Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var tipspromemad på ridklubben idag, lyckades preppa bebis perfekt tyckte jag; varit vaken en stund, fick mat och höll på att somna till precis innan vi åkte. Sov bebis på promenaden? Nej, hon gallskrek så fort hon var i vagnen så jag fick bära henne större delen av vägen, då var hon nöjd :cautious:

Idag föddes en "liten" kusin. Helt plötsligt var min mini verkligen en flugviktare med sina 4 345 i födselvikt.. Kusin vägde 5 155 och var 56cm, superfin såklart!

Just nu är mini inne i en lite gnällig period om dagarna. Bara famnen duger. Helst ammande hela tiden! Man får inte mkt gjort om dagarna. Mår lite illa på kvällarna? Kan det vara att man ammar så mkt tro? (Typ att jag borde dricka mer vatten.. Eller äta mer? Tycker det verkar höra ihop med dagarna då hon ammar mer)

Idag föddes en "liten" kusin. Helt plötsligt var min mini verkligen en flugviktare med sina 4 345 i födselvikt.. Kusin vägde 5 155 och var 56cm, superfin såklart!

Just nu är mini inne i en lite gnällig period om dagarna. Bara famnen duger. Helst ammande hela tiden! Man får inte mkt gjort om dagarna. Mår lite illa på kvällarna? Kan det vara att man ammar så mkt tro? (Typ att jag borde dricka mer vatten.. Eller äta mer? Tycker det verkar höra ihop med dagarna då hon ammar mer)

Oj, det var en rejäl kusin :eek: Det är ungefär så stor Ella är nu vid 10v..

Jag skulle gissa att det säkert kan hänga ihop med hur mycket du äter och dricker. Jag märker direkt om jag dricker för lite..

Wow, det va en rejäl bebis! Grattis till familjen! Hoppas förlossningen gick bra trots storleken? Och självklart är en bebis på 5kg lika fin som en på 3,5kg. Stora nyfödda är som små buddor:love: Syrrans gosse va av den större modellen, 4,6kg och 55 eller 56cm. Bara stora pussiga och puffiga kinder alltihop:love::heart

Har en mammegris av rang för tillfället, bara mamma som duger på kvällarna allt annat är totalt ointressant. Han äter som en hel häst och skulle nog helst hänga fast i tuttarna dygnet runt. Som tur är tar han napp så jag slipper bli en mänsklig sådan...

Hungrig (igen) men knodd har precis somnat hyfsat ordentligt och ligger "på" mig... Kanske ska lyxa till det med att åka iväg och köpa mat sen när han vaknat. Kanske.

Kul när biljäveln dör!! Tur så stod man hemma hos syrran och inte mitt på vägen någonstans plus att mamma bor nära så hon kunde komma och kabla igång mig igen. Men det blir tyvärr kngen glass på vägen hem till dottern. Lagom arg femåring i bilen nu -check! :meh:

Kul när biljäveln dör!! Tur så stod man hemma hos syrran och inte mitt på vägen någonstans plus att mamma bor nära så hon kunde komma och kabla igång mig igen. Men det blir tyvärr kngen glass på vägen hem till dottern. Lagom arg femåring i bilen nu -check! :meh:

Tur i oturen men fy satan va surt!

Tycker du ska ringa mvc eller så å höra, kan vara nått på tok. Låter tidigt att få mens efter tre veckor... :crazy:
Jag fick ju samma. Knappt tre veckor efter fl fick jag mörkt blod som såg ut som mens. Hade det tre dagar och sen försvann det igen. Tror det var nåt avslag som var kvar som kom ut.

Jag fick ju samma. Knappt tre veckor efter fl fick jag mörkt blod som såg ut som mens. Hade det tre dagar och sen försvann det igen. Tror det var nåt avslag som var kvar som kom ut.

Tänker mer eftersom det var färskt blod? Vill minnas att det stod i papperna jag fick med hem från BB att man skulle kontakta vården isf.. :confused:

Hoppsan. Den vikten är inte Flisan upp i än trots 9 veckor :o:D hon är dock en bit längre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV