Vårföräldrar 2017 del fem

Blodiga flytningar o en minuters värkar, i alla fall en gång i timmen :bump:

Om det är lugnt till 11:30 i morgon när det är koll hos bm av blodtrycket borde de inte kunna neka plats på förlossningen om blodtrycket är högt? Om hon skickar dit mig menar jag om blodtrycket är fortsatt högt?

Orolig för de facto att förlossningen var full i förmiddags :nailbiting:

Hade kanske varit något :p Fast det hade kanske fått blodtrycket o stiga ännu mer??!! :D:D
Antagligen hade man väl sprängt nåt blodkärl bara av att parkera utanför :D

Katla är ett extremt vanligt namn här på Island ;) Dock inte Tengil även om dett används som häst namn under stavningen Þengill :D
Jag har försökt lobba för Katla för sambon eftersom knodden fått det som arbetsnamn just nu. Han ger mig bara en såndär blick och säger till magen att det är mamma som är elak :rofl:

Om det är lugnt till 11:30 i morgon när det är koll hos bm av blodtrycket borde de inte kunna neka plats på förlossningen om blodtrycket är högt? Om hon skickar dit mig menar jag om blodtrycket är fortsatt högt?

Vi håller tummarna att bebis gör entré nu :bump::bump:

Nu blev ju jag igångsatt och för mig var det inte "akut på minuten" men dom gjorde en plats åt mig, dock fick jag vänta till efter lunch istället för att komma in på fm som det var tänkt. Det var fullt på usö alltså, när jag skulle in!

Nu blev ju jag igångsatt och för mig var det inte "akut på minuten" men dom gjorde en plats åt mig, dock fick jag vänta till efter lunch istället för att komma in på fm som det var tänkt. Det var fullt på usö alltså, när jag skulle in!

Vi får se vad som händer, känns spännande (för spännande), jag är ett stort fan av allt som heter rutiner och går att förutse :banghead:

Nervosis extremus :yuck:

undrar hur de närmaste 48-timmarna ser ut... Formligen avskyr ovisshet :banghead: en del av mig säger Come on, en annan jag döööörrrr.....:nailbiting::crazy:

Nervosis extremus :yuck:

undrar hur de närmaste 48-timmarna ser ut... Formligen avskyr ovisshet :banghead: en del av mig säger Come on, en annan jag döööörrrr.....:nailbiting::crazy:

Förstår att det är jättejobbigt att inte veta. Men försök att ta det lugnt så inte blodtrycket ökar ännu mer. Vet att det är typ världens kassaste svar men...

De kanske inte alls sätter igång dig. Allt beror ju på hur du och bäbis mår. Även om jag tror att det är mest troligt.

Kanske inte lugnar ngt men att det var fullt i förmiddags behöver inte vara ngt problem nu. När jag fick sonen hade de helt fullt hela dygnet innan men det lugnade sig bara några h innan vi kom in. Sen var det superlugnt alla timmar vi var där.

Hoppas att vi båda får träffa våra bebisar inom kort!

Kanske inte lugnar ngt men att det var fullt i förmiddags behöver inte vara ngt problem nu. När jag fick sonen hade de helt fullt hela dygnet innan men det lugnade sig bara några h innan vi kom in. Sen var det superlugnt alla timmar vi var där.

Hoppas att vi båda får träffa våra bebisar inom kort!

Det hoppas jag med @Mayalv, som du har väntat o varit öppen!

Grattis!

Hur känns det att det inte blev som planerat? Mår ni bra annars?

Väldigt sent svar men har inte hunnit. Jag blev mest lite besviken att jag inte skulle få vara vaken när den här bebisen föddes heller och orolig för min man. Han blev ju återigen utkörd. Han hade det väldigt jobbigt förra förlossningen då jag fick kraftig eklampsi vilket ledde till urakut kejsarsnitt och 24 timmar på uppvaket. Men det gick väldigt bra. Jag fick komma från uppvaket och se min bebis snabbt och alla var väldigt snälla.

Det verkar vara en babyboom nu för i Skövde var det också fullt när jag låg inne.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 424
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar