Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dag igår var minst sagt ovanlig.

Lite ledsen bebis större delen av dagen = bara famnen dög. Plötsligt plingade det på dörren och där stod en granne (8 åriga granne ska tilläggas) med sin hundvalp i famnen och grät, valpen hade blod i munnen och andades kort och snabbt. Ut i bilen och körde dem till vet (pratade med flickans föräldrar som inte var hemma och de skulle möta oss hos vet). Visade sig att de inte har valpen försäkrad och jag fick låna ut pengar (till en granne jag knappt känner, men ville inte att valpen skulle bli lidande).

Sen blev det istället bråttom att hämta storebror, så hade väl lite för tung högerfot... Och då kom polisen. Böter :wtf: (jag VET att det är självförvållat). När jag väl sprang in på förskolan och trodde att han skulle tycka att jag var supersen, möttes jag av sonen som sa "nej! Kommer du redan? Jag leker ju med vatten" :cautious:.

Idag ska Märta och jag till Karlstad! Börjar ångra att jag ska åka shälv men det är nog bara resnerverna. Märta har barit kinkig och orolig i natt, hoppas att det var tillfälligt!

Lite ledsen bebis större delen av dagen = bara famnen dög. Plötsligt plingade det på dörren och där stod en granne (8 åriga granne ska tilläggas) med sin hundvalp i famnen och grät, valpen hade blod i munnen och andades kort och snabbt. Ut i bilen och körde dem till vet (pratade med flickans föräldrar som inte var hemma och de skulle möta oss hos vet). Visade sig att de inte har valpen försäkrad och jag fick låna ut pengar (till en granne jag knappt känner, men ville inte att valpen skulle bli lidande).

Sen blev det istället bråttom att hämta storebror, så hade väl lite för tung högerfot... Och då kom polisen. Böter :wtf: (jag VET att det är självförvållat). När jag väl sprang in på förskolan och trodde att han skulle tycka att jag var supersen, möttes jag av sonen som sa "nej! Kommer du redan? Jag leker ju med vatten" :cautious:.

Oj, det var ingen dålig dag det! :eek: Hoppas att den lilla valpen mår bättre i alla fall..

Oj ja det var en väldigt udda dag!!

Vad fort tiden går... Snart mitten av juli.
Jag och barnen ska åka tåg till mina föräldrar till helgen. Det gäller att packa smart eftersom jag är ensam med två barn och packning + babyskydd. Tänker att en resväska + en ryggsäck får vara max och sedan köpa förbrukningssaker på plats. Vi åker bil med sambon hem så då gör det inget om packningen växer ;)

Ska på babyshower för svägerskan om några veckor och har tänkt fixa en "överleva första tiden med amning och bebis" - låda tillsammans med syrran och mamma med både lite saker som kan vara skönt att ha, men som man kanske inte tänker på själv som förstsgångsförälder (typ amningsnappar, vindi pysventiler) och dels lite saker för att skämta till det, som en förpackning med tandpetare med instruktioner om hur man håller ögonen öppna med dem, lite snabb ork (godis) och en konservburk med färdig mat bara att värma i micron (hon är kock så lite extra kul).

Tänkte höra med er vad för grejer som varit riktiga "lifesavers" första tiden? Behöver lite fler idéer.. Även på skojiga små saker man kan stoppa i lådan :)

Vi har hittills:
Vindi
Amningsnappar
Bröstvårtsluftare
Multi-Mam kompresser
Purelan
Ravioli i köttfärssås - bara å värma!
Gott & Blandat - påse
Liten Pringles
Tandpetare
Ersättning i tetra

Vi har varit i halmstad i helgen, kom till grebbestad och åker hem imorgon. Cornelis har skött sig exemplariskt men nu börjar han ledsna. Han har inte skrikit nåt än men börjat klaga. Så om ni planerar någon resa och funderar på hur länge ni ska vara borta skulle jag rekomendera 3-4 dagar max, 5 dagar känns i alla fall i vårt fall lite för länge!

Ska på babyshower för svägerskan om några veckor och har tänkt fixa en "överleva första tiden med amning och bebis" - låda tillsammans med syrran och mamma med både lite saker som kan vara skönt att ha, men som man kanske inte tänker på själv som förstsgångsförälder (typ amningsnappar, vindi pysventiler) och dels lite saker för att skämta till det, som en förpackning med tandpetare med instruktioner om hur man håller ögonen öppna med dem, lite snabb ork (godis) och en konservburk med färdig mat bara att värma i micron (hon är kock så lite extra kul).

Tänkte höra med er vad för grejer som varit riktiga "lifesavers" första tiden? Behöver lite fler idéer.. Även på skojiga små saker man kan stoppa i lådan :)

Vi har hittills:
Vindi
Amningsnappar
Bröstvårtsluftare
Multi-Mam kompresser
Purelan
Gott & Blandat - påse
Liten Pringles
Tandpetare
Ersättning i tetra

Det enda jag använt av det ni lagt ner är amningsnappar (älskade dom!!) men jag har hört att folk uppskattat netflix/viaplay så har dom inte det så kanske ett "presentkort" på det? Och en flaska till ersättningen samt en bröstpump, beror ju dock lite på bugdeten :) jag har ju läst boken "smakäventytet" av ann fernholm, den tyckte jag va väldigt bra, fick den av en kompis när cornelis kom. Är ju inget amningskitt men kanske bra att ha nåt vettigt att läsa under tiden :)

Vi har hittills:
Vindi
Amningsnappar
Bröstvårtsluftare
Multi-Mam kompresser
Purelan
Gott & Blandat - påse
Liten Pringles
Tandpetare
Ersättning i tetra

Multigyn var en life-saver i början.
Boken Bebis på pottan.
Aldoria Bambu Trikåsjal = fria händer :love:

Det enda jag använt av det ni lagt ner är amningsnappar (älskade dom!!) men jag har hört att folk uppskattat netflix/viaplay så har dom inte det så kanske ett "presentkort" på det? Och en flaska till ersättningen samt en bröstpump, beror ju dock lite på bugdeten :) jag har ju läst boken "smakäventytet" av ann fernholm, den tyckte jag va väldigt bra, fick den av en kompis när cornelis kom. Är ju inget amningskitt men kanske bra att ha nåt vettigt att läsa under tiden :)

De har hämtat ut sånna babyboxar så de har säkert 1-2 flaskor och Viaplay värdekoder redan så det känns lite onödigt på nått vis, annars så tänkte jag på det också :)

Ja, en bok eller så kan ju vara bra :up:

Är multigyn för att lindra svullnaden efteråt eller vad gör den? :)
De ska få sjalen som jag har då den inte används här.. :)

Och ev stygn och sår. Det är snälla baciller på en kompress (finns tub också men jag gillade kompresserna bäst). Var en liten stund av himlen när det var som värst!

Haha, jag och Ella satt och "pratade" tidigare ikväll, hon gör inte så mycket ljud alls än, men ibland gör hon nått enstaka litet läte som svar, så när jag säger "vad gör du?" och direkt får ett härmande "vad gör du?" tillbaka så höll jag på att trilla av stolen. Såklart inte med ord, men språkmelodin var klockren! O_o:rofl:

Haha, jag och Ella satt och "pratade" tidigare ikväll, hon gör inte så mycket ljud alls än, men ibland gör hon nått enstaka litet läte som svar, så när jag säger "vad gör du?" och direkt får ett härmande "vad gör du?" tillbaka så höll jag på att trilla av stolen. Såklart inte med ord, men språkmelodin var klockren! O_o:rofl:

Jag har roat mig med att fråga Felicia om hon kan säga mamma idag. Efter en stund av ivrigt sprattel och rörande på tunga och läppar kommer det Gruuuuu :love:
Varenda gång, jag anser mig härmed omdöpt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV