Vårföräldrar 2017 del fem

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Bra att listan kom upp så jag kunde uppdatera!

Rullebör. Kommer av danskans trillebör (rullbord) solklart :up:
Men skottkärra? En kärra man skottar? :confused:;)

Tror att man norröver säger "skotta boxen" (i alla fall så är det det ordet en norrlandsskolad travtränare jag känner använder, aldrig hört någon annan säga så) istället för "mocka boxen" så det kan ju vara så att ordet skottkärra kommer därifrån :)

På tal om att gå över.. Jag gick över sju dagar med första barnet och hade förväntat mig att tvåan skulle komma tidigare men med henne gick jag över åtta dagar :cool:
Ställer in mig på nio dagar nu denna gången.. :grin:

Jo, fast i mitt fall kom barn nr 1 spontant två dagar efter BF och då säger "alla" att man sannolikt inte går över med tvåan. Med första barnet var jag också mentalt inställd på två veckor över tiden.
Så jag håller med om att det är ett bra tips, men ibland funkar det inte...

@Mayalv jag gick över tio dagar och tyckte att det var superjobbigt. Jag mådde bra fysiskt, men inte psykiskt. Berättade för bm om hur jag mådde och hon skickade mig till bedömningsmottagningen på sjukhuset (fick en tid lite senare samma dag vilket var en tisdag). På sjukhuset kollade de ctg och ultraljud för att se fostervatten och flöde i navelsträngen (i mitt landsting är det inte standard med ul efter bf, men jag tror att det är det i bla Sthlm). Läkaren gjorde även en hinnsvepning och strax efter det började (oregelbundna) värkar. Hinnsvepningen gjordes kl 15, kl 21 skrevs vi in på förlossningen och kl 2.28 föddes hon.
Jag är så nöjd med det bemötande jag fick av vården. Vi hade även bestämt med läkaren att jag skulle ringa förlossningen på fredagen för ev igångsättning om inget hänt innan dess och skulle jag må sämre innan dess skulle jag höra av mig igen. Jag hoppas att du kan få bättre stöd och hjälp än vad det verkar som att du har fått hittills för det är (kan vara) så tungt att gå över tiden!

Nu ska jag leta rätt på listan och lägga in min vårbebis :heart

Tack för omtanken!

Stödet jag fått tidigare från BM har verkligen inte varit ngn höjdare. Men det känns faktiskt bättre nu iaf. Hoppas att det håller i sig :). Ska kolla till bebis med nytt UL imorgon också.

@Mayalv, hur har det gått efter barnmorskesamtal?
Det gick ganska bra. Jag började visserligen gråta för att det är jobbigt att prata om allt, men kändes som att den här BM iaf lyssnade och ville vara ett stöd. Ultraljud imorgon och samtal på mån om inte bebis kommit än (med prat om att ev sätta igång under nästa v isf).

Hur går det för dig? Håller värkarna i sig?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar