Vårföräldrar 2017 del fem

Jag vet.
Tycker dock att en graviditet borde vara 32 veckor istället för 40. Som standard alltså :idea:
Håller helt med. Det borde även vara olagligt att gå över :meh:. Jag är galet bitter just nu.

. Vill bara ligga i soffan och sura. Frågar ngn hur jag mår just nu får de svaret "hur skulle du må om du inte kunde röra dig och när du insett att bebisen ALDRIG tänker komma ut" (jag är ett sånt positivt charmtroll just nu).

Så fort någon har frågat så har det känts som, och jag har svarat, att jag har en månad kvar att jobba... insåg igår att den där månaden bara är 9 arbetsdagar då jag jobbar till sista mars och tar 2 semesterdagar varje vecka fram till dess :nailbiting: 9 dagar är ju ingenting O_o

Nu är vi hemma! Katten tyckte ailien var konstig, blev sur och stack ut :p hoppas hon vänjer sig snart i alla fall!

Haha, katter.. Ska blir spännande att de vad mina katter tycker om den nya familjemedlemmen.. Jag har mina misstankar om hur de kommer reagera, men man vet ju aldrig :p

Åh det här med att storhandla via nätet och få allt hemkört :heart Välrastade barn sitter i soffan och pillar med sitt och jag kan sitta bredvid med datorn i knät och ibland gå ut i köket och kolla vad som behövs i lugn och ro. Sambon kan under tiden få välbehövlig avkoppling med en kompis på discgolfbanan. Varför började vi inte med det här tidigare??

Haha ja dom är ju lite egna sådär :p

Jag tror att stora katten kommer vara nyfiken, men väldigt misstänksam. Han kommer säkert fräsa på bebis för det brukar han göra på okända saker och sen kommer han gå och gömma sig och tycka matte är bra dum som släpade hem "det där". Men med tiden kommer han vänja sig.
Mellankatten kommer vara nyfiken, kanske börjar klättra runt på bebis om hon får chansen (och bebis sover så den är stilla) rör sig bebis så kommer hon springa iväg och glo nyfiket på håll.
Lilla katten kommer nog vara rätt cool, nyfiken och kanske lite försiktig till en början men sen kommer hon vilja lägga sig på/jämte bebis och tycka att det var bra ny sovperson som matte kom hem med :p

Åh det här med att storhandla via nätet och få allt hemkört :heart Välrastade barn sitter i soffan och pillar med sitt och jag kan sitta bredvid med datorn i knät och ibland gå ut i köket och kolla vad som behövs i lugn och ro. Sambon kan under tiden få välbehövlig avkoppling med en kompis på discgolfbanan. Varför började vi inte med det här tidigare??

Jag vill också kunna handla på nätet!

Nu är vi hemma! Katten tyckte ailien var konstig, blev sur och stack ut :p hoppas hon vänjer sig snart i alla fall!

Hur känns det att vara hemma? Mår ni bra?

*kl*

Heldag hos svärmor avklarad. Hon bjöd på middag och vi har rensat bland hennes porslin. Det gick faktiskt över förväntan.

Kom hem och sambon var på myshumör så det var bara att passa på. :D Nu har jag intagit soffläge och kommer inte röra mig en meter mer än vad jag absolut måste resten av kvällen.

Är sjukt sugen på bio-popcorn, jobbigt att bli sugen på någonting jag inte kan tvinga sambon att köpa. :angel::confused:

Jag känner med er alla som blir sugna på saker ni inte har hemma, jag har sluppit såna känslor under den här graviditeten.
Med första barnet körde vi en drive true 23.00 på en vardag :o När min man kom hem från sin innebandy träning så hade det varit så mycket McDonalds reklam på tv att jag var tvungen att ha McDonalds :love:

Hur känns det att vara hemma? Mår ni bra?

*kl*

Heldag hos svärmor avklarad. Hon bjöd på middag och vi har rensat bland hennes porslin. Det gick faktiskt över förväntan.

Kom hem och sambon var på myshumör så det var bara att passa på. :D Nu har jag intagit soffläge och kommer inte röra mig en meter mer än vad jag absolut måste resten av kvällen.

Är sjukt sugen på bio-popcorn, jobbigt att bli sugen på någonting jag inte kan tvinga sambon att köpa. :angel::confused:

Det var absolut trevligt på BB med mat serverad åt både mig och sambon (vi bytte ju till BB närmre efter att vi fött och där finns bara familjerum och sambon får bo kvar för 390kr/dygn inkl allt, på BB i örebro är det inte säkert sambo får vara kvar och dom får absolut ingen mat!), han hade gärna varit kvar nåt dygn till men jag tycker det är skönt att vara hemma :) vi mår bra, har badat Cornelis nu på em, så han och sambon har myst hud mot hud ett tag medans jag nu gör pannkakor :) har lite ont mellan benen av alla stygn men fått med mig både ipren och nåt laxerande hem så att jag kan gå på toa ordentligt! Sambon tycker att jag ser oförskämt pigg ut :p känner mig rätt fräsch också!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar