Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En sån unge va jag som liten! Älskade mest att ha en mängd av gossedjur. Hade en favorit men han fick alltid va hemma så han inte skulle bli stulenPå ämnet snutte/gosedjur så kan det ju också bli som med min onge, som har följande djur som är godkända som förskole- och sovsällskap:
Hund
Lilla Hund
Stora Hund
Lilla Katt
Stora Katt
Kotte
Korre
Björne
Loffe
Masha
NäppeligenLura de små rackarna går inte
Det var nog inte nödvändigt om man inte vill, men när de är runt fyra månader så börjar de väll få förmågan att lära sig att kunna somna om med mindre hjälp då de vaknar till. Precis som vi vuxna vaknar till under natten och kanske vänder på oss eller så och sen somnar om- saker som vi inte minns.Varför ansåg hon det nödvändigt att somna utan tutte?
(Om man inte vill/måste/behöver själv alltså).
Härligt!! Sammanhängande nattsömn känns som en lotterivinst
(Tycker det är så skönt nu när Sammy är mätt så han står sej till tidig morgon!)
Tror alla mår bra av att sova ordentligt och få in en dygnsrytm.
Hur gammal är din tjej nu?
Jag är ju ensam de flesta nätter och tycker det funkar helt ok att han sover själv till 3 och sen lägger jag över honom i sängen och så stoppar jag bara in tutten när han vaknar. Jag vaknar knappt av det och har ingen aning om hur ofta vi ammar.
Vid första läkarkontrollen sade hen "tungbandet är i kortaste laget men inget vi gör ngt åt". Det var på rätt sida om gränsen.
Nu när jag har börjat kämpa för att få henne att ta flaskan så har hon väldiga bekymmer med att få till tungan och tekniken såg jag när jag studerade henne ikväll (hon har ju fått kväljningar av napp som liten liten och inte velat ta flaska mer än ngn gång tidigare). Det går bättre med en smal medela dinapp än en bredare som mam.
Vilken flaska ska man testa då? Är herobility så fantastisk som alla säger? Kan ett kort tungband orsaka svårigheter att få in tekniken för flaska när hon har ammat ok?
Det känns ändå som att vi har nött så pass mkt med flaska (mam) att det inte borde vara tekniska problem nu utan bara smakliga...
(f.ö har jag nog förstört mitt barn för all tid och evighet genom att söta altheran lite så att hon skulle dricka )
Å nej, va drygt! Hoppas det inte regnar iaf..Härdsmälta i bilen så vandrar omkring på rastplats på E4.
Härdsmälta i bilen så vandrar omkring på rastplats på E4.
Hoppas du inte har det vädret som är här! Fullständigt vräker ner.
Å nej, va drygt! Hoppas det inte regnar iaf..
Fröken blev så fruktansvärt varm och svettig inatt (feber?) så hela lakanet blev blött där hon låg. Fick lägga en handuk under henne för att hon skulle kunna sova något sånär. Varit en överlag väldigt orolig natt med mycket stånkande och stönande och vridande. Gissar att det hade med vaccinationen igår att göra.
Holly sitter i stolen vid varje middag nu. Men jag har tryckt en filt runt henne så hon sitter fast eftersom hon inte riktigt sitter själv ännu utan att tippa åt sidanBlev inspirerad av er andra och köpte hem mangopure igår. Och jag tror det fick godkänt, Ebba smaskade i sig några små skedar
Hon har fått börja sitta med vid matbordet korta stunder i egen barnstol nu och det tycker hon är helfestligt