Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga. Jag ska på efterkontroll om en vecka och har fram tills i lördags varit rätt säker på att testa spiral. Men när jag pratade med sambon om det så kläckte han ut sig att jaha då var sexet slut. Jag frågade vad han menade och han berättade att dem tjejerna som han legat med som haft spiral så har han känt och fått skav av trådarna. Han hade även pratat med sin kompis om det ( relaterat till kompisens sexliv inte vårt) och han sa samma sak. Så nu blev jag osäker. Är ju inte så sugen på att ha något hängande där inne som ger sambon skav och olustkänslor licksom.

Så nu började jag fundera på p-stav istället.
Har alltid gått på p-piller men enligt svägerskan (ssk) så ökar dem risken för blodproppar och det är jag inte jätte sugen på, dessutom att komma ihåg piller varje dag igen är ju bara skitdrygt.

Input någon? Vad har ni/ ska ni ha? Någon som upplevt samma oroblem med spiralen?

Jag har haft kopparspiral och jag kände trådarna men inte dåvarande sambo.

Stod ut runt ett halvår, hade jätteont vid mens och även minsta lilla han stötte i tappen.

Härligt att hon gillar den men inte kul med kräkset och att hon är lite ur gängorna.
Sammy va lite kräkigare första dagarna med smak/mat men nu har det lugnat sej. Han har visserligen varit en kräkig liten typ hela tiden så om det berodde enbart på gröt/puré vet jag inte säkert.

Märta kräks inte så mkt i vanliga fall så jag märker att nått är tok. Men då kanske jag ska fortsätta ge henne så magen får chans att vänja sig ordenltigt

Märta kräks inte så mkt i vanliga fall så jag märker att nått är tok. Men då kanske jag ska fortsätta ge henne så magen får chans att vänja sig ordenltigt
Jag fortsatte ge trots kräk. Jag tror magen behöver lite tid för anpassning, rätt eller fel vad vet jag. Han lever bus som vanligt och kissar och bajsar som vanligt (även om bajset numera luktar mer)

Fråga. Jag ska på efterkontroll om en vecka och har fram tills i lördags varit rätt säker på att testa spiral. Men när jag pratade med sambon om det så kläckte han ut sig att jaha då var sexet slut. Jag frågade vad han menade och han berättade att dem tjejerna som han legat med som haft spiral så har han känt och fått skav av trådarna. Han hade även pratat med sin kompis om det ( relaterat till kompisens sexliv inte vårt) och han sa samma sak. Så nu blev jag osäker. Är ju inte så sugen på att ha något hängande där inne som ger sambon skav och olustkänslor licksom.

Så nu började jag fundera på p-stav istället.
Har alltid gått på p-piller men enligt svägerskan (ssk) så ökar dem risken för blodproppar och det är jag inte jätte sugen på, dessutom att komma ihåg piller varje dag igen är ju bara skitdrygt.

Input någon? Vad har ni/ ska ni ha? Någon som upplevt samma oroblem med spiralen?

Jag satte kopparspiral i fredags för tredje gången. Förra gången jag satte in den kände sambon den första gången vi hade sex men inte efter det. Tror det mest var trådarna han kände men han hävdar att det var spiralen. När vi träffades hade jag också spiral och han har aldrig gnällt. Han är rätt välutrustad om man säger så...

Jag har känt den första månaden efter insättning till och från men inget som stört.

Jag älskar min spiral. Inga hormoner som styr och inget jag behöver komma ihåg varje dag.

Vi är lite sega med gröt etc, men I är intresserad så kommer låta henne styra. Med storebror körde vi plockmat (blw-inspirerat, men inte strikt) och tyckte att det var bra.

Idag har vi varit i stan och bytt vindruta på bilen. V åkte vagn ett tag. Inte missnöjd. Inte nöjd. Han föredrar helt klart sele fortfarande.

Han är också mycket mycket nöjdare i bilen sen vi bytte babyskyddet mot en stol :D

Men det är ingen ordning på bajsandet sedan vi började med mer mat :eek: Kommer på fel dagar utan förvarning...

Idag har vi varit i stan och bytt vindruta på bilen. V åkte vagn ett tag. Inte missnöjd. Inte nöjd. Han föredrar helt klart sele fortfarande.

Han är också mycket mycket nöjdare i bilen sen vi bytte babyskyddet mot en stol :D

Men det är ingen ordning på bajsandet sedan vi började med mer mat :eek: Kommer på fel dagar utan förvarning...

Älskar att man blir så nördig med bajsandet, ännu mer sen vi började med lite babypotting. C har bajsar tre ggr idag, det hör inte riktigt till rutinerna så bara lyckats fånga en omgång :rofl::angel:

Jag satte kopparspiral i fredags för tredje gången. Förra gången jag satte in den kände sambon den första gången vi hade sex men inte efter det. Tror det mest var trådarna han kände men han hävdar att det var spiralen. När vi träffades hade jag också spiral och han har aldrig gnällt. Han är rätt välutrustad om man säger så...

Jag har känt den första månaden efter insättning till och från men inget som stört.

Jag älskar min spiral. Inga hormoner som styr och inget jag behöver komma ihåg varje dag.
Det är ju lite det, det blir ju ett jäkla bök med att ta ut den direkt igen om han inte tycker om det. Senr den ju inte gratis och känns lite aom pengar i sjön om jag måste ta ut den igen efter en månad. Jag har ju alltid gått på piller så kroppen är ju van vid hormonerna så sätt.

Älskar att man blir så nördig med bajsandet, ännu mer sen vi började med lite babypotting. C har bajsar tre ggr idag, det hör inte riktigt till rutinerna så bara lyckats fånga en omgång :rofl::angel:

O har inte bajsat sen i fredags :eek:

Det är ju lite det, det blir ju ett jäkla bök med att ta ut den direkt igen om han inte tycker om det. Senr den ju inte gratis och känns lite aom pengar i sjön om jag måste ta ut den igen efter en månad. Jag har ju alltid gått på piller så kroppen är ju van vid hormonerna så sätt.

Sant. För mig tog det ca 4 månader innan vi var helt sams första gången. Denna gång har jag inte känt av den öht.

Men jag kan inte ta hormonprepparat så jag har inte så mkt att välja på.

Testade vågen utanför mvc i dag och nu var det 1.5 kilo under inskrivningsvikten. Det gjorde mig lite lagom småglad.

Nu ska jag få i mig ngt ätbart innan knorr-fia vaknar igen. Vaccinet stör henne mer denna gång men ingen feber, bara knorr och vara nära.

@Fille och @Lazy Lady jo, tradigt med gröten men vi tränar. Hon hade garanterat ätit en hel portion om hon fått :grin:

Jag har haft kopparspiral tre gånger innan o det har fungerat bra. Satt in en nu i början av juli och det fungerar värdelöst. Har blött från och till, speciellt efter träning och när jag ridet. Haft svamp avigt o rätt... Så nu ringde jag o bokade tid för o ta ut den... Men kopparspiral är gratis här. Vad vi ska hitta på sen vet jag inte, tål inte hormoner. Funderar på natural cykles med kondom de röda dagarna. Någon som provat?

Idag fick E en liten kusin. Den är bara tre timmar i skrivande stund :love: Tänk, det känns så längesedan man själv låg där på BB-rummet och precis hade kommit upp från förlossningen och ändå är det bara fyra månader sedan. Och man liksom längtar tillbaka fast ändå inte.. Helt galet. Ella är så stor nu helt plötsligt! Vi hade besök idag av en bekant med hennes 1månaders bebis och han var så liiiiten och Ella var så stor och med, pratade å hade sig. Det liksom smyger sig på den där utvecklingen så man tänker knappt på det.. :eek:

Vet inte hur jag ska göra.. jag vill börja dansa folkdans igen och hittat ett gille som har träffar varje tisdag och dansar. Det är från halv 8 till halv 10 vilket är mitt i nattningen av donnan. Pappan tycker att jag ska åka men jag mår dåligt över att åka iväg efteraom jag vet att nattningen kommer att bli jobbig eller inte fungera alls eftersom hon vill ligga nära och snutta sig till sömns. Risken är stor att jag kommer hem till en hysterisk och jättetrött liten tjej som kommer vara svår att lugna.
Hur hade ni gjort? Jag känner att jag behöver få den här kvällen för mig själv och ser fram emot att få börja dansa igen samt få upp lite kondis och muskler. Men jag har dåligt samvete och känner mig som en hemsk mamma som låter dotterbli ledsen

Ang. Preventivmedel. Jag får inte ta p-piller pga att min mor fått flera tior mm så vi har alltid kört på kondom. Nu berättade min BM att det fanns andra piller för sådana som mig som jag börjat ta och jag mår hur bra som helst av dem. En av biverkningarna är att mensen antingen minskar betydligt eller försvinner helt. Verkligen inte mig emot :up::angel:
Ingen mens i sikte än iaf :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar