Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cornelis fick sin första smaksensation ikväll, han fick tre "doppa fingret i såsen portioner" med spagetti och köttfärssås. Det var varken bu eller bä men han gapade efter tredje fingret så helt illa kan det inte ha varit :) tänkte fortsätta nu att ge när vi äter, så han får uppleva olika smaker!

Huskurstips mot halsont någon? Jag hoppas jag kan sova bort det, lite nervöst inför söndag och tågresa om det här bryter ut ordentligt...

Hej alla. Här har de varit fullt upp de senaste veckorna eller månaderna. Med allt från besök typ varje vecka (som är superkul men man blir lite tröttare o bild hamnar i skymundan).

Alma Dögg växer och blev 2mån i tisdags och i onsdags var jag till läkaren som kollade igenom mig därnere och var så jäkla glad med Hur fint allt läkt o Hur stark jag hunnit blivit så igår fick jag ÄNTLIGEN sitta upp på hästryggen igen, som jag väntat och längtat (och surat lite när alla andra ridit...).

Alma Dögg har sovit ett par gånger i vagnen, funkar fint när hon somnat o den rör sig, men om man sätter ner telefonen med dammsugarappen på så här faktiskt fröken sovit en timme eller så i vagnen ett par gånger :love: Annars sover hon kanon på nätterna o är för det mesta glad på dagarna, Kan tom hänga ensam i babygymmet korta stunder nu!!!

Annars rullar allt på, iskall sommar här på Island tråkigt nog men det kanske vänder... O ja så går det så dåligt för mig att gå ner graviditetskilona o sluta äta godis... blääää....

Typ ingen sömn inatt och nu är bebis jättepigg ändå :crazy:

Ammar och hoppas han kan tänka sig att somna om efter lite lek :angel:

Usch då! Hoppas du fått hjälp och mår bättre. :heart

Sålänge jag inte blöder halvt ihjäl eller får feber så är det fullt normalt. :meh: Ringde mvc nu på morgonen och hon i telefon lät nästan sur att jag ringde. Frågade även om de kunde ta bort ett stygn som skaver men nä det får jag vänta med tills efterkontrollen. Undra om män hade fått gå i en dryg månad med ett stygn som skavde...

Sålänge jag inte blöder halvt ihjäl eller får feber så är det fullt normalt. :meh: Ringde mvc nu på morgonen och hon i telefon lät nästan sur att jag ringde. Frågade även om de kunde ta bort ett stygn som skaver men nä det får jag vänta med tills efterkontrollen. Undra om män hade fått gå i en dryg månad med ett stygn som skavde...
Meh, va drygt..
Har du inte fått sånna stygn som går bort av sig självt?

Vi skulle till barnmottagningen idag. Packade ihop allt och knatade ner till VC vid 8 i morse, kommer upp till avdelningen. Semesterstängt till 17 juli?! Knatar ner och frågar i receptionen, vi hade en tid idag men ej på vår vc... Var bara att ringa dit och boka ny tid. Var lagom irriterad när jag gick hem kan jag lova. Frågade till och med när vi fick tiden om vi skulle till vår vc och jajjemän det skulle vi sa de. Fick en tid på måndag istället kl 8, vilket betyder att vi måste åka hemifrån typ 7.

Så nu spenderar vi dagen i sängen istället. :angel:

Ponnyn med kassa hovar hade tappsko och när jag står i hagen så bestämmer sig kråkhästen för att jaga senioren. Jag hör ett "klong" och ser en nöjd häst med en sko på trekvart.
Oddsen för det är...?
Nu ska jag bara övertyga båda barnen om att det är superkul att vara i stallet (ffa den store) eftersom hovis kunde göra en akut utryckning.

Vår bebis har inget överfyllnadskydd:rofl: Är inne i en väldigt mammig och snuttig/tokätningsperiod, det är fullt men jag äter för att det finns typ. Skulle kunna vara den som är upphov till meningen i Edward Blom låten "-Allting gott och alldeles för mycket":cautious::laugh:

Din äter också för att det är mysigt, kräks och snuttar sen vidare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV