Vårföräldrar 2017 del fem

Sambon jobbar inom en rätt rutten bransch och dom verkar ha nån idé sen nya chefen kom in att rensa ut "gammalt" folk (Dom som varit där längre än några månader). Igår fick han sparken pga att han har med dottern på deras måndagsmöten, vilket varit ok från förra chefen. För övrigt möten där det ofta inte dyker upp någon. Så jävla tröttsamt med massa strul runt omkring när det är 29 dagar kvar till bf :wtf: Han hade iofs tänkt börja på nåt annat ställe då det ballat ur sen nya chefen kom in men typ efter sommaren hade ju vart mer lägligt... Hade varit så skönt att tillsammans kunna fokusera på familjen :meh: känner mig bitter och trött

Låter som en koko chef, får man göra så?

@Melisen Det är ju helt sjukt! Hoppas att han hittar nytt jobb snabbt så ni slipper oroa er för det också!

Ja det är nog inga problem men helt fel läge att styra med det nu :(

Får man verkligen sparka någon för det? Utan förvarning?

Nej jag tror inte dom kommer undan med det och en del annat, t ex att arbetsbefria honom utan lön under uppsägningen, dom satt två chefer och försökte få honom att säga upp sig själv i två timmar, föreslog att han borde gå en svenska 2 kurs (han är född i Sverige och pratar lika bra svenska som jag men är halvcolombian). Lite oklart om man ska skratta eller gråta...

Tycker också att era bäbisar kan komma ut nu! Ju fler som kommer ju närmare känner jag mig till mitt BF datum :angel:

Det är @Mirifax @Mayalv @Ariane och @Beppo som är på G va?

Men är det inte 2018? :cool:

Solen skiner i Skåne, vädret slog om. Får kanske gå ut o andas o pussa häst :) Lär bli inspärrad på sjukhuset i alla fall 48 timmar efter förlossningen pga de andra tvås immuniseringsproblem. Hellre inspärrad i dålig luft än o riskera att bebisen blir dålig o inte får behandling i tid.:crazy:

Nej jag tror inte dom kommer undan med det och en del annat, t ex att arbetsbefria honom utan lön under uppsägningen, dom satt två chefer och försökte få honom att säga upp sig själv i två timmar, föreslog att han borde gå en svenska 2 kurs (han är född i Sverige och pratar lika bra svenska som jag men är halvcolombian). Lite oklart om man ska skratta eller gråta...

What? Facket?

Låter som ett skumt företag.. Jag hade ju blandat in facket för sådär får man väll inte göra ändå.. O_o
Hoppas i alla fall att han snart kan hitta ett nytt jobb så ni slipper trassel!

Jag har sovit hela natten men jag känner mig inte alls utvilad, nästan så jag kände mig piggare när jag bara fick sova 2 timmar på ett dygn.
Magen är ff hård som sten och inget vidare bekväm. Måste antingen stå upp (vilket skiter sig längre stunder oga foglossningen) eller ligga ner på sidan, ibland funkar även om jag lutar mig lång lågt mot en hög kuddar, alla andra ställningar ger mig andnöd :meh:

Sambon jobbar inom en rätt rutten bransch och dom verkar ha nån idé sen nya chefen kom in att rensa ut "gammalt" folk (Dom som varit där längre än några månader). Igår fick han sparken pga att han har med dottern på deras måndagsmöten, vilket varit ok från förra chefen. För övrigt möten där det ofta inte dyker upp någon. Så jävla tröttsamt med massa strul runt omkring när det är 29 dagar kvar till bf :wtf: Han hade iofs tänkt börja på nåt annat ställe då det ballat ur sen nya chefen kom in men typ efter sommaren hade ju vart mer lägligt... Hade varit så skönt att tillsammans kunna fokusera på familjen :meh: känner mig bitter och trött

Har han fått någon varning för detta? Annars är inte uppsägningen giltig.

Är han med i facket?

Min lillebror råkade ut för samma sak. Facket kopplades in och uppsägningen avbröts då företaget hade fått betala dryga böter. Brorsan jobbade kvar medan han sökte annat jobb.

@Melisen
Jäkla företag och bete sig illa!
Mina chefer är också inkompetenta och har sagt upp två kollegor på helt oacceptabla sätt :down: Facket bråkar med dom och har fördömt allt chefens agerande.
Jag ska söka nytt jobb eller börja plugga för jag vill verkligen inte tillbaka dit.

Har han fått någon varning för detta? Annars är inte uppsägningen giltig.

Nope, inte ett ord förrän igår. Dom hade mötet och han vägrade säga upp sig själv (misstänkeratt det funkat mot dom yngre att tvinga dom säga upp sig). När han kom senare och skulle jobba låg en lapp med uppsägningen och en lapp att alla hans inbokade klienter var avbokade.

Är han med i facket?

Min lillebror råkade ut för samma sak. Facket kopplades in och uppsägningen avbröts då företaget hade fått betala dryga böter. Brorsan jobbade kvar medan han sökte annat jobb.

Ja han är med i facket så antar att de inte kommer få igenom det här. Han vill ju inte jobba där egentligen men han har många klienter som han är väldigt mån om så han vill ju framförallt ha ut sin lön under uppsägningen och få göra klart sina åtaganden med klienterna.

Nope, inte ett ord förrän igår. Dom hade mötet och han vägrade säga upp sig själv (misstänkeratt det funkat mot dom yngre att tvinga dom säga upp sig). När han kom senare och skulle jobba låg en lapp med uppsägningen och en lapp att alla hans inbokade klienter var avbokade.
Bara att ta det med facket.

@Melisen
Jäkla företag och bete sig illa!
Mina chefer är också inkompetenta och har sagt upp två kollegor på helt oacceptabla sätt :down: Facket bråkar med dom och har fördömt allt chefens agerande.
Jag ska söka nytt jobb eller börja plugga för jag vill verkligen inte tillbaka dit.

Ja fy, klokare att lämna i tid och hitta ett ställe man är uppskattad på och där man känner sig trygg!!

Är så tacksam att vi är i en situation där vi inte är beroende av hans inkomst. Det har ju inte dom en aning om dock och dom vet att vi väntar barn jättesnart, det gör det hela ännu vidrigare. Vi hade kunnat vara en familj där detta förstör massor.

Det är inte rimligt att få sparken för en sån sak. Jag tror det är olagligt rent av - först måste någon form av varning delas ut

Ja och det är ju framförallt lämpligt att som chef nämna att nu när jag har tagit över så vill jag inte att hon är med, även innan man ens delar ut en varning menar jag. Äh, det handlar inte om det... tror att den nya chefen bara har kommit in för att rensa ut all den gamla personalen på valfritt sätt.

Ja och det är ju framförallt lämpligt att som chef nämna att nu när jag har tagit över så vill jag inte att hon är med, även innan man ens delar ut en varning menar jag. Äh, det handlar inte om det... tror att den nya chefen bara har kommit in för att rensa ut all den gamla personalen på valfritt sätt.

Det är ändå olagligt. Hoppas att din man orkar stå på sig och sen får ett nytt jobb där han är uppskattad

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar