Vårföräldrar 2017 del fem

Namn är supersvårt! Vi får smärre ångest varje gång vi ska namnge något. Vi har haft väldigt bekymmer med de tre katter vi namnget senaste två åren (Iris, Molly och Cassiopeia) och det är ju inte lättare att namnge sin bebis :crazy:. Mellannamn och ett pojknamn är däremot klart, men UL visade ju att det är en flicka och det kan vi inte komma på något bra namn till... Och om jag hittar nått jag gillar så dissar sambon det :mad:
Namn är jättesvårt! Vi har kommit fram till 3 st som känns ok nu iaf... Så får vi se om ngt av namnen passar när hon väl kommer.

Bm besök avklarat, 39+3.
- 1kg på två veckor
SF -mått 35 (samma som sist)
Flj 135
Blodtryck typ 167/97 och sedan 135/95 liggande.

Barnmorskan intygade att det är normalt att ha världens mensvärk och att alla barn kommer ut levande. Hon sa även att de flesta har dygnsrytm på slutet o sover gott i mellan åt. Litar inte riktigt på henne men får höra vad hon säger.

Blodtrycket resulterade i extra kontroll i morgon och om det fortfarande är högt då så blir det extra koll och ställningstagande på sjukhuset. Vad gör de åt det? Blev det värre med huvudvärk o dyl. skulle jag ringa förlossningen innan. Har för övrigt hört talas om att det är fullt på förlossningen just i detta nu ryktesvägen :eek:

Jag fick en blodtryckssänkande tablett på sjukhuset och så tog tog blodtrycket säkert 100 gånger under tiden! Bm på Vc sa att de sätter igång pga övervikt, nån på sjukhuset sa att det var pga blodtrycket. Kanske är en kombo, det vet jag inte men har läst att enda sättet att sänka blodtrycket är att få ut ungen, så kanske är alternativet om det är akut?

Bm besök avklarat, 39+3.
- 1kg på två veckor
SF -mått 35 (samma som sist)
Flj 135
Blodtryck typ 167/97 och sedan 135/95 liggande.

Barnmorskan intygade att det är normalt att ha världens mensvärk och att alla barn kommer ut levande. Hon sa även att de flesta har dygnsrytm på slutet o sover gott i mellan åt. Litar inte riktigt på henne men får höra vad hon säger.

Blodtrycket resulterade i extra kontroll i morgon och om det fortfarande är högt då så blir det extra koll och ställningstagande på sjukhuset. Vad gör de åt det? Blev det värre med huvudvärk o dyl. skulle jag ringa förlossningen innan. Har för övrigt hört talas om att det är fullt på förlossningen just i detta nu ryktesvägen :eek:

Är ganska säker på att de sätter igång dig så fort som möjligt med det blodtrycket. Om det nu fortsätter vara så högt.

Jag och sambon kommer inte alls överens om namn med denna. Han har ett tösanamn han vill ha och jag är inte helt säker på det men jag har inget bättre att kontra med. Pojknamn har jag ett par stycken på lager jag verkligen gillar, men sambon är 1000% säker att det är en tös så han funderar inte vidare på pojknamn. Så vi får väl helt enkelt se hur det kommer sluta.

Cornelis tycker det där med att sova själv i nestet är en väldigt dålig ide! Han sov där mellan 21-01 inatt med amning vid elva, mellan 01-04 ammade vi två gånger och bytte blöja samt försökte få honom sova i nestet, vid fyra var han nog övertrött för då dög det inte ens att sova bredvid mig utan han skulle sova på mig! Men ja då var jag trött och gav upp så han fick sova på mig, jag kunde i alla fall slumra lite. Tänker att han bara är några dagar så än är det inga "nederlag" att han inte sovit hela natten i nestet! Han har ju alltid sovit nära mig senaste nio måndaerna lixom :p men han är väldigt rar och gullig, är inte skrik/panik när han inte vill utan mer knorr och skruvar sig med kroppen!

V sover ibland en hel natt i nestet.

Jag fick en blodtryckssänkande tablett på sjukhuset och så tog tog blodtrycket säkert 100 gånger under tiden! Bm på Vc sa att de sätter igång pga övervikt, nån på sjukhuset sa att det var pga blodtrycket. Kanske är en kombo, det vet jag inte men har läst att enda sättet att sänka blodtrycket är att få ut ungen, så kanske är alternativet om det är akut?

Är ganska säker på att de sätter igång dig så fort som möjligt med det blodtrycket. Om det nu fortsätter vara så högt.

Då blir jag som en treåring o vägrar bli igångsatt om det är helt omoget. Har blivit det en gång, det räcker :crazy: får putsa fönster eller nåt i eftermiddag... :sneaky:

Han har lite försprång ;) tror vi kommer dit vi också snart :) men han är väldigt sugen på närhet! Dock gick vi premiärtur med barnvagn igår, då sov han och när vi åker bil sover han också :)

Jo bil och vagn fungerar bra. Hud mot hud också men det blir så svettigt :p

Namn är verkligen svårt, den här vändan var första gången som min man inte accepterade mitt första förslag. Väldigt konstig känsla :nailbiting: Men nu är vi överens iaf och det känns skönt!

Jag har varit helt klar med att ev son ska heta Cornelis i många år och jag hade en jäkla tur för sambon accepterade direkt när vi pratade namn! Tjejnamn fick bli en kompromiss! Men nu blev det ju "mitt" namn som jag ville :)

Precis hemkommen efter att ha gått på promenad med 650kg, 25-årig valack piafferande och galopperande på tvären som värsta nervknippet bitvis O_o Tror han var liiiite taggad idag. I vanliga fall är det som att vara ute och gå med 650kg snäll gammal labrador = märks inte att det finns nått i andra änden på linan :heart

Vi är verkligen inte klara med något namn, de som står på listan just nu är Juliette, Celine, Nellie och något mer som jag inte ens kommer ihåg just nu :rofl: Nellie tycker jag är fint men lite för vanligt och så känner jag både en hund och en ponny som heter det :D Barnen tycker att den lilla ska heta Estra men det faller inte riktigt mig och sambon i smaken.

På killsidan har vi noll... Vi får helt enkelt hoppas på att UL visade rätt :D

Jobbig dag idag.
Har lyckats äta lite iaf.
Han har tom varit så ledsen så tårarna runnit :cry: annars är han mest arg.

Vi har ett namn som både jag och partnern tycker är okej. Jag har lobbat stenhårt för TENGIL eller KATLA men möter motstånd...
skulle könet bli annat än ul visade lär vi sitta och harva i månader. Jag gillar en helt annan typ av namn än partnern som bara gillar fula namn.
Svårt som 17.

Jag tycker dock ni ska ha en Valdemar! Det är coolt. Eller Attila. Annars kan du få Katla av mig, eftersom partnern drog Veto-kortet.
Katla är ett extremt vanligt namn här på Island ;) Dock inte Tengil även om dett används som häst namn under stavningen Þengill :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar