Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi va på familjedate igår kväll. Eestaurangbesök stod på agendan. En viss femåring tyckte allt va skit och jättetråkigt och bara tjurade så hon är bannad från restaurangbesök den närmsta framtiden :meh:

lillfisen skötte sig fint däremot, ammade tre gånger och annars så satt hon i bilstolen eller i min famn och tittade förnöjt. Det blev dock väldigt övertrött sen när vi kom hem så mammas och pappas vuxenmys blev lite hackigt med avbrott när hon vaknade och världen höll på att gå under ett par gånger. :meh::D

Vaknat, dödligt kissnödig, har bara toalett nere, gick upp i bara underkläderna i går och hör att svärfar sitter i köket nu.
Jag dör!
Har smsat sambon men han verkar inte förstå hur man läser sms. (skrev i morse, glömde att posta. Efter ett telefonsamtal fick jag kläder...)

Nu har jag påbörjat mina tappra försök till att packa. Det går sådär med en junior som "hjälper till" (=plockar ur kläder för jag har lagt i feeeeeeel, lägger i leksaker och vägrar välja vad hen vill ha för kläder).

@Fille
Många starka viljor, två olika trots perioder med allt vad det innebär och ett amningstrött mamma med en pytte bebis.

Så ja, kaos :D

Vaknat, dödligt kissnödig, har bara toalett nere, gick upp i bara underkläderna i går och hör att svärfar sitter i köket nu.
Jag dör!
Har smsat sambon men han verkar inte förstå hur man läser sms. (skrev i morse, glömde att posta. Efter ett telefonsamtal fick jag kläder...)

Nu har jag påbörjat mina tappra försök till att packa. Det går sådär med en junior som "hjälper till" (=plockar ur kläder för jag har lagt i feeeeeeel, lägger i leksaker och vägrar välja vad hen vill ha för kläder).

Svärmor stod och illglodde på O i förra veckan i stugan när jag låg i sängen. Går inte att stänga dörren till vårt sovrum på dagen eftersom man avlider av syrebrist efter 5 min då. Jag klev upp i bara trosorna och stängde dörren framför näsan på henne. Hade precis vaknat efter att ha vilat en timme.

Usel natt. Eller ja inte för O, han sov som en gris sålänge jag satt i fåtöljen med honom i knät. Rörde jag mig så skrek han. Tror jag legat en timme i sängen totalt. Tror han fått i sig något han inte tål för han är illröd i ansiktet :( Min mage har ballat ur fullständigt också. :confused:

Imorgon blir Ebba 3 månader och det känns som det flyter på bra. Hon babblar och skrattar massor nu :love:
Den här veckan har jag kunnat rida 2 ggr och tömkört 1 ggn när E har sovit i vagnen bredvid ridbanan. Försöker inte alls göra henne till en hästtjej :angel:
Har anmält till en dressyrtävling i mitten på augusti, så får vi se hur det går att vara ifrån bebis i ca 8 timmar :nailbiting: men då har hon hunnit bli 4 månader.

Campinglivet fortsätter och husvagnen står uppställd för resten av säsongen nu. Sov som stockar allihop från 23,30 till 04.30 sen matpaus för Sammy. Sen somna vi till 08. Så jäkla skönt!!

Nu börjar han bli "som vanligt" igen, tror han gått igenom ett utvecklingssteg och varit orolig och mammig pga det för nu är han glad/pigg och vaken och sover lugnt på nätterna. Han har börjat använda händerna massor och paddlar hej vilt med benen och härmar ljud och ansiktsuttryck:love:
På fresag är det saga för 12v vaccination och kontroll.

Campinglivet fortsätter och husvagnen står uppställd för resten av säsongen nu. Sov som stockar allihop från 23,30 till 04.30 sen matpaus för Sammy. Sen somna vi till 08. Så jäkla skönt!!

Nu börjar han bli "som vanligt" igen, tror han gått igenom ett utvecklingssteg och varit orolig och mammig pga det för nu är han glad/pigg och vaken och sover lugnt på nätterna. Han har börjat använda händerna massor och paddlar hej vilt med benen och härmar ljud och ansiktsuttryck:love:
På fresag är det saga för 12v vaccination och kontroll.
Grym på att stava:angel:

Ella har växlat mellan att äta och sova på mig hela dagen idag.. Lyckades komma ut på en liten promenad vid 11, men annars har jag varit fast sittande i soffan.. Ungefär som när hon var nyfödd :wtf: Undrar hur natten blir efter detta, om hon tänker sova som vanligt eller vara massa vaken..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar