Vårföräldrar 2017 del fem

Fick inte ens behålla skinkmackan... Det här med att stressa till toan när man är på väg att spy när man knappt kan gå. :yuck::arghh:
Grät en skvätt när jag inte visste hur jag skulle komma upp från golvet, hade av en outgrundlig anledning gått ner på knä för att spy.

Vecka 30 i morgon. Läkaren sa att jag skulle börja må bättre då. Jag hoppas att hon har rätt. :meh:

Fick inte ens behålla skinkmackan... Det här med att stressa till toan när man är på väg att spy när man knappt kan gå. :yuck::arghh:
Grät en skvätt när jag inte visste hur jag skulle komma upp från golvet, hade av en outgrundlig anledning gått ner på knä för att spy.

Vecka 30 i morgon. Läkaren sa att jag skulle börja må bättre då. Jag hoppas att hon har rätt. :meh:

Skaffa en kräxpall!
Jag har en pall i badrummet att sitta på när jag kräx, samma pall sitter jag på när jag duschar.

Sovit katastrofalt inatt och då fick jag ändå testat promenad och sen ligga receptet från häromsistens fast utan promenad delen. Men visst, va kanske inte den bästa idéen när man legat pall på soffan pga helvetisk foglossning av doc undersökningen hela kvällen.. Jaja lämna dottern på fsk och sen bädda ner mig i soffan!

Dessutom tycker bebis inte att jag ska få ligga på rygg längre. Får jätteont i magen och svårt att andas, så det är höger eller vänster sida som gäller nu, med obligatorisk kudde mellan benen..

Morgon igen, sovit hyfsat i natt men känner mig fortfarande ur gängorna. Fått konstiga flytningar med, får prata med bm idag. Fick världens ångest i natt med, drömde att bebisen inte fanns mer och bebis har för vana att sova i magen på natten så tog nästan 30 minuter o väcka hen innan discot drog igång :nailbiting: Hoppas hen kommer sova på utsidan med när det är natt, bortsett från matpaus :angel:

Så riktigt elak mensvärk, barnen lämnade, maken kört till jobbet o tyst i huset. Ringer någon o frågar hur det går ber jag dem flyga långt bort :mad: ska ta varm dusch o äta en smörgås. Hoppas ni alla får en skön dag :up:

Morgon igen, sovit hyfsat i natt men känner mig fortfarande ur gängorna. Fått konstiga flytningar med, får prata med bm idag. Fick världens ångest i natt med, drömde att bebisen inte fanns mer och bebis har för vana att sova i magen på natten så tog nästan 30 minuter o väcka hen innan discot drog igång :nailbiting: Hoppas hen kommer sova på utsidan med när det är natt, bortsett från matpaus :angel:

Så riktigt elak mensvärk, barnen lämnade, maken kört till jobbet o tyst i huset. Ringer någon o frågar hur det går ber jag dem flyga långt bort :mad: ska ta varm dusch o äta en smörgås. Hoppas ni alla får en skön dag :up:
Kanske är nåt på gång? Konstiga flytningar och mensvärk brukar väl kunna vara tecken på det?

Sovit precis tvärtemot bra inatt.. vaknar och kan inte somna om, blev inte många timmars sömn alls. 05.00 så sket jag i det.

Är så jäkla less på att inte kunna sova pga oro att bebis ska dö på natten precis som Filippa. Det är helt jäkla olidligt:banghead::(

Märker med känsligt!!!

Kanske är nåt på gång? Konstiga flytningar och mensvärk brukar väl kunna vara tecken på det?

Hoppas det, känns lite som jag gett upp...

Sovit precis tvärtemot bra inatt.. vaknar och kan inte somna om, blev inte många timmars sömn alls. 05.00 så sket jag i det.

Är så jäkla less på att inte kunna sova pga oro att bebis ska dö på natten precis som Filippa. Det är helt jäkla olidligt:banghead::(

Usch ja, skulle haft egen ctg hemma. Nu var vi ju bara knappt halvvägs o ett väldigt sent missfall men ultraljudsbilden förföljer fortfarande mig liksom att fladrandet försvann från en dag till nästa. Jag tänker på lagen om alltings jävlighet, inte kan det hända igen?! Sannolikheten måste ja tala mot det? Suck, det är tufft ibland.
Ni fixar det! Hur lång tid är det kvar till snittet?

Märker med känsligt!!!

Hoppas det, känns lite som jag gett upp...

Usch ja, skulle haft egen ctg hemma. Nu var vi ju bara knappt halvvägs o ett väldigt sent missfall men ultraljudsbilden förföljer fortfarande mig liksom att fladrandet försvann från en dag till nästa. Jag tänker på lagen om alltings jävlighet, inte kan det hända igen?! Sannolikheten måste ja tala mot det? Suck, det är tufft ibland.
Ni fixar det! Hur lång tid är det kvar till snittet?
Enligt läkaren är risken att drabbas av psd i magen 2ggr mikroskopisk. Tur är väl det! Men oron är hemsk.
Jag tittade aldrig på skärmen när läkaren kollade, men maken gjorde och han mår inte bra av den synen att allt stannat.
Ett sent missfall är fruktansvärt det också, man tror ju nånstans att man är trygg när man varit på några kontroller och allt sett bra ut? Men det finns ju inga garantier för något tydligen. Man får ju bara vara glad för att det är väldigt ovanligt och att det tack och lov inte är "mer än" ca 450/år som drabbas.

36dagar till snittet nu och det kommer gå bra, inget annat pekar på att det skulle vara på annat sätt. Det är bara mina hjärnspöken som inte håller med. Tack och lov har jag stort stöd runt mej privat.
Sen är det skönt att bara kräka ur sej ibland. (Hoppas ingen tar illa upp)

Enligt läkaren är risken att drabbas av psd i magen 2ggr mikroskopisk. Tur är väl det! Men oron är hemsk.
Jag tittade aldrig på skärmen när läkaren kollade, men maken gjorde och han mår inte bra av den synen att allt stannat.
Ett sent missfall är fruktansvärt det också, man tror ju nånstans att man är trygg när man varit på några kontroller och allt sett bra ut? Men det finns ju inga garantier för något tydligen. Man får ju bara vara glad för att det är väldigt ovanligt och att det tack och lov inte är "mer än" ca 450/år som drabbas.

36dagar till snittet nu och det kommer gå bra, inget annat pekar på att det skulle vara på annat sätt. Det är bara mina hjärnspöken som inte håller med. Tack och lov har jag stort stöd runt mej privat.

Visst är det så!! Jo, vi hade ju perfekta resultat på KUB ul o allt annat. Känns lite snopet att hade det gått ett par veckor till hade det räknats som ett barn o inte ett foster. Men tänker att det måste varit för vår del naturens gång. Något måste gått fel någonstans och att det ska hända igen är liten. Ibland pyser det bara över på något vis, och här blir det på nätterna. Hjärnspöken är på riktigt o vissa dagar är det helt enkelt svårare o prata dem till rätta.

Jaja, även om det känns motigt är bf 3 dagar bort o jag har aldrig förr varit gravid såhär länge eftersom båda de andra kommit tidigare än såhär. Får spotta i nävarna o ta tag i dagen!

Kram :heart

Kram! Visste inte att du varit med om det där. Så fruktansvärt. Förstår din oro. ❤

Visst är det så!! Jo, vi hade ju perfekta resultat på KUB ul o allt annat. Känns lite snopet att hade det gått ett par veckor till hade det räknats som ett barn o inte ett foster. Men tänker att det måste varit för vår del naturens gång. Något måste gått fel någonstans och att det ska hända igen är liten. Ibland pyser det bara över på något vis, och här blir det på nätterna. Hjärnspöken är på riktigt o vissa dagar är det helt enkelt svårare o prata dem till rätta.

Jaja, även om det känns motigt är bf 3 dagar bort o jag har aldrig förr varit gravid såhär länge eftersom båda de andra kommit tidigare än såhär. Får spotta i nävarna o ta tag i dagen!

Kram :heart
Vi försöker också tänka att nåt måste varit otroligt fel, annars hade det inte stannat. Vi är tacksamma för Filippas skull att hon inte sitter som en grönsak i en saccosäck och inte kan ha ett värdigt liv.
Men det är svårt att tackla, framförallt som du säger på nätterna. Då bubblar allt fram och man tänker så lätt ologiskt när man är trött.
På dagarna går det oftast "bra", visst fasen finns hon i våra tankar hela tiden! Det ska jag inte säga annat.
Och känslan att istället för att fira en 1årsdag så går vi till graven och dagen efter ska lillebror/syster födas är allt annat än enkel. Men man klarar det, för man måste.

Är bf bara 3dagar bort:love: helt underbart att det tar på det för oss alla här inne! Snart gosar vi bebis:heart

Tack för stöttande ord och kram tillbaks:heart
Nu ska jag sätta mej vid symaskinen och göra lite pyttekläder, skön terapi:love:

Tack:heart
Inte lätt att veta:heart
Vi förlorade Filippa i v41+, 18/4 förra året i psd eller intrauterin fosterdöd som det kallas. Lillebror/syster är otroligt efterlängtad:love:

Jag beklagar. Det finns inte ord för hur fruktansvärt det måste ha varit. Tycker det är väldigt fint att ni har den tanken att det måste varit någon mening. Även om jag förstår att det måste vara oerhört jobbigt och svårt.

Tack:heart
Inte lätt att veta:heart
Vi förlorade Filippa i v41+, 18/4 förra året i psd eller intrauterin fosterdöd som det kallas. Lillebror/syster är otroligt efterlängtad:love:

Tänker massor på er! Det går inte att föreställa sig, man vill ju tro att att är lugnt när man kommit så långt.
Jag låg och "kände efter" halva natten och hade katastroftankar.

Oavsett är det bra att du ventilerar din oro, att hålla den inombords skapar bara ångest.
Skulle någon ta illa upp rekommenderar jag att de håller klaffen om det och inte läser. Ventilera på du!:heart

Det här med namn på bebis, hur svårt kan det vara att hitta nåt som blir bra? Vill att namnet ska funka både internationellt och här hemma. Är inte så förtjust i för gubbiga/tantiga namn, tycker alla ungar här heter Nils och Elsa... Tycker det är skitsvårt, speciellt när man inte vet om det är en pojke eller flicka!
Tänk om bebis ploppat ut och presenterat sej -Goddag! Jag heter Karl-Astrid, hade varit så praktiskt!:D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar