Vårföräldrar 2017 del fem

Du skulle inte kunna lasta över det du kan på vikarien och kanske bli sjukskriven 25%? Eller stjälper det mer än det hjälper?
Jobbar redan 2 dagar hemifrån men får nog ta ett snack med chefen om att åtminstone inte få fler saker på mitt bord. Sedan kanske en deltidssjukskrivning skulle kunna fungera till att börja med men lär nog behöva en vecka till på heltid först så att jag får betat av lite. Det såg relativt bra ut för en vecka sedan men sedan fick jag 5 nya avtal som behöver skrivas i måndags varav ett är på ett område jag inte behärskar :nailbiting:

Magen trycker något fruktansvärt inåt och neråt. Känner mig konstant som om jag är i matkoma och magen spänner utåt som Om nån har pumpat den full med vatten. Kommer ihåg denna känslan från förra graviditeten men den kom inte förrän jätte mycket senare. Ska jag ha det så resten av tiden så kommer jag döda någon. Gick in i v 31 idag.
Den där proppfulla känslan har jag också fått tidigt denna vändan. Sist kom det inte förrän runt v36-37.
Känns knappt som man kan sitta vettigt längre, allt trycks ihop och spänner obehagligt och svårt att andas typ. Vill helst bara ligga på sidan med huvudet högt eller nåt.

Detärsnartklartdetärsnartklartdetärsnartklart...O_o

Jobbar redan 2 dagar hemifrån men får nog ta ett snack med chefen om att åtminstone inte få fler saker på mitt bord. Sedan kanske en deltidssjukskrivning skulle kunna fungera till att börja med men lär nog behöva en vecka till på heltid först så att jag får betat av lite. Det såg relativt bra ut för en vecka sedan men sedan fick jag 5 nya avtal som behöver skrivas i måndags varav ett är på ett område jag inte behärskar :nailbiting:

Ja ett snack med chefen är ju iaf en bra början. Hoppas att det löser sig för dig. Och var rädd om dig.

Den där proppfulla känslan har jag också fått tidigt denna vändan. Sist kom det inte förrän runt v36-37.
Känns knappt som man kan sitta vettigt längre, allt trycks ihop och spänner obehagligt och svårt att andas typ. Vill helst bara ligga på sidan med huvudet högt eller nåt.

Detärsnartklartdetärsnartklartdetärsnartklart...O_o
Exakt den känslan. Försökte förklara det för sambon men fick inte till det riktigt så han fattade och då blev jag irriterad och höll på att slita av han huvudet :o :angel:så jag gick upp och bädda ner mig i sängen med telefonen och en korsordstidning. :arghh: Fantastisk roligt om jag ska vara på sånt här humör nu, jag som har tagit mig så här långt utan att be sambon att fara och flyga en enda gång, eller att börja gråta. Raka motsatsen till föra grav. :cautious:

Ja ett snack med chefen är ju iaf en bra början. Hoppas att det löser sig för dig. Och var rädd om dig.
Tack :heart

Chefen skickade faktiskt precis ett mail om att jag skulle fundera på vad som kan överlämnas redan nu. Jag har världens bästa chef :love:

Tack :heart

Chefen skickade faktiskt precis ett mail om att jag skulle fundera på vad som kan överlämnas redan nu. Jag har världens bästa chef :love:

Va härligt! Jag har också världens bästa chef. När hon slutar så har jag sagt att jag vill följa med henne till nästa ställe. Bra chefer växer inte på träd (iaf inte inom mitt område).

*kl*

Jag har börjat klia mig så jag river upp huden. Har ni några tips? Jag smörjer hela kroppen varje kväll men det hjälper inte. Leverprover är lämnade förra veckan så antar att de inte visade något eftersom jag inte hört något.

BM tipsade om kylbalsam men kan ju inte dränka hela kroppen i det. :angel:

Imorgon ska jag till en ny BM (min hade inga tider). Ska försöka förklara hur min tillvaro är, hjälper inte det så ringer jag direkt till förslosssningen och bönar om att de iaf tar hinnorna.

Va härligt! Jag har också världens bästa chef. När hon slutar så har jag sagt att jag vill följa med henne till nästa ställe. Bra chefer växer inte på träd (iaf inte inom mitt område).

*kl*

Jag har börjat klia mig så jag river upp huden. Har ni några tips? Jag smörjer hela kroppen varje kväll men det hjälper inte. Leverprover är lämnade förra veckan så antar att de inte visade något eftersom jag inte hört något.

Aloevera är ju lite kylande och ska vara bra mot klåda? Kanske kan hjälpa ngt? Smidigare att smörja på stora ytor (än kylbalsam).

*kl*

Känner mej som en papegoja nu men, babyolja! Jag tar det på hela kroppen innan jag går ur duschen, det enda som håller huden någorlunda mjuk och kli-fri. Känns som jag har babyolja till allt:D

Jag tror jag kan förstå hur en pingvin med begynnande inkontinens måste känna sig.

Jag hjälpte till att ta in hästarna, tog "ponnyn" och halvvägs mellan hagen och stallet gör krumeluren något som kändes som ett spontant bungyjumphopp, rätt på blåsan.
Panik!!!
Det gick bra, den här gången. Å andra sidan hade jag föredragit en sådan olycka hemma istället för på ica eller så om det nu måste ske.

Gravidglamour, eller hur var det? O_o

*kl*

PoxClin mousse! Det är mot vattkoppskli. Är ett vitt skum som inte blir kladdigt. Torkar på några sekunder. Betydligt mer lätthanterligt än kylbalsam. Ganska dyr dock. Finns på Apotea om du vill ha hemleverans!

Mvh Miks

Jag börjar bli livrädd att jag ska missa förlossningen med! :confused::crazy: än så länge har jag inte känt några sammandragnignar eller så alls. Drömmer ibland att jag vaknar och bebis redan ligger brevid mig utan att jag vet hur det har gått till. 13 dagar kvar till bf! :o

*kl*

Jag kör med olja o bodylotion från Maria åkerberg, toppen :up: kliar med men hade ok levervärden.

Jag tror jag kan förstå hur en pingvin med begynnande inkontinens måste känna sig.

Jag hjälpte till att ta in hästarna, tog "ponnyn" och halvvägs mellan hagen och stallet gör krumeluren något som kändes som ett spontant bungyjumphopp, rätt på blåsan.
Panik!!!
Det gick bra, den här gången. Å andra sidan hade jag föredragit en sådan olycka hemma istället för på ica eller så om det nu måste ske.

Gravidglamour, eller hur var det? O_o

Ja, man bara liksom viker sig dubbelt :angel:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 425
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar