Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ämnet snutte/gosedjur så kan det ju också bli som med min onge, som har följande djur som är godkända som förskole- och sovsällskap:

Hund
Lilla Hund
Stora Hund
Lilla Katt
Stora Katt
Kotte
Korre
Björne
Loffe
Masha

:D
En sån unge va jag som liten! Älskade mest att ha en mängd av gossedjur. Hade en favorit men han fick alltid va hemma så han inte skulle bli stulen:cautious::D

Varför ansåg hon det nödvändigt att somna utan tutte?

(Om man inte vill/måste/behöver själv alltså).
Det var nog inte nödvändigt om man inte vill, men när de är runt fyra månader så börjar de väll få förmågan att lära sig att kunna somna om med mindre hjälp då de vaknar till. Precis som vi vuxna vaknar till under natten och kanske vänder på oss eller så och sen somnar om- saker som vi inte minns. :)
Sen att pappa rullar henne i vagnen så hon somnar om kan väll kanske inte klassa som mindre hjälp, men det var iaf skönt att det fungerade för då behöver ju inte jag nödvändigtvis vara den som är vaken/halvvaken när hon vaknar och hon sover bättre tycker jag när hon sover utan att ha tutten i munnen för när hon har det då sover hon så lätt på nått vis :crazy:

Härligt!! Sammanhängande nattsömn känns som en lotterivinst:D
(Tycker det är så skönt nu när Sammy är mätt så han står sej till tidig morgon!)
Tror alla mår bra av att sova ordentligt och få in en dygnsrytm.

Ja det är toppen! Hon har ju sovit hela nätter utan att vakna alls vid ett par tillfällen tidigare så det känns som om hon är ganska redo för det :)

Hur gammal är din tjej nu?

Jag är ju ensam de flesta nätter och tycker det funkar helt ok att han sover själv till 3 och sen lägger jag över honom i sängen och så stoppar jag bara in tutten när han vaknar. Jag vaknar knappt av det och har ingen aning om hur ofta vi ammar.

Hon är ganska precis 4 månader :)

Vid första läkarkontrollen sade hen "tungbandet är i kortaste laget men inget vi gör ngt åt". Det var på rätt sida om gränsen.

Nu när jag har börjat kämpa för att få henne att ta flaskan så har hon väldiga bekymmer med att få till tungan och tekniken såg jag när jag studerade henne ikväll (hon har ju fått kväljningar av napp som liten liten och inte velat ta flaska mer än ngn gång tidigare). Det går bättre med en smal medela dinapp än en bredare som mam.
Vilken flaska ska man testa då? Är herobility så fantastisk som alla säger? Kan ett kort tungband orsaka svårigheter att få in tekniken för flaska när hon har ammat ok?
Det känns ändå som att vi har nött så pass mkt med flaska (mam) att det inte borde vara tekniska problem nu utan bara smakliga...
(f.ö har jag nog förstört mitt barn för all tid och evighet genom att söta altheran lite så att hon skulle dricka :p)

Vid första läkarkontrollen sade hen "tungbandet är i kortaste laget men inget vi gör ngt åt". Det var på rätt sida om gränsen.

Nu när jag har börjat kämpa för att få henne att ta flaskan så har hon väldiga bekymmer med att få till tungan och tekniken såg jag när jag studerade henne ikväll (hon har ju fått kväljningar av napp som liten liten och inte velat ta flaska mer än ngn gång tidigare). Det går bättre med en smal medela dinapp än en bredare som mam.
Vilken flaska ska man testa då? Är herobility så fantastisk som alla säger? Kan ett kort tungband orsaka svårigheter att få in tekniken för flaska när hon har ammat ok?
Det känns ändå som att vi har nött så pass mkt med flaska (mam) att det inte borde vara tekniska problem nu utan bara smakliga...
(f.ö har jag nog förstört mitt barn för all tid och evighet genom att söta altheran lite så att hon skulle dricka :p)

Gå med i gruppen "Svensk stödgrupp för kort läpp- och tungband" på FB, tydligen är kunskapen om just läpp och tungband väldigt dålig inom den svenska vården.. Jag misstänker att E kan ha kort tungband trots att vi inte haft stora problem med amningen. Vi har tid hos en av gruppens rekommenderade läkare om ett par veckor. Har inte ens brytt mig om att ta upp det på BVC då jag ändå vill att någon som faktiskt är kunnig tittar på det och vid behov klipper så det blir ordentligt. Eftersom jag misstänker att det kan vara kort så vill jag ha det kollat på då jag förstått att det kan ge problem med talet längre fram om det är kort sant att det inte verkar finnas en enda läkare i Sverige som klipper på barn mellan 1-3år.. Så är det kort vill jag få det åtgärdat nu :up:

Fröken blev så fruktansvärt varm och svettig inatt (feber?) så hela lakanet blev blött där hon låg. Fick lägga en handuk under henne för att hon skulle kunna sova något sånär. Varit en överlag väldigt orolig natt med mycket stånkande och stönande och vridande. Gissar att det hade med vaccinationen igår att göra.

Fröken blev så fruktansvärt varm och svettig inatt (feber?) så hela lakanet blev blött där hon låg. Fick lägga en handuk under henne för att hon skulle kunna sova något sånär. Varit en överlag väldigt orolig natt med mycket stånkande och stönande och vridande. Gissar att det hade med vaccinationen igår att göra.

Hoppas det blir bättre idag :heart

Har en liten tösasnutt med feber idag också. 37,8 hamnade det på när jag mätte innan vilket är rätt mycket för henne som brukar ligga på 36.8-37.0 Hon ligger i min famn och sover sådär lite ynkligt som dom kan göra när dom är sjuka.:heart

Stora dottern ska följa med en kompis hem från skolan idag för första gången. Hon var så exalterad imorse så jag fick knappt i henne frukosten :laugh:

Har varit på VC idag. Kunde knappt svälja i natt för jag har så ont i halsen. Var virus så tyvärr bara att vänta ut.

Men va jag stör mig på tanter som tror att bäbisar tillhör allemansrätten. :wtf: Jag gick runt med en något småsur bäbis i sele i väntrummet. Tanten säger "åhh vilken söt bäbis", jag ler lite mot henne och fortsätter gå fram och tillbaka eftersom jag visste att ljudeffekterna skulle komma direkt om jag stannar. Därefter väljer hon att lite halvhögt kommentera allt jag gör. :cool: Droppen var när hon kommenterade "det är ju tur att hon har telefonen att leka med iaf". O hade somnat och jag stannade upp för att svara på ett mess. :yuck::yuck::yuck: Som tur är blev hon hämtad direkt efter det annars hade jag nog valt att yttra ett par väl valda ord.:meh:

Blev inspirerad av er andra och köpte hem mangopure igår. Och jag tror det fick godkänt, Ebba smaskade i sig några små skedar :d
Hon har fått börja sitta med vid matbordet korta stunder i egen barnstol nu och det tycker hon är helfestligt :D

Blev inspirerad av er andra och köpte hem mangopure igår. Och jag tror det fick godkänt, Ebba smaskade i sig några små skedar :d
Hon har fått börja sitta med vid matbordet korta stunder i egen barnstol nu och det tycker hon är helfestligt :D
Holly sitter i stolen vid varje middag nu. Men jag har tryckt en filt runt henne så hon sitter fast eftersom hon inte riktigt sitter själv ännu utan att tippa åt sidan :D

Douglas gillar fortfarande allt i matväg och även ersättning går ner. Funkade aldrig med dottern så känns jätteskönt. Köpte flaskan från Herobility och var inte en tvekan. Igår var jag iväg på kvällen från 16- 21 och när jag kom hem sov båda små och Douglas hade dragit i sig 2 flaskor på 135 ml under den tiden :p han hade rätt bra matkoma och fick tvångsamma han i natt när brösten protesterade.
I morse vaknade han och låg på mage och styrde lite, jag la mig nära och pussade han på huvudet och då rullade han in mot mig så han låg lilla sked, tog tag i min hand och somnade så :love::love: Han börjar bli så stor :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV