Vårföräldrar 2017 del fem

Aloevera är ju lite kylande och ska vara bra mot klåda? Kanske kan hjälpa ngt? Smidigare att smörja på stora ytor (än kylbalsam).

Provat. Hjälper för stunden men inte hela natten.

Känner mej som en papegoja nu men, babyolja! Jag tar det på hela kroppen innan jag går ur duschen, det enda som håller huden någorlunda mjuk och kli-fri. Känns som jag har babyolja till allt:D

Dränker kroppen i olja efter duschen men annars var det ett bra tips. Jag brukar vara torr i huden på våren pga psoriasis men detta är extremt.

Jag slapp inte undan maginfluensan :yuck:
Inte blir det bättre när man är gravid :arghh:

Usch! Krya på dig!

PoxClin mousse! Det är mot vattkoppskli. Är ett vitt skum som inte blir kladdigt. Torkar på några sekunder. Betydligt mer lätthanterligt än kylbalsam. Ganska dyr dock. Finns på Apotea om du vill ha hemleverans!

Mvh Miks

Hittar inte någonstans om det är ok att använda under graviditet? Stod ju att man max skulle använda det 30 dagar i sträck.

Jag kör med olja o bodylotion från Maria åkerberg, toppen :up: kliar med men hade ok levervärden.

Får kanske byta hudlotion men tycker att det som brukar hjälpa mot psoriasis både hjälpa mot gravidkli också.

Skitnatt i natt. Vaknat varenda gång jag rört mig sen kl 02.30. :arghh: Får försöka kliva ur sängen nu och ta tag i dagen.

Det är rätt, vräkning... Hur många dagar förbi är du nu?
Idag är 5:e dagen över. Det i sig är väl inte så mkt, är mer att jag är helt slut efter alla nätter med så jobbiga värkar och dagar med stark smärta. Sen hjälper det inte med anspänningen av att jag är så otroligt rädd (hade ingen drömförlossning med ettan och har nu under slutet av graviditet 2 insett hur djupa spår det satte).

Sambo skulle ta med sig junior och smyga ner för att jag skulle få sova lite till med resultatet att junior studsar upp i vår säng, hoppar och tjoar glatt "vakna mamma".
Men tanken var god i alla fall.

Bf +1. Jag tror den stannar för evigt. (av någon anledning är dagarna efter beräknat datum så mycket längre än dagarna före....).

Idag är 5:e dagen över. Det i sig är väl inte så mkt, är mer att jag är helt slut efter alla nätter med så jobbiga värkar och dagar med stark smärta. Sen hjälper det inte med anspänningen av att jag är så otroligt rädd (hade ingen drömförlossning med ettan och har nu under slutet av graviditet 2 insett hur djupa spår det satte).

Hoppas att allt går bra! Förstår att det är ännu värre när det inte sätter igång ordentligt heller.

En vän till mig gick över med 9 dagar med sitt andra barn som är fött i augusti. Hon var så sjukt bitter!
Hon pratar fortfarande om det med bitterhet och förakt i rösten :laugh:
Så jag hoppas att era bebisar vill titta ut snart!:heart

Jag hade ju BF 1/3, men redan från början ändrade jag BF i huvudet, till 16/3 (visste ju inte att jag bara fick gå över en vecka pga bmi). Det var ju psykologiskt men gjorde att det inte blev så jobbigt att gå över 9 dagar! Så tips om ni får fler barn, för mig funkade det :)

Tyckte också dom dagarna man gick över sist kändes som en evighet. Gick över 9dagar förra gången..
Så skönt med tidig leverans denna vändan:bow:

Sovit hyggligt trots att jag vaknat flera ggr, gått att somna om varje gång och då är det ok tycker jag:up:

Idag roar jag mej med rensning och lägga ut saker på blocket:D

Usch ja.... Kan bocka av stark mat, färdknäpp och inget gör någon nytta... Och jag är ändå inte över tiden, har bara ont. Det är hemskt hur tidigare förlossning kan spela in. Jag hade en vedervärdig första förlossning men tvåan gick ganska smidigt. Ettan hade liksom banat väg för tvåan rent fysiskt. Hoppas det är samma för din del :up:

Sedan är jag stresskänslig och jag är lite orolig för att det ska röra ihop det, men det är något barnmorskan bara viftar bort (eftersom jag är så redig annars :cautious:).

Hoppas verkligen du får bra gehör idag :up:

Står vid vägen o fryser väntar på mannen. Fick blödning i duschen som bara den. Dottern hämtad väntar på mannen. Livrädd att något ska vara fel. På väg till förlossningen

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 425
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar