Vårföräldrar 2017 del fem

Vi har ett flicknamn, sedan om det skulle komma ut en sådan eller inte återstår att se. Pojknamn har vi inget om nu UL skulle ha fel på kön. Eller jo, andranamnen har vi då det blir samma som sonen. Han heter Bastian Oscar Olof. Andranamnen för en flicka har vi också nämligen Anna Lilian. De passar dessutom super med förstanamnet vi tänkt oss. :love:

För oss är det viktigt att tilltalsnamnen fungerar på svenska, engelska, skånska och småländska. Sedan ska det flyta med efternamnet också vilket t ex mitt namn inte gör helt.

Lite roligt är att det flicknamn vi har i åtanke hette hunden min mor hade när jag var liten :p men det är ett fint namn som uppfyller alla krav och hunden har varit död i drygt 26 år så jag tycker det är preskriberat nu. :idea:
Meija som vi varit lite inne på som ev flicknamn är också ett hundnamn:D

Meija som vi varit lite inne på som ev flicknamn är också ett hundnamn:D
Folk döper sina hundar till så konstiga saker. Det finns supersöta hundnamn, Loppan tex (Hope) varför måste man sno människonamnen?

Min mor är mästare på det. Förutom då hennes första hund vars namn vi är sugna på så har hon haft Lotta, Ellen, Molly och nu senast Greta. Jag menar, kom igen. O_o

Jakub känner jag en från Azerbajan, han är 40 år så det är nog ingen kreativ stavning. De andra stavningarna var ju minst sagt speciella men de kanske också kommer från ett annat land?
Jag tror inte det. Vi bor på en mindre ort med väldigt få personer av utländsk härkomst ffa i det området där förskolan ligger (många dyra villor bredvid golfbana). Jag vet att det går 2 barn som någonstans bakåt i ledet har utländskt påbrå och dessa namn tillhör inte dem, annars är de "blonda och blåögda" nästan hela bunten.

V har ätit varannan timme hela natten och sedan varit vaken 7-10 och är fortfarande lite knorrig. Puh :cool:
Äter nu frukost. En propud för jag hinner nog inte koka gröt :crazy: Ska försöka få till mer te också.

Jag tror inte det. Vi bor på en mindre ort med väldigt få personer av utländsk härkomst ffa i det området där förskolan ligger (många dyra villor bredvid golfbana). Jag vet att det går 2 barn som någonstans bakåt i ledet har utländskt påbrå och dessa namn tillhör inte dem, annars är de "blonda och blåögda" nästan hela bunten.

Spännande. Jag förstår faktiskt inte varför man väljer att stava så lustigt. Fast värst av alla är Viliam. Får nästan en allergisk reaktion på den stavningen.

Cornelis tycker det där med att sova själv i nestet är en väldigt dålig ide! Han sov där mellan 21-01 inatt med amning vid elva, mellan 01-04 ammade vi två gånger och bytte blöja samt försökte få honom sova i nestet, vid fyra var han nog övertrött för då dög det inte ens att sova bredvid mig utan han skulle sova på mig! Men ja då var jag trött och gav upp så han fick sova på mig, jag kunde i alla fall slumra lite. Tänker att han bara är några dagar så än är det inga "nederlag" att han inte sovit hela natten i nestet! Han har ju alltid sovit nära mig senaste nio måndaerna lixom :p men han är väldigt rar och gullig, är inte skrik/panik när han inte vill utan mer knorr och skruvar sig med kroppen!

Blir ingen vattengympa idag. Kan knappt ligga ner utan smärta. Dessutom mår jag sjukt illa (än så länge inget kräk dock). Känner mig så pigg och fräsh idag. :meh:

Namn är supersvårt! Vi får smärre ångest varje gång vi ska namnge något. Vi har haft väldigt bekymmer med de tre katter vi namnget senaste två åren (Iris, Molly och Cassiopeia) och det är ju inte lättare att namnge sin bebis :crazy:. Mellannamn och ett pojknamn är däremot klart, men UL visade ju att det är en flicka och det kan vi inte komma på något bra namn till... Och om jag hittar nått jag gillar så dissar sambon det :mad:

Haha unik.. det har jag aldrig hört innan. Jag ville döpa vår dotter till Vesper men min sambo sa nej :( får vi en till dotter kommer hon döpas till Thelma. Och får vi en tredje blir det Bianca. Pojkar ska vi inte ha för vi har inga bra pojknamn :D

Vesper är ju jättefint! Konstigt av honom :cautious:

Om jag sitter stilla så har jag inga värkar. Går jag minsta lilla så sätter det igång direkt. Man blir ju inte så sugen att gå när det bara gör ont. Om det sätter igång ngt (på riktigt) så kan jag utan tvekan stå ut, men när det ändå bara slutar när jag sätter mig så är det ju menlöst!

Bm besök avklarat, 39+3.
- 1kg på två veckor
SF -mått 35 (samma som sist)
Flj 135
Blodtryck typ 167/97 och sedan 135/95 liggande.

Barnmorskan intygade att det är normalt att ha världens mensvärk och att alla barn kommer ut levande. Hon sa även att de flesta har dygnsrytm på slutet o sover gott i mellan åt. Litar inte riktigt på henne men får höra vad hon säger.

Blodtrycket resulterade i extra kontroll i morgon och om det fortfarande är högt då så blir det extra koll och ställningstagande på sjukhuset. Vad gör de åt det? Blev det värre med huvudvärk o dyl. skulle jag ringa förlossningen innan. Har för övrigt hört talas om att det är fullt på förlossningen just i detta nu ryktesvägen :eek:

Om jag sitter stilla så har jag inga värkar. Går jag minsta lilla så sätter det igång direkt. Man blir ju inte så sugen att gå när det bara gör ont. Om det sätter igång ngt (på riktigt) så kan jag utan tvekan stå ut, men när det ändå bara slutar när jag sätter mig så är det ju menlöst!

Typ

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar