Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smyger in från sommartråden och vill ha tips på vilka tygblöjor som är bra. Ska man köpa lite olika märken och prova sig fram eller finns det något som ni rekomenderar?

Jag somnade med bebis på bröstet igår. Vi vaknade 02.30 för första amning :eek: istället för varannan timme från kl 21. Jag käner mig nästan utvilad idag.. nästan..

Sen vaknade jag imorse av att det killades på armen, då kröp där en fästing:wtf: Bägge hundarna låg i sängen så den kom nog därifrån :yuck: så täckena åkte ut och lakanet kollades noga men ska nog hiva det i tvätten ändå.

Jag somnade med bebis på bröstet igår. Vi vaknade 02.30 för första amning :eek: istället för varannan timme från kl 21. Jag käner mig nästan utvilad idag.. nästan..

Sen vaknade jag imorse av att det killades på armen, då kröp där en fästing:wtf: Bägge hundarna låg i sängen så den kom nog därifrån :yuck: så täckena åkte ut och lakanet kollades noga men ska nog hiva det i tvätten ändå.

Samma här! 02,40 första gången och sen inte förrän 07 :up:

Smyger in från sommartråden och vill ha tips på vilka tygblöjor som är bra. Ska man köpa lite olika märken och prova sig fram eller finns det något som ni rekomenderar?

Jag testar mig fram hejvilt :) så mycket o tänka på om man vill :angel: naturmaterial eller typ konstmaterial, all in one eller inte.

Började med Retropi aio som är bra prismässigt. Bambu i dem och inget torrskikt dvs bebis känner sig blöt när hon kissat = mycket arg bebis om inte mamman byter pronto = jobbigt vid vila. Nu lägger vi i torrskikt av microfleece från lilla lammet :up: fungerar toppen! Nackdelen är lång torktid.

Sen beställde vi ett prova på paket från lilla lammet :up: formsydd, vikis och pocket. I pocketen var det microfleece o det var bra.

Så då var jag tvungen o prova en aio med microfleece så nu har vi hittat bambino mio som vi testar :idea: så tja, projektet liksom växer :p

Titta på blöjupprorets webbsida o bestäm dig för om det ska vara enkelt, vad du har för "krav", jag kör lite vikblöjor när hon är nybajsad o vi är hemma men det gör inte mannen utan han använder bara aio.

Men förstår att det är lite nördigt kul, blir lite som en hobby i början :o:laugh::grin:

Fästingar :yuck: Fy fy fy vad äckliga dom är! Älskar att ha katterna i sängen på natten men på sommaren får de inte vara i sovrummet alls pga de äckliga krypen. Blä! Tänk när man hittar en sån jäkel på bebis :cry:

Fästingar :yuck: Fy fy fy vad äckliga dom är! Älskar att ha katterna i sängen på natten men på sommaren får de inte vara i sovrummet alls pga de äckliga krypen. Blä! Tänk när man hittar en sån jäkel på bebis :cry:
Ja hon fick en rejäl genomgång. Hatar dem krypen! :yuck: Stora dottern fick också en koll. Tror den kom med när vi var hos min mormor och morfar igår. Skogstomt med oklippt gräs, en fästings dröm :wtf:

Ja hon fick en rejäl genomgång. Hatar dem krypen! :yuck: Stora dottern fick också en koll. Tror den kom med när vi var hos min mormor och morfar igår. Skogstomt med oklippt gräs, en fästings dröm :wtf:

Usch, katterna får massa fästingar här i allt gräs å sly om de går utan fästingmedel, tack och lov fungerar halsbandet jag har till dem riktigt bra, men tar en å annan som jag ser krypa på dem, tur att två av tre katter är mestadels vita för då syns fästingarna bra :up:

Mina vovvar har fästinghalsband. Men de får inte vara i sängen eller gosa bebis. Möjligen skicka på hans fötter :p

Testade ersättning för att se om det dög för damen.
Rävgift såg det ut som att jag serverade om man tolkade hennes reaktion :D
Tutte for president :banana:

O tyckte sempers ersättning dög om pappa gav den. Althera duger enbart om man är VRÅLHUNGRIG men man ska se ut som man tuttar på en citron.

Jag har ingen bebis i sängen! :banana:
Visst, jag fick först köra henne i vagnen över en tröskel i källaren tills hon somnade, sen skumpande bära henne upp till sovrummet där jag fick stå och skumpa tills hon somnade igen. Sen manövrera henne ner i nestet i spjälsängen utan att hon vaknade allt för mycket och sen gunga henne i spjälsängen tills hon somnade igen - men det gick!

Vaken sen midnatt och ingen sömn i sikte. Jag vill lämna tillbaks den, det va inte så roligt med bebis som jag kom ihåg det :arghh::arghh::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV