Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som att O är mjölkproteinallergiker. Åkte till barnakuten eftersom bvc-tanten misstänkte uvi. Ssk såg hans bajs och sa att det inte var normalt. Sitter fortfarande och väntar på svar men det verkar vara det som är felet med hans mage.

Känns både skönt och jobbigt. Får ju inte äta någonting.

Det finns att äta om det är till nån tröst, man måste bara lära sig alternativen ❤️

Nån har bytt ut cornelis, den förra cornelis somnade direkt vid bröstet på kvällen. Den nya tar en timma att natta, ska snurra runt på mage, bli arg, vara glad, vara nära, inte vara nära, ha napp/snuttis, inte ha napp/snuttis osv... men han är 16 v imorrn så gissar att det är fjärde språnget som ställer till det. Så länge han inte är värre än såhär så får man väl va glad :p

Verkar som att O är mjölkproteinallergiker. Åkte till barnakuten eftersom bvc-tanten misstänkte uvi. Ssk såg hans bajs och sa att det inte var normalt. Sitter fortfarande och väntar på svar men det verkar vara det som är felet med hans mage.

Hoppar in och säger; Min son är mjölkproteinallergisk från 1månaders ålder, känns för jäkligt i början, man känner sig uppgiven och tänker att man inte får äta nåt. Men man lär sig och till slut tänker man inte på det. Finns massor med bra mjölkfria alternativ. Säg till om du vill ha tips/råd.
Kram :heart

Hur ser hans bajs ut då? :confused:

Jag undrar detsamma!

Det är grönt och väldigt blött. Jag har frågat både på BB och på bvc om det verkligen ska vara så men de har sagt att det är helt normalt (utan att ens kolla). Och jag har ju trott att det är saker jag äter som gör att han fått så ont i magen (vilket det också var men inte trodde jag att det var mjölken). Ssk reagerade direkt på barnakuten. Han bajsade när hon tog tempen som tur är.

Är väldigt glad för det även om jag känner mig lite stressad över min mat nu.

Det finns att äta om det är till nån tröst, man måste bara lära sig alternativen ❤️

Jag har ätit helt mjölkfritt tidigare (då jag själv reagerar på mjölk men ej så allvarligt) men slutade eftersom det var så bökigt när man blev bortbjuden osv.

Hoppar in och säger; Min son är mjölkproteinallergisk från 1månaders ålder, känns för jäkligt i början, man känner sig uppgiven och tänker att man inte får äta nåt. Men man lär sig och till slut tänker man inte på det. Finns massor med bra mjölkfria alternativ. Säg till om du vill ha tips/råd.
Kram :heart

Tack snälla ❤

Usch då, det är ju rätt drygt faktiskt men bra ändå att få veta det tidigt. Har en vän vars son (bland mycket annat) är mjölkproteinallergiker och det finns massor av alternativ om man letar runt lite men klart det är en stor omställning :( Vet att det finns en grupp på facebook för mjölkproteinallergiker som min vän haft stort utbyte av :up:

Usch då, det är ju rätt drygt faktiskt men bra ändå att få veta det tidigt. Har en vän vars son (bland mycket annat) är mjölkproteinallergiker och det finns massor av alternativ om man letar runt lite men klart det är en stor omställning :( Vet att det finns en grupp på facebook för mjölkproteinallergiker som min vän haft stort utbyte av :up:

Tack för tipset! Gick med där direkt!

Det är grönt och väldigt blött. Jag har frågat både på BB och på bvc om det verkligen ska vara så men de har sagt att det är helt normalt (utan att ens kolla). Och jag har ju trott att det är saker jag äter som gör att han fått så ont i magen (vilket det också var men inte trodde jag att det var mjölken). Ssk reagerade direkt på barnakuten. Han bajsade när hon tog tempen som tur är.

Men så ser Julius bajs också ut och han bajsar nästan varje gång han äter dagtid. Men verkar inte ha ont i magen eller några andra symptom men ska kanske nämna det på BVC nästa gång iaf?

Min 2 var mjölkprotein allergiker tills hon var 1 år. Jag märkte det på att hennes bajs inte blev fast när hon åt mat, utan grönt och vattnigt.
Hon var en glad skit som gick upp bra i vikt. Två dagar utan mjölk resulterade i bajskorvar :D:turd:

Lite trött och snuttig V idag.
Borde verkligen passa på att Sjala upp ordentligt och plocka undan allt gojs på matbordet men jag oooooooorkar inte. Vi sängmyser istället.
Senare ska vi hämta post på ICA (spjälsängsskydd med bamse :D ) och handla lite. Och inatt hoppas jag att jag orkar färdigställa halva inlämningsuppgiften som ska vara inne söndag kväll.

Men så ser Julius bajs också ut och han bajsar nästan varje gång han äter dagtid. Men verkar inte ha ont i magen eller några andra symptom men ska kanske nämna det på BVC nästa gång iaf?

Kan ju vara värt att nämna! O har ju inte nått sin födelsevikt ännu (tror maten bara gått rätt igenom typ).

*delvis kl*

Någon har bytt ut mitt barn :eek: Han har inte skrikit sen kl 2 i natt. Han har varit lugn och glad hela dagen trots att vi stressat runt som galningar. Vi har bara bytt 2 bajsblöjor :eek::eek::eek: (som dessutom inte var vattniga). Tror jag ska skicka en bukett blommor till ssk på barnakuten :love:

Hoppas verkligen att det är mjölken.

Vi är påväg till halmstad, jag, mamma, cornelis och hunden lisa. Full bil :rofl: C har varit lugn nästan hela tiden, nu sista timman sitter jag bak och mamma får köra, blev lite långtråkigt för C till slut. Har tagit lite omväg via Nossebro och hälsat på min gamla häst, fina Bella har det så himla bra hos nya ägarna och va sig lik :love:

Har skickat ut sambon med bebis i vagnen på sömnpromenad och jag har hunnit plocka ordning, damma, dammsuga, städa badrummen, duschat och satt på en maskin med de tygblöjor vi införskaffat för att testa. Känns skööönt att få lite gjort, blir inget gjort med bebis i närheten.. :down:
Fast jag har lite dåligt samvete över att jag inte saknar varken bebis eller sambo än så länge :angel:

Har skickat ut sambon med bebis i vagnen på sömnpromenad och jag har hunnit plocka ordning, damma, dammsuga, städa badrummen, duschat och satt på en maskin med de tygblöjor vi införskaffat för att testa. Känns skööönt att få lite gjort, blir inget gjort med bebis i närheten.. :down:
Fast jag har lite dåligt samvete över att jag inte saknar varken bebis eller sambo än så länge :angel:
Ha inte dåligt samvete. Man behöver egentid för att orka! :)
Bebis och sambo har det säkert mysigt ihop.

Äh de är ju bara borta en stund, inget att sakna!

Här har jag plockat, dammsugit, torkat golv och matat hästarna. Duscha skulle sitta fint eftersom jag av någon anledning svettas som en gris idag. Får se om det går inatt.

Tog mig fyra timmar att betala räkningar idag. Bebis kan inte ligga själv och sova så s fort jag lägger bort henne så börjar vi gasta. Är svårt att fixa med papper med bara en hand. Kanske borde fundera på att skaffa en sele ändå..

Tog mig fyra timmar att betala räkningar idag. Bebis kan inte ligga själv och sova så s fort jag lägger bort henne så börjar vi gasta. Är svårt att fixa med papper med bara en hand. Kanske borde fundera på att skaffa en sele ändå..

Jag älskar min ergobaby! Har den en stund varje dag.

Edda är dyngförkyld :cry: physiobaby och snorsug varannan timme och hittade gamla gröna nezeril som inte säljs längre :bow: Nu sover hon men snarkar värre än en lätt berusad sambo. Jag är pisstrött o missbrukar Pepsi och starkt te. Försöker hitta på saker för o aktivera de stora med så liten insats som möjligt :o

Fick hem en ny tygblöja o prova idag (har blivit lite testoman)... Det var en bambino mio aio. Inlägget påminner lite om en golvmopp annars är det tummen upp. Hänger på tork nu, provas i morgon :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar