Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökt att få duscha i två timmar nu. Gallskrikande bebis så fort pappa tar över :banghead: nu ammar vi... igen! Donnan har verkligen blivit svår kvällstid. Vill bara snutta utan att riktigt komma till ro :(

Lilla fröken börjar bli väldigt nyfiken på livet och vill helst bäras framåtvänd när man är ute. Ligga i vagn är astråkigt och mamma är en ond kvinna som säger att fröken är för liten för både sittvagn och bäras framåtvänd om vi är bland folk.

Det bor en kul filur i alla speglar tycker barnet. Den kan man prata väldigt mycket med om man får chansen. Figurerna i babygymmet är roliga varannan gång...

Hon är fortfarande knölig att ge flaska men vi tragglar vidare. Det borde ge sig någon gång kan en tycka.

Hon har börjat reagera mer på ljud. Nysa under amning är no-no (även en kvävd nys) för då tittar hon upp, släpper bröstet, skjuter ut en darrande underläpp och börjar gråta.

Flisan åt 01(ammad), 04 (ersättning) och 07 (ammad) inatt. Nöjd mamma :D
Trodde boobsen skulle spänna mer men det var ändå helt ok.

Det enda som funkar för oss är att innan 02 ammas hon och efter 02 får hon ersättning av mannen. Jag kan nämligen inte somna om när det är ljust :cautious: så jag höll på att gå under innan när jag sov 2-3 timmar per natt.

Tror vi hamnat i ett utvecklingssprång såhär vid 9,5 vecka. Senaste dagarna har Liten växlat mellan humören i en rasande fart. Skitglad! Trött! Blöt! Hungrig! Vansinnig! De fyra sista är förödande lika i sitt uttryck. Hon kan bli helt fantastiskt upprörd när man plockar upp henne, lägger ner henne, lämnar över henne, tittar på henne, pratar med henne, rör vid henne, bär henne på fel sätt, är i fel rum.. Sen rätt vad det är så är hon superglad igen :crazy:

Lilla fröken börjar bli väldigt nyfiken på livet och vill helst bäras framåtvänd när man är ute. Ligga i vagn är astråkigt och mamma är en ond kvinna som säger att fröken är för liten för både sittvagn och bäras framåtvänd om vi är bland folk.

Det bor en kul filur i alla speglar tycker barnet. Den kan man prata väldigt mycket med om man får chansen. Figurerna i babygymmet är roliga varannan gång...

Hon är fortfarande knölig att ge flaska men vi tragglar vidare. Det borde ge sig någon gång kan en tycka.

Hon har börjat reagera mer på ljud. Nysa under amning är no-no (även en kvävd nys) för då tittar hon upp, släpper bröstet, skjuter ut en darrande underläpp och börjar gråta.

Låter som lilla damen här... Fast jag jag gett upp flaskan :grin:

O tar typ 10-20 ml ersättning efter varje mål. Känns ganska onödigt att slänga ut så mycket ersättning (blandar 60 ml) men de på bvc vill ju att han ska ta det också. Hoppas vi slipper det snart.

Jag behöver hjälp. Jag tittar på bärsele och har fastnat lite för ergobaby men vilken ska man ha? Vilka delar behöver jag?? Är enda skillnaden mellan vanlig och 360 att man kan ha 360på ryggen?? Hjälp :nailbiting:

Barnet sover. Jag är hungrig. Reser jag mig vaknar han. Kanske borde låta hundarna sova i sängen så att han tror att han har sällskap :angel:

Jag övervägde samma sak förut. Nu har jag gett upp, vi ligger i sängen och gosar. Gömmer oss för svärmor en stund, nu kan hon inte gnälla på att han får för mycket mat så nu är det fel på sakerna vi köpt :banghead:

Jag behöver hjälp. Jag tittar på bärsele och har fastnat lite för ergobaby men vilken ska man ha? Vilka delar behöver jag?? Är enda skillnaden mellan vanlig och 360 att man kan ha 360på ryggen?? Hjälp :nailbiting:

Jag tyckte 360n satt bättre på mig än den vanliga. Så därför köpte jag den. Kan varit inbillning med men den kändes bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25