Vårföräldrar 2017 del fem

Möte och stå inför folk var inte rätt metod i alla fall.
Znark och vi ses en annan dag sade krumeluren.
I morgon är det bf och sen är det bara att fortsätta vänta. Hakan slog i golvet på några stycken som pratade lite och ställde frågan "jaha, det är inte så långt kvar" och fick svaret "nej, i morgon". :D
En man sade att jag var en "iskall omföderska" som åkte på konferensen. :p (att jag från konferenslokalen hade tio minuters resväg till fl istället för mina ordinarie 45-60 tänkte han inte på :D)

Fick hämta sonen på förskolan vid lunch då han hade ont i öronen och vägrade äta.
Mannen har fått maginfluensa och har pratat med Ulrik hela dagen.

Jag vill INTE bli sjuk :nailbiting:

Jag ska göra glukosbelastning i morgon och jag har nästan lite ångest. Mådde pyton hela dagen efter att jag tagit leverprover (också fastande) och nu har jag redan haft drygt ett dygn med fruktansvärt illamående. Men det är ju bara att bita ihop och hoppas på att det inte är så farligt som jag tror.

Jag ska göra glukosbelastning i morgon och jag har nästan lite ångest. Mådde pyton hela dagen efter att jag tagit leverprover (också fastande) och nu har jag redan haft drygt ett dygn med fruktansvärt illamående. Men det är ju bara att bita ihop och hoppas på att det inte är så farligt som jag tror.

Har tack och lov sluppit göra nån, här är det inte obligatoriskt som i vissa andra landsting. Syrran fick göra 4 med sin pojk, ska tydligen vara väldigt sötsliskigt? Lagom kul när man mår illa:crazy:
Håller tumme att det går bra!

Alltså trycket neråt är helt galet. Känns som att huvudet redan är precis innanför så att säga ( jag går liksom lite hjulbent för att det känns som ngt är i vägen :nailbiting:) Varje rörelse bebis gör känner jag mellan benen O_o. Å då menar jag inte den där ilande känslan man kan få utan verkligen små små rörelser, samma känsla som man har i magen under grav!?

Har envisats lite med nestet inatt, först i egen säng och det gick väl i 10 minuter, sedan mellan oss och det har fungerat hyfsat. Ligger gärna hud mot hud men kanske inte på natten om han faktiskt sover i nestet.

Nu sover han efter amning som minst varannan timme inkl blöjbyten. Och jag är klarvaken. Fail :cautious: Har iaf gjort undan lite mer kontorsjobb och startat en diskmaskin och fixat frukost åt sambon.

Ska se om jag kan somna om när sambon åkt till jobbet.

Alltså trycket neråt är helt galet. Känns som att huvudet redan är precis innanför så att säga ( jag går liksom lite hjulbent för att det känns som ngt är i vägen :nailbiting:) Varje rörelse bebis gör känner jag mellan benen O_o. Å då menar jag inte den där ilande känslan man kan få utan verkligen små små rörelser, samma känsla som man har i magen under grav!?

Jag med, gör ont i bajserian o sitta sedan i går kväll...

Det är inte gott men fungerar... Ta med något o äta direkt i väskan efteråt!!! Typ smörgås eller yoggi...

I morgon är det bf och sen är det bara att fortsätta vänta. Hakan slog i golvet på några stycken som pratade lite och ställde frågan "jaha, det är inte så långt kvar" och fick svaret "nej, i morgon". :D
En man sade att jag var en "iskall omföderska" som åkte på konferensen. :p (att jag från konferenslokalen hade tio minuters resväg till fl istället för mina ordinarie 45-60 tänkte han inte på :D)

Hehe, de kommer att komma ihåg dig trots avsaknad av vattenfall :D

Typiskt män ;)

Uppdatering:
Värkar med ca 15 minuters mellanrum sedan någon timme. Se om de håller i sig. Har vallningar o bebis är mycket aktiv.
Vaknade 04 o kände iskallt att idag är en bra dag o föda barn på. Manfred är ett bra pojknamn o Edda ett bra flicknamn.
Det är stormvarning i Skåne. Livrädd att strömmen ska gå o vara borta ett par dagar ( fan ta eo* :devil:) men mannen har fixat vatten till i morgon i allafall.
Nu ska jag ta mig upp ur sängen, se vad som händer o hålla masken så sonen kommer på skolbussen 07:20 så ser vi vad dagen för med sig :):nailbiting:

Har tack och lov sluppit göra nån, här är det inte obligatoriskt som i vissa andra landsting. Syrran fick göra 4 med sin pojk, ska tydligen vara väldigt sötsliskigt? Lagom kul när man mår illa:crazy:
Håller tumme att det går bra!

Här är det obligatoriskt om man är överviktig oavsett om du visar symptom eller inte. Har haft perfekt blodsocker varje gång på mvc... Men visst det är väl bra att de håller koll på en.

Det är inte gott men fungerar... Ta med något o äta direkt i väskan efteråt!!! Typ smörgås eller yoggi...

Jag får göra det! Har iof bara 15 min promenad hem men tror att jag kommer behöva något i magen ändå innan dess.

Uppdatering:
Värkar med ca 15 minuters mellanrum sedan någon timme. Se om de håller i sig. Har vallningar o bebis är mycket aktiv.
Vaknade 04 o kände iskallt att idag är en bra dag o föda barn på. Manfred är ett bra pojknamn o Edda ett bra flicknamn.
Det är stormvarning i Skåne. Livrädd att strömmen ska gå o vara borta ett par dagar ( fan ta eo* :devil:) men mannen har fixat vatten till i morgon i allafall.
Nu ska jag ta mig upp ur sängen, se vad som händer o hålla masken så sonen kommer på skolbussen 07:20 så ser vi vad dagen för med sig :):nailbiting:

Spännande! Heja bäbis!

Glukosbelastningen va inte jättegott sådär, smakar som outblandad saft. Första klunkarna helt okey, sista värre :p men tyckte det gick okey endå :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 424
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar