Vårföräldrar 2017 del fem

Vi försöker också tänka att nåt måste varit otroligt fel, annars hade det inte stannat. Vi är tacksamma för Filippas skull att hon inte sitter som en grönsak i en saccosäck och inte kan ha ett värdigt liv.
Men det är svårt att tackla, framförallt som du säger på nätterna. Då bubblar allt fram och man tänker så lätt ologiskt när man är trött.
På dagarna går det oftast "bra", visst fasen finns hon i våra tankar hela tiden! Det ska jag inte säga annat.
Och känslan att istället för att fira en 1årsdag så går vi till graven och dagen efter ska lillebror/syster födas är allt annat än enkel. Men man klarar det, för man måste.

Är bf bara 3dagar bort:love: helt underbart att det tar på det för oss alla här inne! Snart gosar vi bebis:heart

Tack för stöttande ord och kram tillbaks:heart
Nu ska jag sätta mej vid symaskinen och göra lite pyttekläder, skön terapi:love:
:heart

Tänker massor på er! Det går inte att föreställa sig, man vill ju tro att att är lugnt när man kommit så långt.
Jag låg och "kände efter" halva natten och hade katastroftankar.

Oavsett är det bra att du ventilerar din oro, att hålla den inombords skapar bara ångest.
Skulle någon ta illa upp rekommenderar jag att de håller klaffen om det och inte läser. Ventilera på du!:heart
Tack snälla du:heart Man vill ju inte vara nån domedagsprofet, men ibland så måste det ut.

Sovit precis tvärtemot bra inatt.. vaknar och kan inte somna om, blev inte många timmars sömn alls. 05.00 så sket jag i det.

Är så jäkla less på att inte kunna sova pga oro att bebis ska dö på natten precis som Filippa. Det är helt jäkla olidligt:banghead::(

Det var ibland svårt utan att ha gjort din (er) resa! Man är ju så maktlös :(

Det var ibland svårt utan att ha gjort din (er) resa! Man är ju så maktlös :(
Det är ju det man är. Alla säger att magen är tryggaste platsen och man försöker lita på det. Men det är tufft många ggr. Fast för det mesta går det bra. Och som tur är så tycker jag om att vara gravid trots krämpor och oro:heart

Det här med namn på bebis, hur svårt kan det vara att hitta nåt som blir bra? Vill att namnet ska funka både internationellt och här hemma. Är inte så förtjust i för gubbiga/tantiga namn, tycker alla ungar här heter Nils och Elsa... Tycker det är skitsvårt, speciellt när man inte vet om det är en pojke eller flicka!
Tänk om bebis ploppat ut och presenterat sej -Goddag! Jag heter Karl-Astrid, hade varit så praktiskt!:D

@Hyacinth brukar ha bra namnidéer :angel: :D

Vi försöker också tänka att nåt måste varit otroligt fel, annars hade det inte stannat. Vi är tacksamma för Filippas skull att hon inte sitter som en grönsak i en saccosäck och inte kan ha ett värdigt liv.
Men det är svårt att tackla, framförallt som du säger på nätterna. Då bubblar allt fram och man tänker så lätt ologiskt när man är trött.
På dagarna går det oftast "bra", visst fasen finns hon i våra tankar hela tiden! Det ska jag inte säga annat.
Och känslan att istället för att fira en 1årsdag så går vi till graven och dagen efter ska lillebror/syster födas är allt annat än enkel. Men man klarar det, för man måste.

Är bf bara 3dagar bort:love: helt underbart att det tar på det för oss alla här inne! Snart gosar vi bebis:heart

Tack för stöttande ord och kram tillbaks:heart
Nu ska jag sätta mej vid symaskinen och göra lite pyttekläder, skön terapi:love:

Jag förstår att det måste kännas oerhört tufft, inte bara sorgen och förlusten av Filippa utan all den extra oro som det innebär. :heart:cry:

Jag menar, jag är ett vrak och jag har sluppit uppleva den mardröm ni varit med om. Är med i Barnuppropet och liknande grupper på FB för att visa mitt stöd samt hjälpa till att sprida den kunskap som finns där. Just nu klarar jag dock inte ens att läsa inläggen, bryter ihop totalt av orättvisan i att fullt friska barn dör. Och så känner jag mig så hemsk som inte fixar det just nu när ni inte har något annat val än att leva med detta varje dag. :heart

Det här med namn på bebis, hur svårt kan det vara att hitta nåt som blir bra? Vill att namnet ska funka både internationellt och här hemma. Är inte så förtjust i för gubbiga/tantiga namn, tycker alla ungar här heter Nils och Elsa... Tycker det är skitsvårt, speciellt när man inte vet om det är en pojke eller flicka!
Tänk om bebis ploppat ut och presenterat sej -Goddag! Jag heter Karl-Astrid, hade varit så praktiskt!:D

Vi har ett namn som både jag och partnern tycker är okej. Jag har lobbat stenhårt för TENGIL eller KATLA men möter motstånd...
skulle könet bli annat än ul visade lär vi sitta och harva i månader. Jag gillar en helt annan typ av namn än partnern som bara gillar fula namn.
Svårt som 17.

Jag tycker dock ni ska ha en Valdemar! Det är coolt. Eller Attila. Annars kan du få Katla av mig, eftersom partnern drog Veto-kortet.

Vi har ett namn som både jag och partnern tycker är okej. Jag har lobbat stenhårt för TENGIL eller KATLA men möter motstånd...
skulle könet bli annat än ul visade lär vi sitta och harva i månader. Jag gillar en helt annan typ av namn än partnern som bara gillar fula namn.
Svårt som 17.

Jag tycker dock ni ska ha en Valdemar! Det är coolt. Eller Attila. Annars kan du få Katla av mig, eftersom partnern drog Veto-kortet.

Jag tycker Katla är jättefint, på allvar :o

Tengil... nja ;) :D

Det är väl lite det vi hoppas på också, att när man väl ser liten så "vet man" typ. Eller så blir det ännu svårareO_o

Hahah risken finns ju :D

Svårt som 17.

Valdemar var ett förslag jag hade. Sambon höll nästan på att svimma av garv. :cautious:

Namn är jättesvårt. Vi vet inte vad det blir, har haft ett flicknamn som "känts bra" och nu har sambon börjat vackla och har ett annat förslag som jag inte övertygas av :arghh:
Krumeluren får duga ;)

Sjuk junior som tillbringade en timme av natten med att vara arg på sin mamma (fel säng, fel täcke, fel kudde, fel allt). Sambo som lovat att ordna med barnvakt till em men glömt. Bf i morgon men inga tecken på att den vill ut.
Bra dag... :meh:

Vi har ett flicknamn, sedan om det skulle komma ut en sådan eller inte återstår att se. Pojknamn har vi inget om nu UL skulle ha fel på kön. Eller jo, andranamnen har vi då det blir samma som sonen. Han heter Bastian Oscar Olof. Andranamnen för en flicka har vi också nämligen Anna Lilian. De passar dessutom super med förstanamnet vi tänkt oss. :love:

För oss är det viktigt att tilltalsnamnen fungerar på svenska, engelska, skånska och småländska. Sedan ska det flyta med efternamnet också vilket t ex mitt namn inte gör helt.

Lite roligt är att det flicknamn vi har i åtanke hette hunden min mor hade när jag var liten :p men det är ett fint namn som uppfyller alla krav och hunden har varit död i drygt 26 år så jag tycker det är preskriberat nu. :idea:

Svårt som 17.

Valdemar får du behålla:D Katla och Tengil känns väl lite hårt kanske? Varför inte Smaug?:laugh:
Vi har varit lite inne på Sammy på pojke nu det sista och Meija på tjej.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit