Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken ville ha mat idag. Så hon åt säkert fem stora msk ris sås och kassler ( tuggat av mig innan) och sen lika myckwt päronpure till efterrätt. Man skulle kunna tro att hon är sex månader och inte tre.

Imorgon är det tre månaders kontroll och spruta så jag ställer in mig på väldigt gnälligt barn, men hoppas på motsatsen.

Min bvc är lite gammalmodig, så det kan säkert vara nya råd och rön idag men hon sa att de inte ska äta kött förrän de är 6 månader för att tarmarna inte riktigt klarar av kött? Men å andra sidan sa hon att barn inte ska äta nötter förrän de är ett år, medans den forskning jag har läst så ska man ge nötter när barnen är 4-6 månader för att undvika framtida allergier...

Kan nån berätta för mitt troll att natten började för sisådär tre timmar sedan? Hon är klarvaken och tjattrar med sina händer... Högt dessutom så jag kan inte halvsova heller och låta henne vara nöjd och vaken bredvid.

Min bvc är lite gammalmodig, så det kan säkert vara nya råd och rön idag men hon sa att de inte ska äta kött förrän de är 6 månader för att tarmarna inte riktigt klarar av kött? Men å andra sidan sa hon att barn inte ska äta nötter förrän de är ett år, medans den forskning jag har läst så ska man ge nötter när barnen är 4-6 månader för att undvika framtida allergier...
Så kan det säkert vara men hon fick köttfärssås härom dagen och jag har inte märkt att hon blivit kass eller något. Men just kött blir det bara yttepytte av det är mest mjukmat hon får.
Sen måste jag säga att jag är sjukt inponerad av hennes ät skills, hon spottar knappt ut någonting alls :up:

Introduktionen av gröt/smak har gått kanon. Snart uppe i en normal portion, han smockar i sej glatt och gapar som en fågelunge efter mer:love:
Märker stor skillnad på nattsömnen (han får gröten på kvällen) han sover som en sten hela natten:bow:
Igår va han dock lite trög i magen, ingen katastrof men något fastare bajs än rent amningsbajs. Ska göra gröten lite lösare ikväll och se om det gör skillnad.
Hur som så är det jäkligt skönt med sovande nöjd bebis, även om jag vaknar när det brukar va dags för amning:rofl:

Introduktionen av gröt/smak har gått kanon. Snart uppe i en normal portion, han smockar i sej glatt och gapar som en fågelunge efter mer:love:
Märker stor skillnad på nattsömnen (han får gröten på kvällen) han sover som en sten hela natten:bow:
Igår va han dock lite trög i magen, ingen katastrof men något fastare bajs än rent amningsbajs. Ska göra gröten lite lösare ikväll och se om det gör skillnad.
Hur som så är det jäkligt skönt med sovande nöjd bebis, även om jag vaknar när det brukar va dags för amning:rofl:
Märkte samma inatt. Istllet för att amma en 5-6 gånger så blev det bara 3 efter att ha fått riktig mat igårkväll.:up:

Märkte samma inatt. Istllet för att amma en 5-6 gånger så blev det bara 3 efter att ha fått riktig mat igårkväll.:up:
Så skönt!! Fasar gärna bort nattamningen först och behåller amning på dagen så länge det går. Behagligare för alla att få sova ordentligt.
Men verkar han inte nöjd dagtid får jag lägga till nåt mer mål, men inte innan. Nu kanske tuttarna får en chans att anpassa sej till mindre amning utan att det ska bli jobbigt.

Bvcbesök igår, pratades om matintroduktion och lite om sömn. BVCtanten nämnde att nu börjar det bli dags att lära sig att somna om själv och utan tutten, vilket jag själv tänkt på men inte riktigt orkat ta tag i att testa, motivationen är ju inte den bästa mitt i natten :p. Men då det varit ganska sömlöst för mig de senaste nätterna (med en bebis som vaknar och blir lagd till bröstet där hon mest tuttar superlänge utan att riktigt somna och jag somnar ju inte riktigt heller) tänkte jag att inatt ska jag inte ta henne när hon vaknar utan det får sambon göra så ser vi vad som händer. Hon vaknade två gånger på hela natten och båda gångerna kunde sambon söva om henne ganska så fort utan mat:banana:

Bvcbesök igår, pratades om matintroduktion och lite om sömn. BVCtanten nämnde att nu börjar det bli dags att lära sig att somna om själv och utan tutten, vilket jag själv tänkt på men inte riktigt orkat ta tag i att testa, motivationen är ju inte den bästa mitt i natten :p. Men då det varit ganska sömlöst för mig de senaste nätterna (med en bebis som vaknar och blir lagd till bröstet där hon mest tuttar superlänge utan att riktigt somna och jag somnar ju inte riktigt heller) tänkte jag att inatt ska jag inte ta henne när hon vaknar utan det får sambon göra så ser vi vad som händer. Hon vaknade två gånger på hela natten och båda gångerna kunde sambon söva om henne ganska så fort utan mat:banana:

Varför ansåg hon det nödvändigt att somna utan tutte?

(Om man inte vill/måste/behöver själv alltså).

Härligt!! Sammanhängande nattsömn känns som en lotterivinst:D
(Tycker det är så skönt nu när Sammy är mätt så han står sej till tidig morgon!)
Tror alla mår bra av att sova ordentligt och få in en dygnsrytm.

Hur gammal är din tjej nu?

Jag är ju ensam de flesta nätter och tycker det funkar helt ok att han sover själv till 3 och sen lägger jag över honom i sängen och så stoppar jag bara in tutten när han vaknar. Jag vaknar knappt av det och har ingen aning om hur ofta vi ammar.

Bvc idag med vaccination. Jäklar sicket vrål mitt lilla :heart ligger inne med. Men hon grät bara i nån minut innan hon gav onda ögat till sköterskan :D Sen ammade vi lite och åkte hem. Nu ligger hon och sover i min famn och där kommer hon faktiskt få ligga kvar idag. Och så hoppas vi att det inte bli alldeles för illa ikväll.

Har fått rådet från flera håll att köpa gosedjur/snuttisar som går att få tag i överallt.

Det bästa är att köpa dem samtidigt och växla dem annars blir det som med vår son som fick en likadan (teddykompaniets snutte med kanin) när han var 5 mån varpå han luktade på den nya och slängde bort den.

Så nu har vi två. En sliten, lappadoch lagad och en som möjligtvis har accepterats som stand in på förskolan.

Till flisan köpte vi två direkt (kossor denna gången). Sonen frågade om han fick låna hennes kossa (hon var bara några dagar gammal), vi gav den till honom varpå han säger att han vill ha den arga kossan :confused: visar sig att fläckarna inte är på samma ställe :banghead: återstår att se vad F tycker sen

Det bästa är att köpa dem samtidigt och växla dem annars blir det som med vår son som fick en likadan (teddykompaniets snutte med kanin) när han var 5 mån varpå han luktade på den nya och slängde bort den.

Så nu har vi två. En sliten, lappadoch lagad och en som möjligtvis har accepterats som stand in på förskolan.

Till flisan köpte vi två direkt (kossor denna gången). Sonen frågade om han fick låna hennes kossa (hon var bara några dagar gammal), vi gav den till honom varpå han säger att han vill ha den arga kossan :confused: visar sig att fläckarna inte är på samma ställe :banghead: återstår att se vad F tycker sen

Lura de små rackarna går inte :rofl: :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar