Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang. Preventivmedel. Jag får inte ta p-piller pga att min mor fått flera tior mm så vi har alltid kört på kondom. Nu berättade min BM att det fanns andra piller för sådana som mig som jag börjat ta och jag mår hur bra som helst av dem. En av biverkningarna är att mensen antingen minskar betydligt eller försvinner helt. Verkligen inte mig emot :up::angel:
Ingen mens i sikte än iaf :D
Vilka piller är det? Antar att det inte är kombinationspiller? Vi har kört kondom sista åren och lär väl göra det igen. Har inte fått nån mens än, och den får gärna dröja ett tag till:up:

Vet inte hur jag ska göra.. jag vill börja dansa folkdans igen och hittat ett gille som har träffar varje tisdag och dansar. Det är från halv 8 till halv 10 vilket är mitt i nattningen av donnan. Pappan tycker att jag ska åka men jag mår dåligt över att åka iväg efteraom jag vet att nattningen kommer att bli jobbig eller inte fungera alls eftersom hon vill ligga nära och snutta sig till sömns. Risken är stor att jag kommer hem till en hysterisk och jättetrött liten tjej som kommer vara svår att lugna.
Hur hade ni gjort? Jag känner att jag behöver få den här kvällen för mig själv och ser fram emot att få börja dansa igen samt få upp lite kondis och muskler. Men jag har dåligt samvete och känner mig som en hemsk mamma som låter dotterbli ledsen

Testa! Det kanske fungerar bra :) Här har det fungerat rätt okej de två veckor nu när jag ridit lektion på måndagskvällen. Över förväntan faktiskt och jag har kommit hem till sovande bebis båda gångerna :)

Vet inte hur jag ska göra.. jag vill börja dansa folkdans igen och hittat ett gille som har träffar varje tisdag och dansar. Det är från halv 8 till halv 10 vilket är mitt i nattningen av donnan. Pappan tycker att jag ska åka men jag mår dåligt över att åka iväg efteraom jag vet att nattningen kommer att bli jobbig eller inte fungera alls eftersom hon vill ligga nära och snutta sig till sömns. Risken är stor att jag kommer hem till en hysterisk och jättetrött liten tjej som kommer vara svår att lugna.
Hur hade ni gjort? Jag känner att jag behöver få den här kvällen för mig själv och ser fram emot att få börja dansa igen samt få upp lite kondis och muskler. Men jag har dåligt samvete och känner mig som en hemsk mamma som låter dotterbli ledsen

Åk! Tror de kommer lösa det galant :up:

Jag hade åkt, jag nattar de flesta av nätterna här men är jag inte hemma så löser sambon det, även om det tar tid och blir en del tårar o så!

Åk. Då får de lära sig en egen väg till ro och det är guld värt för er alla.

Tackar! Ska kolla på dom, jag har migrän med "aura" så jag kan inte ta vilka som helst. Kådis funkar ju iofs i alla lägen:)

Vi kör också kådis, dock tycker jag det blir torrt och med friktion, trots glidmedel... Men har inte bestämt än om/när jag ska börja med nåt annat skydd så det får funka ett tag till!

Funderar på att ge V ett gosedjur och bära runt en snutte i BHn och sedan köra stenhårt med båda när han sover för att kanske kunna få honom att sova lite mer själv.

Men vågar jag köpa bara ett ex av varje? :eek:

Fröken ville ha mat idag. Så hon åt säkert fem stora msk ris sås och kassler ( tuggat av mig innan) och sen lika myckwt päronpure till efterrätt. Man skulle kunna tro att hon är sex månader och inte tre.

Imorgon är det tre månaders kontroll och spruta så jag ställer in mig på väldigt gnälligt barn, men hoppas på motsatsen.

Gnällig mamma idag. Sjukt förkyld och har tappat rösten. Ungen är frisk och illpigg, som tur är har pappan varit världsbäst enligt O. Tror vi ska gå och natta oss nu.

Ok, jag hade nog börjat med att kanske köpa ett par stycken olika och försökt att inte vänja vid att dom måste vara identiska

Så har jag också gjort. Min svägerska försökte göra detsamma men hennes yngsta accepterade bara en typ av snutte :crazy: (den ungen är mer än lovligt envis och har så varit sen före födseln typ).

Så har jag också gjort. Min svägerska försökte göra detsamma men hennes yngsta accepterade bara en typ av snutte :crazy: (den ungen är mer än lovligt envis och har så varit sen före födseln typ).
Så kan det säkert va, men jag hade nog utgått ifrån att det skulle gå med flera olika istället för att förvänta mej det motsatta:)
Sen finns det självklart envetna bebisar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar