Skönt att höraUsch stackars liten
Jag är uppvuxen i ett renoveringskaos. Fick eget rum när jag var 14. Vi hade inte ens toa inne. Men jag tycker ändå att jag hade en lycklig barndom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att höraUsch stackars liten
Jag är uppvuxen i ett renoveringskaos. Fick eget rum när jag var 14. Vi hade inte ens toa inne. Men jag tycker ändå att jag hade en lycklig barndom.
Fröken sov i sin säng i vardagsrummet inatt. Fick gå upp och trösta/ natt mata fyra gånger. Och idag var jag hos benknäckaren så nu är jag helt slut i både kropp och knopp.
Vi ger henne ett par nätter för att se pm det blir bättre, men fortsätter hon vakna så får hon flytta in till oss igen så jag slipper gå upp iaf.
Hur mycket äter era små? Tycker det är svårt att veta hur mycket han ska ha, men så länge han är nöjd antar jag att får tillräckligt. Så här ser det ut för oss nu:
Ca 8 en portion gröt
11.30 en halv burk mat + lite fruktpure
14.00 en halv banan eller någon annan frukt
17.00 en halv burk mat + fruktpure
19.00 150ml ersättning innan läggdags
Under natten äter han sedan 220ml ersättning.
Och på dagen får han några majskrokar, nåt kex eller riskaka eller liknande ett par gånger.
Många man pratar med verkar ge barnen betydligt mer mat men efter en halv burk visar han tydligt att han inte vill ha mer.
Hur mycket äter era små? Tycker det är svårt att veta hur mycket han ska ha, men så länge han är nöjd antar jag att får tillräckligt. Så här ser det ut för oss nu:
Ca 8 en portion gröt
Och på dagen får han några majskrokar, nåt kex eller riskaka eller liknande ett par gånger.
Många man pratar med verkar ge barnen betydligt mer mat men efter en halv burk visar han tydligt att han inte vill ha mer.
Ca 8 en portion gröt
Nattstök.. Jag har tappat räkningen på hur många nätter i rad jag inte får sova ordentligt. Maken klagade i helgen på att jag klagar på att jag är trött hela tiden.
Ett ont öga och en åthutning senare så hoppas jag att han inte vågar säga så igen.
Han saknar mitt gamla jag, när jag alltid var glad och positiv jämt.
Det är svårt att vara det när man inte har sovit en hel natt på 11 månader, och har huvudansvaret för 3 vilda huliganer jämt...
Jag ska börja jobba lite smått i januari, mohahaha! Då ska han få känna på det glamorösa småbarns vardagen med 3 barn
LyckostSovit utan amningsbh/amningslinne med inlägg för första gången sedan innan Sammy föddes (Kände mej nästan som en frisläppt hippie, -Låt dom fladdra!!!)
Bästa av allt UTAN läckage!!
Får inte några som helst spänningar i brösten längre men kan ändå ”mys-amma” lite då och då men skulle garanterat kunna sluta helt med det också, Sammy ratar bröstet för det mesta ändå. Han har liksom inte tid längre