Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är vi själva ända till måndag kväll :nailbiting: Och har bara golfen utan AC så inga äventyr så länge solen är pigg å glad.

Har gett mig själv städuppgifter så dagarna går. Prio ett är att få bort allt skräp från matbordet så vi kan använda det som ett matbord...

Missade att det var i morgon vi skulle till bvc och inte idag. Ups! Tur att jag kom på det innan vi packat ihop och gett oss ner till bvc. Amningshjärna. :banghead:

40 min i ergobabyn idag och en mycket nöjd bäbis än så länge. Och jag hann äntligen vattna blommorna!

Det märks att cornelis blir äldre, förut kunde han knappt sova själv hemma, bara ibland, nu somnade han i sängen medans jag damsög på samma våning som sängen står och sover som en stock!
Inatt sov han nästan hela natten i sin säng, men det är mitt fel att han inte sover hela eftersom jag somnar medans jag ammar :angel: så mellan halv ett och halv tre sov han bredvid mig, sen fick han sova kvar bredvid mig när vi ammat runt fem!
Hoppas att han snart vill äta mindre på nätterna, några gånger har det hänt att han bara ätit en gång men oftast 2-3 ggr!

Funderar på tårtfyllningar till frökens dop och i den två blir det citron och choklad, men i den tredje?
Jag vill att den ska vara utan choklad, kan glasskräm och jordgubbsmousse vara något eller blir det väldigt sött? Andra förslag? Citron och något mer?

Funderar på tårtfyllningar till frökens dop och i den två blir det citron och choklad, men i den tredje?
Jag vill att den ska vara utan choklad, kan glasskräm och jordgubbsmousse vara något eller blir det väldigt sött? Andra förslag? Citron och något mer?

Citron och kokos :love:

Har en fröken här som är på riktigt dåligt humör. Vet inte om det är magen eller vad som felar, men sover vi inte på mamma så är världen skit och vi berättar det högljutt för alla. Så middag blir nog sambons jobb idag tror jag :grin:

Vi kommer ha hallonmousse och lemoncurd i våra

Tvingade sambon att vänta utanför affären med O medan jag gick in och storhandlade. Han hade fått stå och vyssa och sjunga offentligt i parken. :angel: Han var inte jättenöjd över detta. :D Men han vill inte ta med O in än och då får han vänta utanför. Jag behöver se lite människor ibland också.

Bvc igår. 59 cm lång och väger 5300 gram.

I övrigt så sover Märta bra och länge när hon väl somnat på kvällen. Fem timmar plus tre i egen säng så jag känner mig nästan pigg! Hon har börjat le massor och vill gärna "prata"med oss. Hon vill vara med där saker händer och vi upplever henne som väldigt nyfiken

På kontrollen förra v hade fröken lagt på sig 390 gr på en vecka. Kontroll idag på 1 månad och 2 dagar så har hon gått upp 190 gr sen förra veckan men hon har vuxit 3,5 cm på längden på två veckor :eek:

Herregud hon växer ju som ogräs den. Igår tryckte hon sig dessutom framåt när hon låg på mage, helt sjukt vad stark ungen är. Var fasen ska detta sluta :nailbiting: Hon kanske blir den dära MMA stjärnan jag skojade om när hon låg i magen:rofl:

Vi hade storartade planer för idag och resten av helgen.. Mitt stora barn vaknade med feber.
Vi kommer få vabba jämt sen med 3 små barn.

Verkar som att O är mjölkproteinallergiker. Åkte till barnakuten eftersom bvc-tanten misstänkte uvi. Ssk såg hans bajs och sa att det inte var normalt. Sitter fortfarande och väntar på svar men det verkar vara det som är felet med hans mage.

Känns både skönt och jobbigt. Får ju inte äta någonting.

Verkar som att O är mjölkproteinallergiker. Åkte till barnakuten eftersom bvc-tanten misstänkte uvi. Ssk såg hans bajs och sa att det inte var normalt. Sitter fortfarande och väntar på svar men det verkar vara det som är felet med hans mage.

:(

Hur ser hans bajs ut då? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar