Vårföräldrar 2017 del fem

Sambo skulle vara snäll och modifiera hästhagen för att kråkan ska få lämna sjukhagen och få en större hage vid dom andra men fortsätta gå själv. "Ponnyn" höll på att driva honom till vansinne med sin sällskapssjuka (till skillnad från mig som är allt annat än sällskapssjuk :p) så han ställde in dom. Jag kom på att "ja, då kan jag ju sanera dom två". Det var inte min smartaste idé, nu har jag så ont i fogarna att jag knappt kan röra mig. :down:
Är huvudet dumt...

Gjorde samma här om dagen, men besinnade mig efter en :cautious:

:cool: lagom mör.... Aj, aj, aj o det har inte ens börjat göra ont på riktigt O_o frusen o ruggig med gräslig mensvärk, förvärkar ett par gånger i timmen men inget regelbundet. Tror jag pillar i mig en Citodon o panodil o försöker sova. Har inget hänt har jag ju tid hos bm i morgon 11:30 för blodtryckskoll.

Bebis är väldigt aktiv och barnmorskan kollade ju hen på huvudet när hon kände efter hur öppet det var. Sitter mest still, gör ont o aktivera sig :crazy: är det lugnt i morgon fm får jag ta stalltjänstgöringen :cautious:

Det ska jag prova i morgon! Tror det skulle vara den smidigaste lösningen.

Smart men avskyr poncho. Mamma hade någon idé om att det var fint när jag var liten. Känns som jag går runt i ett tält även om jag tycker att det kan vara skitsnyggt.

Det vore ju en idé. Ska kolla om jag hittar någon modell jag gillar.

Jag har en pop fleece som jag köpt begagnad på tradera. Den är toppen!!

Magen står rätt ut! Ser skit konstigt ut och känns desto värre för den är ungefär lika mjuk som en stenbumling. Ingen aning vad Katla sysslar med därinne men jag hoppas för gudsskull att det inte fortsätter i nio veckor till.

Magen står rätt ut! Ser skit konstigt ut och känns desto värre för den är ungefär lika mjuk som en stenbumling. Ingen aning vad Katla sysslar med därinne men jag hoppas för gudsskull att det inte fortsätter i nio veckor till.

Gjorde min förut idag. Det var inte direkt jättemysigt men det blev bättre efter en varm dusch. Tror mini gjorde ett utbrytarförsök vid revbenen typ.

När BM lyssnade på hjärtat idag så låg det på 170 (dvs lite för högt) i typ 8min innan hon lugnade sig och kom ner till 155-160. Har aldrig hänt när de lyssnat innan (väldigt lugn bebis som normalt brukar ligga på 140-150). Hur brukar det vara för er? Är de väldigt jämna eller skiljer det så mkt ibland?

När jag var på kontroll i veckan och BM lyssnade på hjärtljuden så fick Ärtan för sig att sparka runt lite och då ökade hjärtslagen markant och så sjönk de igen när hon slutade.. Det är väll den enda erfarenhet jag har av något sådant.. =/

Jag är tjurig. På allt :cautious:. Känner mig som en liten unge som inte får som den vill...
Dessutom tittade jag mig i spegeln och konstaterade att nej, 40 veckor senare har jag fortfarande inte fått något magiskt, mystiskt, vackert, glittrande, glimmande gravidskimmer. :meh:

Skriver under på den, jag har heller inte fått något glittrande magiskt gravidskimmer och börjar tro att det bara är en myt!

Jag känner mig oerhört ledsen och nedstämd, orolig och nervös inför förlossningen något jag inte alls känt tidigare. Eftersom ajg är hemma ensam om dagarna finns massor med tid att grubbla och tänka på just det vilket inte hjälper speciellt mycket.

Jag är tjurig. På allt :cautious:. Känner mig som en liten unge som inte får som den vill...
Dessutom tittade jag mig i spegeln och konstaterade att nej, 40 veckor senare har jag fortfarande inte fått något magiskt, mystiskt, vackert, glittrande, glimmande gravidskimmer. :meh:

Nej, det där glowet vet jag inte varifrån det kommer. Börjar känna mig sliten o tärd, och tycker jag ser ut sådan med.... Det är nog något visst med sista tiden, hade kunnat slå ihjäl folk som bara "kollar läget" till på köpet....:banghead:
Lite så, jag har Facebook, det har du med för h-e invänta statusuppdateringen:meh:

Skriver under på den, jag har heller inte fått något glittrande magiskt gravidskimmer och börjar tro att det bara är en myt!

Jag känner mig oerhört ledsen och nedstämd, orolig och nervös inför förlossningen något jag inte alls känt tidigare. Eftersom ajg är hemma ensam om dagarna finns massor med tid att grubbla och tänka på just det vilket inte hjälper speciellt mycket.

Min oro o rädsla växer på något vis lite var dag, har tid o grubbla. Försöker tänka stopp o skicka bort tankar som inte är bra. Eller försöker jag tänka att nu har jag tio minuter rädsla tid och sedan är det slut för idag.
Försöker hitta små projekt att göra för o hålla tankarna sysselsätta. Försöker undvika tvn för den göder på någotvis min oro....sen är det svårt när man är trött o det gör satan ont i fogarna så fort man rör sig.

Försöker trösta mig med att jag aldrig hört om en bebis som stannat kvar i magen o aldrig kommit ut :confused:

Förstår dig helt. Mitt glittrande uteblev helt också. Jag är bara svullen och blek och pigmentsfläckig.

Inatt väckte jag min sambo och grät, jag sa att "ALLA får sina barn tidigare än mig" och att jag inte ens känner ngn som gått över så här sjukt mkt så ngt måste vara fel på min kropp som inte klarar ngt...:meh:... Hyfsat mkt dramaqueen.

Då var det morgon igen. I Skåne låter det som ruskväder utanför fönstret med regn o blåst... Vet inte för har inte dragit upp rullgardinen än.

Har sovit oförskämt bra i natt (verkar vara varannan natt) men mannen börjar nerverna flippa ur på nu. Han sover dåligt o går på helspänn.... Stackarn.

Vet inte vad jag ska göra av dagen... Städa o vara aktiv eller ligga i sängen med en bra bok. Får bakfylla av citodonen så ska nyktra till med. Dottern är på fsk o sonen i skolan. Koll hos bm 11:30 och som alltid fredagsfika hos mor min när skolbussen lämnat sonen 13:30 o dottern är hämtad.

Så glad åt all snabbmat jag lagat o stoppat i frysen innan, slippa tänka på mat o bara äta...

Ibland med djur är det ju många som går tomma eller föder samtidigt typ... Det är kanske något i luften som gör att vi typ inte föder??

Sambon jobbar inom en rätt rutten bransch och dom verkar ha nån idé sen nya chefen kom in att rensa ut "gammalt" folk (Dom som varit där längre än några månader). Igår fick han sparken pga att han har med dottern på deras måndagsmöten, vilket varit ok från förra chefen. För övrigt möten där det ofta inte dyker upp någon. Så jävla tröttsamt med massa strul runt omkring när det är 29 dagar kvar till bf :wtf: Han hade iofs tänkt börja på nåt annat ställe då det ballat ur sen nya chefen kom in men typ efter sommaren hade ju vart mer lägligt... Hade varit så skönt att tillsammans kunna fokusera på familjen :meh: känner mig bitter och trött

Sambon jobbar inom en rätt rutten bransch och dom verkar ha nån idé sen nya chefen kom in att rensa ut "gammalt" folk (Dom som varit där längre än några månader). Igår fick han sparken pga att han har med dottern på deras måndagsmöten, vilket varit ok från förra chefen. För övrigt möten där det ofta inte dyker upp någon. Så jävla tröttsamt med massa strul runt omkring när det är 29 dagar kvar till bf :wtf: Han hade iofs tänkt börja på nåt annat ställe då det ballat ur sen nya chefen kom in men typ efter sommaren hade ju vart mer lägligt... Hade varit så skönt att tillsammans kunna fokusera på familjen :meh: känner mig bitter och trött

Får man verkligen sparka någon för det? Utan förvarning?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar