börjar bli dags att fundera lite mer seriöst kring p-medel framöver också känner jag. Vet inte riktigt vad jag vill ha och föredrar. Kanske ska lyfta det med bm i morgon.

Jag tror jag kommer be bm sätta in en kopparspiral. Har fungerat ibland och ibland har jag blött fruktansvärt. Tål inte hormoner.... Sen är vi ju i livet att det nog inte blir fler barn (kommer ju ha 3) så mannen är inne på att knipa av sädesledarna (är det va?) så slipper jag p-medel...

Inte riktigt samma som biopopcorn.. Men förstår att han inte hoppade av glädje att köra tur/retur dit bara för att köpa ;).

Funkade utmärkt som substitut. Men det kanske får bli ett biobesök till nästa helg. :rofl:

För mig funkar enbart kopparspiral. Jag mår inte bra på preventivmedel med hormoner. Och är kass på att använda kondom/pessar eller liknande... :cautious:
Men vad jag har förstått så sätter de inte in spiral så länge man ammar? :yuck:

Hur känns förresten sammandragningar? Stenhård mage som inte alls känns bekväm och liksom gör lite småont? I såfall har de börjat komma i gång ordentligt om jag är i rörelse för mycket, inte alls speciellt skönt!

För mig känns det som hela magen blir jättehård och expanderar. Och jag kan inte röra mig utan måste stanna och andas och försöka slappna av så gott jag kan typ. Oftast känns det typ som bäbis gör utbrytarförsök genom naveln. O_o

Jahapp då är denna influensavecka snart slut och de känns som att jag faktiskt börjar må bättre, tog bara 10dagar att bli feberfri.... Djissus... Men har iaf lyckats packa ihop hela huset så nu är huset redo för flytt! Själv har jag åter anlänt till svärföräldrarna där vi kommer bo tills vi kan flytta in i vårat hus som vi renoverar, just nu känns det som att det är 100år dit men men bara måla på (de enda jag klarar av typ)... :banghead: Hoppas ni kan flytta in i slutet av mars, början av april så vi hinner komma iordning innan lillan kommer i slutet av april (om hon är punktlig som mamma eller i mitten av maj om är som sin pappa - alltid sen).

Pappan har jobbat klart sitt sista pass i norge och sitter i bilen på väg hem till mig :heart Äntligen!! Blir spännande, vi har varit tillsammans i snart 9år och har egentligen aldrig bott ihop på heltid bara vi två ;) Men tror det kommer gå fin fint iaf :love:

Förrutom influensan så mår jag fint, lillan plågar mig med att fortsätta sina försök att spränga högra revbenen varenda kväll och har börjat tidigare o tidigare på dagen med, hon har inte riktigt förstått åt vilket håll hon ska ut :laugh: även om hon iaf hade huvudet ditåt på senaste kollen :laugh: Har börjat känna av höfterna lite granna på kvällarna de dagar då jag kanske lyft lite för mycket flyttkartonger osv. Och hade en dag då jag tror jag hade förvärkar eller något, mensvärk gånger 10 var ingen hitt... Hade gjort lite mycket den dagen trots feber så tror det var det som gjorde att kroppen protestera, för han blev nöjd så länge jag låg i fosterställning i sängen... Sen har jag varit lite lugnare och då har kroppen med varit det. Får se hur mycket han kommer gå med på att jag målar och har mig i nya huset nu :angel:

Känner med er som har det jobbigt och är lycklig över att den här delen av min graviditet iaf är snäll mot mig, men kan ju säkert ändras lika fort om jag inte passar mig...

Hoppas ni haft en fin söndag iaf!

Jag velar mellan att knipsa äggledarna eller peta in en ny Mirena. Vill aldrigihelvetet gå igenom det här igen, men att slippa mensen med spiral var guld värt...

( ingen aning om detta är godkänt men iaf) @kakan89 litet tips, om ni har en city gross i närheten i deras utländska/USA hylla så säljer dem popcorn i en röd låda. Uncle eller mr Orwell eller liknande, apdyra men dem är fan i mig nästan bättre än biopopcorn. Det nästan rinner smör om dem :love::d

Kl
Bebis har haft gympa hela dagen så nu är både Katla och jag helt utpumpade och ömma, men man är ju säker på att skitungen lever iaf :D

Oj och se hörni, vi fick råttjäveln :banana: Den hade tuggat på giftet och på nåt sätt tagit sig in i köket och dött under ett skåp. 15cm äcklig gnagare (utan svans!!) och vad gör mannen i huset, jo han springer och gömmer sig bakom matbordet medans höggravida och tjocka jag fick lägga mig på golvet för att fiska ut den. :meh: Det kommer han få höra lääääääääänge till :rofl:

Jag tror jag kommer be bm sätta in en kopparspiral. Har fungerat ibland och ibland har jag blött fruktansvärt. Tål inte hormoner.... Sen är vi ju i livet att det nog inte blir fler barn (kommer ju ha 3) så mannen är inne på att knipa av sädesledarna (är det va?) så slipper jag p-medel...
Det ska min man göra :up:

Min vägrar snipsa sig, han är rädd för biverkningarna som kan följa. Men jag har alltid gått på hormonpiller så det får nog bli en spiral sen, fram tills dess får väl minipillerna duga igen.

För mig funkar enbart kopparspiral. Jag mår inte bra på preventivmedel med hormoner. Och är kass på att använda kondom/pessar eller liknande... :cautious:
Men vad jag har förstått så sätter de inte in spiral så länge man ammar? :yuck:

Låter konstigt?
Min son föddes i slutet av augusti. Satte in kopparspiral i december. Helammade honom då och ända fram till typ nu när han blev 6 månader.
Med dotter som nu är 2,5 år satte jag in en hormonspiral när hon var typ 3-4 månader. Helammade även henne då.
Har inte hunnit få tillbaka någon mens innan spiralen åkte in någon av gångerna. :)

Jag tänkte nog återgå till p-sprutor. Slipper migrän och mens... Risken att bli gravid spontant är nästan obefintlig men den finns ändå och har ingen lust med en "hoppsan". Det orkar jag inte.

Nu sova till tja 01 brukar det vara...

Han somnade vid 23 och vaknade 03:45 :D Nu tankar vi liggande :)

Vi har också haft en bra natt första natten hemma, på BB ville cornelis inte alls sova själv och för små sängar för att samsova, så vi fick sova i skit medans den andra höll sovsnde cornelis. Men nu sov han i sitt nest hela natten utom vid amning 02 och nyss :) dock är nestet i spjälsängen som står med öppen sida mot min säng så är lätt att bara lägga på en hand! Till skillnad från plastbaljorna!

Vilka biverkningar finns det?
Framförallt att dem kan bli helt sjukt ömtåliga på hela området. En kompis till honom gjorde det och det räcker att han råkar få en liten snärt eller att barnet springer fram och ska ge honom en kram när han Inte är beredd så ligger han ner och gråter av smärtan.
Biverkningar som denna är typ 1 på 1000 eller något men min sambo är helt 100 på att han kommer bli den som får det :meh:

Riktig, riktig skit natt!!... Har haft så jävla ont att jag gråtit till och från, och sen så tog pelletsen slut mitt i natten för ingen tänkte på att titta till den i helgen, så elementen knackade större delen av natten :meh::arghh:

Kanske lika bra, ska till doc idag för förlängning av sjukskrivningen så all extra smärta hjälper ju till :cautious:

Låter konstigt?
Min son föddes i slutet av augusti. Satte in kopparspiral i december. Helammade honom då och ända fram till typ nu när han blev 6 månader.
Med dotter som nu är 2,5 år satte jag in en hormonspiral när hon var typ 3-4 månader. Helammade även henne då.
Har inte hunnit få tillbaka någon mens innan spiralen åkte in någon av gångerna. :)

Får kolla upp detta. Jag har bara för mig att jag läst det någonstans men jag får kolla med BM. Har blivit ofrivilligt gravid 2 gånger tidigare och vill inte bli det igen. Iof körde vi med p-piller då.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar