Vårföräldrar 2017 del fem

Sitter och kramar toan.. vågar mig inte härifrån så telefonen får hålla mig sällskap. Mår inte dåligt men bebis använder magsäcken som sparringssäck, så allt jag ätit idag kommer upp igen :wtf:

Verkar vara en kräkdag idag :yuck:

Fick hem doppresenten till kompisens barn. En jättefin minnesbox :love: funderar på att behålla den själv :angel:

20170316_162637_zpsohgiy5hv.jpg

Vill bara tacka alla här i vår och vintertråden för att ni är dom ni är. Tycker det är väldigt lärorikt att läsa om allas med och motgångar och att alla är så peppande och stöttande hela tiden, att man tillåts vara den man är! Ni är bäst, ni andra som kommer med tips och råd också för den delen ❤

Sambo skulle vara snäll och modifiera hästhagen för att kråkan ska få lämna sjukhagen och få en större hage vid dom andra men fortsätta gå själv. "Ponnyn" höll på att driva honom till vansinne med sin sällskapssjuka (till skillnad från mig som är allt annat än sällskapssjuk :p) så han ställde in dom. Jag kom på att "ja, då kan jag ju sanera dom två". Det var inte min smartaste idé, nu har jag så ont i fogarna att jag knappt kan röra mig. :down:
Är huvudet dumt...

Sambo skulle vara snäll och modifiera hästhagen för att kråkan ska få lämna sjukhagen och få en större hage vid dom andra men fortsätta gå själv. "Ponnyn" höll på att driva honom till vansinne med sin sällskapssjuka (till skillnad från mig som är allt annat än sällskapssjuk :p) så han ställde in dom. Jag kom på att "ja, då kan jag ju sanera dom två". Det var inte min smartaste idé, nu har jag så ont i fogarna att jag knappt kan röra mig. :down:
Är huvudet dumt...

Vissa saker är bra för själen men inte för kroppen :)

Jag har problem. Jag funderar på att köpa en gravidvårjacka. Men samtidigt känns det sjukt onödigt då jag bara kan ha den i 2 månader. Min vårjacka jag har nu kan jag inte stänga. Idag hade jag vårjackan och en stor sjal men jag blev kall under magen. Vinterjackan dör jag av värmeslag i.

Hur hade ni gjort?

Jag har problem. Jag funderar på att köpa en gravidvårjacka. Men samtidigt känns det sjukt onödigt då jag bara kan ha den i 2 månader. Min vårjacka jag har nu kan jag inte stänga. Idag hade jag vårjackan och en stor sjal men jag blev kall under magen. Vinterjackan dör jag av värmeslag i.

Hur hade ni gjort?

Köp en begagnad som inte är så dyr :up:

När BM lyssnade på hjärtat idag så låg det på 170 (dvs lite för högt) i typ 8min innan hon lugnade sig och kom ner till 155-160. Har aldrig hänt när de lyssnat innan (väldigt lugn bebis som normalt brukar ligga på 140-150). Hur brukar det vara för er? Är de väldigt jämna eller skiljer det så mkt ibland?

Hur hade ni gjort?

Med min etta (som är född 16/4) hade jag alltid en tjockare kofta eller sambons "ursnygga" fleecetröja under vårjackan, så fick den vara öppen. Kanske kunde funka med ngt liknande?

Hur hade ni gjort?

Jag har haft min vanliga vinterjacka i vinter men inte kunnat knäppa den på några veckor nu så jag har fått köra på en fleecejacka som är ganska stretchig :) Den börjar bli lite kort vid magen så jag funderar på att testa makens och se om den är längre. Gillar dock inte när kläderna är dör stora heller..

Hur hade ni gjort?

Köpt en Bärjacka :) (jag bär gärna också).

Vill bara tacka alla här i vår och vintertråden för att ni är dom ni är. Tycker det är väldigt lärorikt att läsa om allas med och motgångar och att alla är så peppande och stöttande hela tiden, att man tillåts vara den man är! Ni är bäst, ni andra som kommer med tips och råd också för den delen ❤

Håller med du :heart

Med min etta (som är född 16/4) hade jag alltid en tjockare kofta eller sambons "ursnygga" fleecetröja under vårjackan, så fick den vara öppen. Kanske kunde funka med ngt liknande?

Jag har haft min vanliga vinterjacka i vinter men inte kunnat knäppa den på några veckor nu så jag har fått köra på en fleecejacka som är ganska stretchig :) Den börjar bli lite kort vid magen så jag funderar på att testa makens och se om den är längre. Gillar dock inte när kläderna är dör stora heller..

Det ska jag prova i morgon! Tror det skulle vara den smidigaste lösningen.

Smart men avskyr poncho. Mamma hade någon idé om att det var fint när jag var liten. Känns som jag går runt i ett tält även om jag tycker att det kan vara skitsnyggt.

Köpt en Bärjacka :) (jag bär gärna också).

Det vore ju en idé. Ska kolla om jag hittar någon modell jag gillar.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar