Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, det blev inte alls bra det här :( Jag lyckades med förberedelserna. Hon låg och halvsov/åt till ca 20min innan vi åkte och var glad i bilen nästan ända tills vi kom fram, men var nöjd igen så fort bilen stannade och under tiden vi gick in och betalade. Nästan alla som skulle vara med på babysimmet kom samtidigt och de andra verkade känna varandra sen innan så det blev mycket prat i det lilla omklädningsrummet. När sen ett par av de andra bebisarna började gnälla lite så blev det för mycket för E som började skrika. Fick tröstat, lägger ner henne för att få på mig badkläder - hon börjar skrika, tröstar, ska sätta på henne badbyxorna, börjar skrika igen etc.. Ut i duschrummet där det inte finns någonstans att ställa babyskyddet där jag kan se henne men utan att hela babyskyddet riskerade att bli blött av duschen. Fortsatt högljudd miljö och gnällande bebis. Som tur var så var pappa med idag så gick ut med henne till honom så jag kunde duscha.. Ute i badhuset blir E iaf distraherad en stund av alla barn (var typ ett helt mellanstadie där och badade pga nått tok med bokningarna.. Så livat värre!) Men när jag duschat ska jag rätta till Es badbyxor som kom på lite halvdant tidigare blir det illvrål! Får gå in i omklädningsrummet igen och det tar en bra stund att lugna ner sig.. Går ut igen när hon verkar sansat sig och verkade helt lugn igen för jag tänkte att hon skulle få känna på miljön iaf men vi lyckas även komma i vattnet men det blir snabbt för mycket där också. Upp igen och runda av. Sen var det ännu större kaos i omklädningsrummet när vi skulle åka hem för då skulle alla mellanstadiebarn också få plats trots att vi försökte "vänta ut" dem så länge vi kunde när vi såg att de gick ur bassängen... Skippade duschen och bytte bara om fortast möjligt. E somnade så fort vi satt henne i bilen i princip.. Helt slut. Inte konstigt så läskigt som allting var :(

Känns lite besvärligt att vara den enda med en bebis som mest skriker, de andra bebisarna verkade kolugna och mammorna hade inga problem med att duscha och byta om :( Fast Ella var nog yngre än de andra.. De var nog närmre 6 mån och Ella är ju bara fyra..

Hoppar in trots att jag inte hör till tråden! Vår Alfred blev också lite stressad (läs antagligen blev hans mamma lite stressad av folk som kände varandra och sådär :o) Han var kanske två av tre gånger med pappan istället då killarnas omklädningsrum inte var lika hysteriskt och rörigt! De blir bättre efter några gånger lär man känna varandra så pass att man faktiskt kan hjälpa varandras med barnen där inne. Lycka till!!

@Diremone
Om pappan är med fler gånger så kan ju han duscha först medan du byter om på bebis och sedan lämnar du bebis till pappan och duschar i lugn och ro?

Om folk slarvar med dusch innan badet behöver de höja klorhalten i bassängen. Men det verkar vanligt idag tyvärr, har sett det både i våras och nu. Folk med badkläder som i bästa fall tvålar lite på ben och armar. Både med och utan bebis.

Märta har tydligt mönster iallafall på förmiddagen men det är lätt att komma i ofas har jag märkt. Igår var en sådan dag där sömen på förmiddagen blev knapp o då förstörs hela dagen.
Ja alltså jag vet ju inte om flisan kanske har ett mönster men att jag missar det pga sonen, hunden och bygget

Satt i soffan hela natten till igår (flisan var orolig och vaknade så fort jag lade henne ner) och jag har så sabla ont i skinkan nu. Strålar liksom ner längs baksidan av låret :arghh:

Så igår natt blev det väldigt sporadiskt med sömn och inatt har jag varit vaken sedan halv tre. Jag är så trött att jag mår illa :cry:

@Diremone
Om pappan är med fler gånger så kan ju han duscha först medan du byter om på bebis och sedan lämnar du bebis till pappan och duschar i lugn och ro?

Om folk slarvar med dusch innan badet behöver de höja klorhalten i bassängen. Men det verkar vanligt idag tyvärr, har sett det både i våras och nu. Folk med badkläder som i bästa fall tvålar lite på ben och armar. Både med och utan bebis.

Det var bara denna gången han kunde vara med då han har semester. Babysimmet ligger 30min åt ett håll och hans jobb 40min åt andra hållet så är inte riktigt hållbart för honom att åka med, så vi får klara oss själva.
Jo jag vet det där med kloret, det lärde man ju sig i småskolan när man var på badhuset stup i kvarten :p

I har en ganska tydlig dygnsrytm där våra dagar blir bäst om hon kan sova en längre stund på förmiddagen. Det funkar dock bäst de dagar då storebror är på förskolan, men då får jag istället lite dåligt samvete för att I sover när hon och jag kan umgås i lugn och ro...

Maja sover bara tillräckligt om hennes syskon inte är hemma... Jag har också dåligt samvete till och från över att jag lämnar dom på dagis för att få andas och liten ska få sova. Det är inte en dans på rosor att ha tre barn under 5 år.
MEN vi överlever den här småbarns vardagen och försöker hitta på roliga saker på helgerna :heart

Hemma i stugan efter Sammys första fjällvandring med tillhörande övernattning, så himla mysigt att få ha gjort det tillsammans med goda vänner och deras dotter på 11mån (vårt gudbarn dessutom:love:) i morse vaknade vi att bebisarna tjattrade ikapp och 5 hundar av varierande jakthundssort lekte för fullt:heart
Imorgon påbörjar vi dom 95 sega milen hemåt och lämnar Jämtlandsfjällen bakom oss.
Men det ska allt bli skönt att komma hem också efter 14dagar borta.

Jo, vi gjorde det och lär fortsätta göra det om det inte känns okej att testa duschen framöver heller. Funderar på om jag själv ska duscha hemma innan vi åker nästa vecka för att slippa det momentet innan badet också. Tycker att det borde ju inte spela så stor roll..:p

Hoppas det går bättre nästa vecka! Tipsar med om att duscha hemma efteråt.. Vi var första gången i tisdags, hon är fem månader men hon blir med gnällig och skriker när jag sätter henne ifrån mig.

Satt i soffan hela natten till igår (flisan var orolig och vaknade så fort jag lade henne ner) och jag har så sabla ont i skinkan nu. Strålar liksom ner längs baksidan av låret :arghh:

Så igår natt blev det väldigt sporadiskt med sömn och inatt har jag varit vaken sedan halv tre. Jag är så trött att jag mår illa :cry:

Samma här. Håller på att bli knäpp eller något åt det hållet. Man känner sig liksom vimmelkantig. Edda är världens gosigaste bebis på dagarna men nätterna vill hon äta o mysa hela tiden. Är slitigt men hoppas det ger med sig. Hoppas det blir en bättre natt för er :)

V blev jätteledsen hos mina päron :o
Sedan tog min moster honom utanför kyrkan och det gick jättebra :p

Nu har vi fikat och V somnade till slut i min famn för att flyttas över till bilen. Vi ska till Tullinge också och hälsa på hans farmor son är där och hälsar på vänner, annars bor hon i Finland och har inte träffat V än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV