Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
På onsdag börjar sambon nytt jobb, egentligen skulle han varit föräldraledig till 3/6 när min skoltermin slutar. Det gick dock inte ihop sig eftersom han verkligen ville ha det här nya jobbet. Så nu ska jag plugga 100% och ha Cornelis, tur att kursen än så länge är rätt slapp så borde intr vara några problem! Är sedan föräldraledig juni juli och augusti, skolar in på förskolan i mitten av augusti!

Har ni några sommarplaner? Jag blir ju ”ensam” hela sommaren, det blir ingen semester för sambon pga nya jobbet (jo vi vet att han har rätt till det men han ska lära sig ett jobb med maskiner från 60-talet utan manualer och den enda som nu kan jobbet går i pension i slutet av sommaren så semester känns inte aktuellt) men ska försöka hitta på saker med kompisar och mina päron :) har ni vägarna förbi degerfors eller örebro så hojta ;)

Nu har jag börjat jobba heltid (Jag kommer att gå ner till 65% när Maja ska skolas in ) och jisses! Man hinner verkligen ingenting :wtf: Jag jobbar mest kväll, så hela fm klänger Maja på mig. Med undantag när jag tvingar henne att vara med sin pappa. Plus allt städ och tvätt som blir i en familj med 3 barn... Mitt mantra är att jag bara behöver ha det såhär tills i Januari.
Tack och lov så har jag hittat två medryttarhästar som jag kommer kunna fly till :heart

Nu har jag börjat jobba heltid (Jag kommer att gå ner till 65% när Maja ska skolas in ) och jisses! Man hinner verkligen ingenting :wtf: Jag jobbar mest kväll, så hela fm klänger Maja på mig. Med undantag när jag tvingar henne att vara med sin pappa. Plus allt städ och tvätt som blir i en familj med 3 barn... Mitt mantra är att jag bara behöver ha det såhär tills i Januari.
Tack och lov så har jag hittat två medryttarhästar som jag kommer kunna fly till :heart

Jag pluggar och ska plugga två år till, på ett sätt längtar jag till att få börja jobba som lärare men på ett sätt är det rätt skönt att plugga för såhär mycket fritid kommer jag nog aldrig att få igen! Förstår att du blir stressad!

På onsdag börjar sambon nytt jobb, egentligen skulle han varit föräldraledig till 3/6 när min skoltermin slutar. Det gick dock inte ihop sig eftersom han verkligen ville ha det här nya jobbet. Så nu ska jag plugga 100% och ha Cornelis, tur att kursen än så länge är rätt slapp så borde intr vara några problem! Är sedan föräldraledig juni juli och augusti, skolar in på förskolan i mitten av augusti!

Har ni några sommarplaner? Jag blir ju ”ensam” hela sommaren, det blir ingen semester för sambon pga nya jobbet (jo vi vet att han har rätt till det men han ska lära sig ett jobb med maskiner från 60-talet utan manualer och den enda som nu kan jobbet går i pension i slutet av sommaren så semester känns inte aktuellt) men ska försöka hitta på saker med kompisar och mina päron :) har ni vägarna förbi degerfors eller örebro så hojta ;)

Våra sommarplaner börjar denna vecka. Sambon har gått ner och jobbar nu bara 3 nätter i veckan istället för 4 och jag har börjat jobba extra på ett hotell/restaurang. Det ligger bara några km från sommarstugan så tanken är att det ska vara vår utgångspunkt i sommar. Det känns väldigt skönt och är glad att slippa kaoset inom äldreomsorgen i sommar. Går på min ordinarie tjänst 1/10.

I övrigt så blir det en vecka på Gotland och resten av sambons semester består typ av div firanden.

Vi kommer vara mest hemma i sommar, blir dock en tripp till Blekinge skärgård för att fira midsommar med mamma och pappa. Vi har en hel flock med får som måste skötas om och vi ska byta fönster och bygga altan så vi har att göra, blir det nåt så är det bara nån långhelg med husvagn.
Men det känns som det kommer räcka:D

Vi har bokat några dagar nere i Skåne, ev gör vi en tripp över till Danmark.
Jag och barnen åker till mina föräldrar en vecka eller två när det passar.
Stora barnet ska ev åka i väg några dagar med sina kusiner också.
Guns N Roses i Göteborg såklart! Fast det är av förklarliga skäl utan barn :angel:
Sen kan allt haverera iom att jag sökt en annan tjänst men det löser vi om jag skulle få den :D

Mannen är föräldraledig augusti ut. Själv går jag på semester den 5e juli till mitten av augusti. Vi kommer bygga på huset hela sommaren och hinner vi något av att så blir det trädgården. :grin:

En dag på Bakken som traditionen bjuder och en vecka hos mannens släkt i Småland där jag och mannen tänkte försöka åka iväg till släktens sommarstuga i Blekinge själva ett dygn. Vi får väl se hur det går.

@Fille

Vi har inga planer men det blir nog lite kortare utflykter, sambons bygge verkar inte stänga och vi har inte riktigt råd att ha semester heller.

Jag pluggar och ska plugga två år till, på ett sätt längtar jag till att få börja jobba som lärare men på ett sätt är det rätt skönt att plugga för såhär mycket fritid kommer jag nog aldrig att få igen! Förstår att du blir stressad!
Man får verkligen njuta av fritiden!
Men jag njuter samtidigt av att få jobba! Jag har varit föräldraledig i så många år att jag inte tycker att det är kul längre. Jag behöver vuxet sällskap och få en paus från vardagen och familjelivet :)

Man får verkligen njuta av fritiden!
Men jag njuter samtidigt av att få jobba! Jag har varit föräldraledig i så många år att jag inte tycker att det är kul längre. Jag behöver vuxet sällskap och få en paus från vardagen och familjelivet :)

Jag har varit hemma i två år snart och det är mer än nog :eek:

Första ordentliga fläskläppen. Rejält med blod också men det gick bra. Han for med ansiktet rätt ner i golvet. Får ringa tandläkaren i morgon om vi behöver åka in och kolla tänderna.

Jag har semester i stort sett hela juli så vi kan säkert ses och hitta på något om ni vill. :D

Första ordentliga fläskläppen. Rejält med blod också men det gick bra. Han for med ansiktet rätt ner i golvet. Får ringa tandläkaren i morgon om vi behöver åka in och kolla tänderna.
Stackarn!

När vi var hos tandläkaren poängterade denne att alltid åka in till tandläkaren vid slag mot tänderna. Även om allt verkar ok. För skadorna kan komma långre fram. Har man då inte ett dokumenterat besök från skadetillfället kan man gå miste om försäkringsersättning. Så du gör rätt i att kontakta tandläkaren.

Stackarn!

När vi var hos tandläkaren poängterade denne att alltid åka in till tandläkaren vid slag mot tänderna. Även om allt verkar ok. För skadorna kan komma långre fram. Har man då inte ett dokumenterat besök från skadetillfället kan man gå miste om försäkringsersättning. Så du gör rätt i att kontakta tandläkaren.

Tack alla. Den gick ner rätt snabbt men han är påverkad idag, tror det svider och ömmar. Tandläkaren journalförde bara så vi behövde inte gå dit. Men de sa att det var superbra att vi ringde som du sa @Saigon.

20180502_132445.webp

Tänkte gå på öppna förskolan i min kommun för första gången (jag har bara varit i grannkommun innan), Cornelis vaknad 05,25 imorse när sambons klocka ringde så han somnade påväg till förskolan. Så nu sitter jag utanför och väntar en stund så att han i alla fall får sova 20-30 min innan vi går in!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V