Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blir det en blandad kompott av vår mat och färdig barnmat.

Fröken fick gröt i går kväll och sov återigen som en prinsessa. Nu ska jag bara övertyga henne om att althera är bättre än amning :cool:.

Vaccin i morgon så jag ska ta amningsstopp med vår bvc-sköterska då.

Idag fick C inviga sittdelen, det var uppskattat, han har varit lite missnöjd sista tiden i liggdelen!
Och imorgom börjar jag plugga igeb, tredje terminen på grundlärarprogrammet. Sambon går hem och är föräldraledig, dock pluggar jag distans så är mkt hemma och när jag ska till falun (där skolan ligger) så får dom följa med! C ammar ju till största delen än eftersom magen krånglat lite men har blivit bättre sen vi tog bort gröten.

Mangopurè var smaksens säger Märta!

Nu har hon även börjat sova bättre på nätterna igen vilket jag verkligen är glad för! Hoppas att det fortsätter så även fast två tänder till är påväg. Hon har dessutom upptäckt att hon har röstresurser och använder det flitigt med att försöka prata (läs skrika) med oss. Supergulligt!

Hon får smaka av vår mat o älskar det! Vi har provat ge lite gröt igen i går kväll men hon vart ledsen o orolig i natt. Fast hon bara får 1/2 matsked verkar magen protestera :crazy: små mängder potatis, pasta, frukt o såser går jättebra!

Hon får smaka av vår mat o älskar det! Vi har provat ge lite gröt igen i går kväll men hon vart ledsen o orolig i natt. Fast hon bara får 1/2 matsked verkar magen protestera :crazy: små mängder potatis, pasta, frukt o såser går jättebra!
Va synd att magen protesterar.. Och konstigt att den inte gör det mot det andra hon får utan bara gröten?

Här började smaksensationerna med platt fall när E ratade all slags mosad frukt. För några dagar sedan bjöd jag på raggmunk med lingonsylt och grädde och då blev det fart på pojken :D Nu har han fått upp matintresset med råge och tittade längtansfullt på storasyster som åt majskolv till lunch. Storasyster körde vi (typ) BLW med, så vi kör likadant den här gången. Kommer nog att tjuvstarta med maten så länge hans mage är okej. Amningen fungerar inte lika bra längre, han släpper konstant och vill hellre sitta upp och studera världen. Ofta blir han vansinnig om jag försöker lägga ned honom igen. Tycker inte det gör någon större skillnad att liggamma i sovrummet även om det är tyst och mörkt, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag antar att han får i sig tillräckligt med mat även om han bara tar ett par klunkar, för det är sällan han uttrycker att han är hungrig.

Har i övrigt haft ett par oroliga nätter och fick springa skytteltrafik mellan båda barnen inatt. Storasyster drömmer mardrömmar och lillkillen kör med sin hattiga amning vilket innebär många tillfällen per natt... Sambon försökte avlasta, men dottern skrek i högan sky när han försökte trösta henne. Får mantra "det är en fas, det är en fas", för just nu får pappan i princip inte göra någonting med henne utan stora protester (hej tvååring!).

Mangopurè var smaksens säger Märta!

Nu har hon även börjat sova bättre på nätterna igen vilket jag verkligen är glad för! Hoppas att det fortsätter så även fast två tänder till är påväg. Hon har dessutom upptäckt att hon har röstresurser och använder det flitigt med att försöka prata (läs skrika) med oss. Supergulligt!
Mangopuré är alldeles supergott enl Sammy också, smällde i sej en rejäl kladd efter amningen nyss:p Tvärledsen när skeden slutar komma på löpande band, då får jag va skitsnabb och proppa dit nappen:laugh:z

Fråga. Jag ska på efterkontroll om en vecka och har fram tills i lördags varit rätt säker på att testa spiral. Men när jag pratade med sambon om det så kläckte han ut sig att jaha då var sexet slut. Jag frågade vad han menade och han berättade att dem tjejerna som han legat med som haft spiral så har han känt och fått skav av trådarna. Han hade även pratat med sin kompis om det ( relaterat till kompisens sexliv inte vårt) och han sa samma sak. Så nu blev jag osäker. Är ju inte så sugen på att ha något hängande där inne som ger sambon skav och olustkänslor licksom.

Så nu började jag fundera på p-stav istället.
Har alltid gått på p-piller men enligt svägerskan (ssk) så ökar dem risken för blodproppar och det är jag inte jätte sugen på, dessutom att komma ihåg piller varje dag igen är ju bara skitdrygt.

Input någon? Vad har ni/ ska ni ha? Någon som upplevt samma oroblem med spiralen?

Mangopuré är alldeles supergott enl Sammy också, smällde i sej en rejäl kladd efter amningen nyss:p Tvärledsen när skeden slutar komma på löpande band, då får jag va skitsnabb och proppa dit nappen:laugh:z

Tror jag får ta det lite lugnt med purén dock, i dag har det varit en kräkig Märta som sovit nästan hela dagen. Verkar itne som om hon är på topp. Osäker om det har med purèn att göra men ska låta henne vara utan idag. Märta lär itne bli glad åt det, hon kastade ig fram för att fånga skeden i går

Tror jag får ta det lite lugnt med purén dock, i dag har det varit en kräkig Märta som sovit nästan hela dagen. Verkar itne som om hon är på topp. Osäker om det har med purèn att göra men ska låta henne vara utan idag. Märta lär itne bli glad åt det, hon kastade ig fram för att fånga skeden i går
Härligt att hon gillar den men inte kul med kräkset och att hon är lite ur gängorna.
Sammy va lite kräkigare första dagarna med smak/mat men nu har det lugnat sej. Han har visserligen varit en kräkig liten typ hela tiden så om det berodde enbart på gröt/puré vet jag inte säkert.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar