Åh, det blev inte alls bra det här Jag lyckades med förberedelserna. Hon låg och halvsov/åt till ca 20min innan vi åkte och var glad i bilen nästan ända tills vi kom fram, men var nöjd igen så fort bilen stannade och under tiden vi gick in och betalade. Nästan alla som skulle vara med på babysimmet kom samtidigt och de andra verkade känna varandra sen innan så det blev mycket prat i det lilla omklädningsrummet. När sen ett par av de andra bebisarna började gnälla lite så blev det för mycket för E som började skrika. Fick tröstat, lägger ner henne för att få på mig badkläder - hon börjar skrika, tröstar, ska sätta på henne badbyxorna, börjar skrika igen etc.. Ut i duschrummet där det inte finns någonstans att ställa babyskyddet där jag kan se henne men utan att hela babyskyddet riskerade att bli blött av duschen. Fortsatt högljudd miljö och gnällande bebis. Som tur var så var pappa med idag så gick ut med henne till honom så jag kunde duscha.. Ute i badhuset blir E iaf distraherad en stund av alla barn (var typ ett helt mellanstadie där och badade pga nått tok med bokningarna.. Så livat värre!) Men när jag duschat ska jag rätta till Es badbyxor som kom på lite halvdant tidigare blir det illvrål! Får gå in i omklädningsrummet igen och det tar en bra stund att lugna ner sig.. Går ut igen när hon verkar sansat sig och verkade helt lugn igen för jag tänkte att hon skulle få känna på miljön iaf men vi lyckas även komma i vattnet men det blir snabbt för mycket där också. Upp igen och runda av. Sen var det ännu större kaos i omklädningsrummet när vi skulle åka hem för då skulle alla mellanstadiebarn också få plats trots att vi försökte "vänta ut" dem så länge vi kunde när vi såg att de gick ur bassängen... Skippade duschen och bytte bara om fortast möjligt. E somnade så fort vi satt henne i bilen i princip.. Helt slut. Inte konstigt så läskigt som allting var
Känns lite besvärligt att vara den enda med en bebis som mest skriker, de andra bebisarna verkade kolugna och mammorna hade inga problem med att duscha och byta om Fast Ella var nog yngre än de andra.. De var nog närmre 6 mån och Ella är ju bara fyra..
Hoppar in trots att jag inte hör till tråden! Vår Alfred blev också lite stressad (läs antagligen blev hans mamma lite stressad av folk som kände varandra och sådär ) Han var kanske två av tre gånger med pappan istället då killarnas omklädningsrum inte var lika hysteriskt och rörigt! De blir bättre efter några gånger lär man känna varandra så pass att man faktiskt kan hjälpa varandras med barnen där inne. Lycka till!!