Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu längtar jag till jobbet :up:.
Fick ett samtal från närmsta chefen idag och med de förändringar som kommer ske under hösten så känns det riktigt positivt att komma tillbaka.
Dessutom får jag bestämma hur jag vill lägga upp det med den % jag bestämmer mig för att göra så nu ska jag bara fundera ut när jag vill börja igen :angel:

Nu längtar jag till jobbet :up:.
Fick ett samtal från närmsta chefen idag och med de förändringar som kommer ske under hösten så känns det riktigt positivt att komma tillbaka.
Dessutom får jag bestämma hur jag vill lägga upp det med den % jag bestämmer mig för att göra så nu ska jag bara fundera ut när jag vill börja igen :angel:
Snabba puckar! Har länge har du tänkt att vara ledig? Ska pappan ta över eller ska du ha knodd med dej?

Sjuk sambo i soffan och två "föfylda" barn i sängen. Han får sova i soffan så tar jag barnen i natt så får han kliva upp med den som vaknar först i morgon och jag kan sova lite längre.

Ff förhöjd temp på fröken men det är sakta på väg ner.

Har anmält mig till babysim idag så nu får vi se om vi får plats. Vill hellst komma med i gruppen på fm medans stora är på skolan, tycker inte det känns okej att ta en kvällsgrupp och så behöver hon sitta på en stol och titta medans vi badar om inte pappan har kommit hem från jobbet.

Idag är det dags för första gången på babysim :) Ska bli spännande! Hoppas bara jag lyckas styra upp det så lilla fröken är någorlunda pigg och med på noterna :crazy:

Planera in rätt mellan mat och sova är inte lätt!

V hade varit vaken 3 timmar innan simmet igår så att han orkade hela var otroligt. Men sedan somnade han i selen innan vi lämnat badhuset :rofl:

Åh, det blev inte alls bra det här :( Jag lyckades med förberedelserna. Hon låg och halvsov/åt till ca 20min innan vi åkte och var glad i bilen nästan ända tills vi kom fram, men var nöjd igen så fort bilen stannade och under tiden vi gick in och betalade. Nästan alla som skulle vara med på babysimmet kom samtidigt och de andra verkade känna varandra sen innan så det blev mycket prat i det lilla omklädningsrummet. När sen ett par av de andra bebisarna började gnälla lite så blev det för mycket för E som började skrika. Fick tröstat, lägger ner henne för att få på mig badkläder - hon börjar skrika, tröstar, ska sätta på henne badbyxorna, börjar skrika igen etc.. Ut i duschrummet där det inte finns någonstans att ställa babyskyddet där jag kan se henne men utan att hela babyskyddet riskerade att bli blött av duschen. Fortsatt högljudd miljö och gnällande bebis. Som tur var så var pappa med idag så gick ut med henne till honom så jag kunde duscha.. Ute i badhuset blir E iaf distraherad en stund av alla barn (var typ ett helt mellanstadie där och badade pga nått tok med bokningarna.. Så livat värre!) Men när jag duschat ska jag rätta till Es badbyxor som kom på lite halvdant tidigare blir det illvrål! Får gå in i omklädningsrummet igen och det tar en bra stund att lugna ner sig.. Går ut igen när hon verkar sansat sig och verkade helt lugn igen för jag tänkte att hon skulle få känna på miljön iaf men vi lyckas även komma i vattnet men det blir snabbt för mycket där också. Upp igen och runda av. Sen var det ännu större kaos i omklädningsrummet när vi skulle åka hem för då skulle alla mellanstadiebarn också få plats trots att vi försökte "vänta ut" dem så länge vi kunde när vi såg att de gick ur bassängen... Skippade duschen och bytte bara om fortast möjligt. E somnade så fort vi satt henne i bilen i princip.. Helt slut. Inte konstigt så läskigt som allting var :(

Känns lite besvärligt att vara den enda med en bebis som mest skriker, de andra bebisarna verkade kolugna och mammorna hade inga problem med att duscha och byta om :( Fast Ella var nog yngre än de andra.. De var nog närmre 6 mån och Ella är ju bara fyra..

Åh, det blev inte alls bra det här :( Jag lyckades med förberedelserna. Hon låg och halvsov/åt till ca 20min innan vi åkte och var glad i bilen nästan ända tills vi kom fram, men var nöjd igen så fort bilen stannade och under tiden vi gick in och betalade. Nästan alla som skulle vara med på babysimmet kom samtidigt och de andra verkade känna varandra sen innan så det blev mycket prat i det lilla omklädningsrummet. När sen ett par av de andra bebisarna började gnälla lite så blev det för mycket för E som började skrika. Fick tröstat, lägger ner henne för att få på mig badkläder - hon börjar skrika, tröstar, ska sätta på henne badbyxorna, börjar skrika igen etc.. Ut i duschrummet där det inte finns någonstans att ställa babyskyddet där jag kan se henne men utan att hela babyskyddet riskerade att bli blött av duschen. Fortsatt högljudd miljö och gnällande bebis. Som tur var så var pappa med idag så gick ut med henne till honom så jag kunde duscha.. Ute i badhuset blir E iaf distraherad en stund av alla barn (var typ ett helt mellanstadie där och badade pga nått tok med bokningarna.. Så livat värre!) Men när jag duschat ska jag rätta till Es badbyxor som kom på lite halvdant tidigare blir det illvrål! Får gå in i omklädningsrummet igen och det tar en bra stund att lugna ner sig.. Går ut igen när hon verkar sansat sig och verkade helt lugn igen för jag tänkte att hon skulle få känna på miljön iaf men vi lyckas även komma i vattnet men det blir snabbt för mycket där också. Upp igen och runda av. Sen var det ännu större kaos i omklädningsrummet när vi skulle åka hem för då skulle alla mellanstadiebarn också få plats trots att vi försökte "vänta ut" dem så länge vi kunde när vi såg att de gick ur bassängen... Skippade duschen och bytte bara om fortast möjligt. E somnade så fort vi satt henne i bilen i princip.. Helt slut. Inte konstigt så läskigt som allting var :(

Känns lite besvärligt att vara den enda med en bebis som mest skriker, de andra bebisarna verkade kolugna och mammorna hade inga problem med att duscha och byta om :( Fast Ella var nog yngre än de andra.. De var nog närmre 6 mån och Ella är ju bara fyra..
Vad tråkigt att det blev så illa. Nästa gång går nog bättre!

Efter kan ni skippa duschen, ta ett bad hemma istället.

Vi behöver amma innan duschen efter badet för att vara nöjd.

Vi gick på babysim med storebror, men tyvärr gillar jag inte alls den nya bassängen så i nuläget känns det inte värt att lägga en av våra förmiddagar på att åka och bada (får nog räkna med tre timmar pga restid).
Ska åka till simhallen med hela familjen istället.

Efter kan ni skippa duschen, ta ett bad hemma istället.

Vi behöver amma innan duschen efter badet för att vara nöjd.

Jo, vi gjorde det och lär fortsätta göra det om det inte känns okej att testa duschen framöver heller. Funderar på om jag själv ska duscha hemma innan vi åker nästa vecka för att slippa det momentet innan badet också. Tycker att det borde ju inte spela så stor roll..:p

Jo, vi gjorde det och lär fortsätta göra det om det inte känns okej att testa duschen framöver heller. Funderar på om jag själv ska duscha hemma innan vi åker nästa vecka för att slippa det momentet innan badet också. Tycker att det borde ju inte spela så stor roll..:p
Fuska du tycker jag! Jag gör så att jag sätter Märta i en barnstol de har i omklädningsrummet och duschar lite snabbt. Efteråt får hon vara i min famn så duschar vi av oss lite snabbt tillsammans. I vår grupp skriker de flesta barnen efter badet. Märta vann skriktävlingen sist (trött och inte utvilad innan) Jag struntar i om andra barn skriker, det tror jag de andra föräldrarna gör med. Barn är barn trots allt. Hoppas det går bättre nästa gång!

Introducerade nappflaska och ersättning i dag för att sambon ska kunna börja mata på kvällarna och ta över nattningen ibland. Det var djävulens påfund enligt Märta som surt skrek och spottade ut det lilla hon fick i munnen. hon förstod inte alls hur hon skulle göra med den där förbaskade tingesten som vi kallar nappflaska. Suck! Får fortsätta traggla, någon gång kanske poletten trillar ner.

Jag känner att jag inte alls har koll på när flisan äter och inbillar mig att det är lite hipp som happ så nu har jag laddat ner baby tracker för att åtminstone logga amningarna och se om det finns ngt mönster. :)
Om ork finnes kommer sömnen loggas ett par dagar med :D

Jag känner att jag inte alls har koll på när flisan äter och inbillar mig att det är lite hipp som happ så nu har jag laddat ner baby tracker för att åtminstone logga amningarna och se om det finns ngt mönster. :)

Märta äter när hon vill ha. Jag har heller inte någon koll annar än på nätterna då ho. Vaknar vid 1, halv 4 och halv 8 för mat

Fuska du tycker jag! Jag gör så att jag sätter Märta i en barnstol de har i omklädningsrummet och duschar lite snabbt. Efteråt får hon vara i min famn så duschar vi av oss lite snabbt tillsammans. I vår grupp skriker de flesta barnen efter badet. Märta vann skriktävlingen sist (trött och inte utvilad innan) Jag struntar i om andra barn skriker, det tror jag de andra föräldrarna gör med. Barn är barn trots allt. Hoppas det går bättre nästa gång!
Ja, jag var lite förvånad över att det bara var min lilla som skrek.. De andra gnällde lite typ "jag vill inte ligga här och få blöjan bytt" eller så somnade de både innan och efter.. O_o
Du har säkert rätt i att de andra inte brydde sig så mycket men i stunden känns det ju som om alla har åsikter :crazy:

Vi har kört med Baytracker ett tag! Laddade ner den främst för att försöka bilda mig en uppfattning om hur E sover, men blev fort att jag registrerade både amning och blöjbyten också :) Tycker den är käck och lite rolig. Bästa är ju att det går att koppla ihop min app med sambons app så han kan lägga in info från sin telefon också :up:
175nae.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV