Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är inte min bästa dag.

Vaknade med 40,2 i feber (kan man ens ha så hög feber på morgonen :cry:). Som bonus på det så är jag bortrest med barnen, sambon har åkt hem till Sthlm för att jobba så jag är ensam med barnen till fredag. Jag brukar verkligen inte gnälla men HUR ska det här gå till?!

Vågar man ta alvedon och Ipren när man ammar? Ringde vårdupplysningen men hon sa bara att jag måste till läkare för att få svar på om jag får kombinera dem nu. Läkaren är inte riktigt ett alternativ för en sådan fråga (dvs jag kommer inte ta med en vild 3 åring och en rastlös 3 mån ensam på en biltur till läkare. Plus sitta i ett väntrum sen).

WWW.janusinfo.se

Men jo jag får tom äta Naproxen om jag måste (typ migrän då). Alvedon fick jag på förlossningen.

Vaknade med 40,2 i feber (kan man ens ha så hög feber på morgonen :cry:). Som bonus på det så är jag bortrest med barnen, sambon har åkt hem till Sthlm för att jobba så jag är ensam med barnen till fredag. Jag brukar verkligen inte gnälla men HUR ska det här gå till?!

Vågar man ta alvedon och Ipren när man ammar? Ringde vårdupplysningen men hon sa bara att jag måste till läkare för att få svar på om jag får kombinera dem nu. Läkaren är inte riktigt ett alternativ för en sådan fråga (dvs jag kommer inte ta med en vild 3 åring och en rastlös 3 mån ensam på en biltur till läkare. Plus sitta i ett väntrum sen).
Fick alvedon och Ipren kombinerat efter förlossningen på BB så kan inte tänka mig att det skulle vara farligt.

Jag fick det som smärtstillande vid mjölkstockning så borde inte vara ngt problem.

Jag har köpt en ergobaby 360. :eek: fick prova den och en babybjörn one men gillade inte babybjörnen. Ergobabyn satt som den var sydd för mig.

Nu sitter vi och väntar på sambon när han är och hämtar pass hos polisen. Lilleman snusar så sött och jag har ont i tuttarna. Är inte van vid att det går 3 h mellan amningarna på dagen

Bara att konstatera: kinamat är big nono och jordgubbar kan endast inmundigas med måtta :(

F fick ett par superfina byxor i present men de är lite baggy i modellen och tights blir baggy på henne så dessa ser ut spm clownbyxor :o:arghh:

Bara att konstatera: kinamat är big nono och jordgubbar kan endast inmundigas med måtta :(

F fick ett par superfina byxor i present men de är lite baggy i modellen och tights blir baggy på henne så dessa ser ut spm clownbyxor :o:arghh:
Jag kan inte heller äta kinamat. Jordgubbar har inte visat något än, men kolsyrad dricka är också förbjudet :meh: och choklad är ett gigantiskt NONO!! :arghh:

Lillan har börjat visa intresse för att suga på tummen :meh: (självklart såg svärmor det när hon skulle låna bilen och det blev ett jädra ältande om napp :banghead:...)

Lillan har börjat visa intresse för att suga på tummen :meh: (självklart såg svärmor det när hon skulle låna bilen och det blev ett jädra ältande om napp :banghead:...)
Har också en som är intresserad av sina tummar.. Har han haft sedan han kom ut och vi såg det redan på ul:) Byter med napp så fort vi ser tendens, är inte jättesugen på att ha en som suger tumme och än så länge så är det inga problem att proppa in nappen. Lättare att lägga av med den i framtiden än tummen.

Är inne på 4:e dagen med husvagnssemester hos mormor och morfar i skärgården. Skönt att ha med sej egen kupé även om dom har hus. Varit i stan idag och fikat och shoppat och Sammy satt förnöjt i selen och sov sej igenom allt. Så skönt att slippa släpa packa i och ur barnvagn, selen tar ingen plats alls i bilen och han tycker det är mysig❤️

Aaahhhh, jag blöder ff och jag tror att det är mensen som är tillbaka :arghh: vafan hon är ju bara en månad gammal idag... Måste ju nog erkänna att dricka det hemska hallonblads teet verkar ju ha gjort nytta ändå..:meh:

@kakan89
Jag måste utersluta all mjölk som inte är laktosfri men även vara försiktig med laktosfritt.
Havre är grejer! Vitlök är rena döden, lök är också :down:

Har också en som är intresserad av sina tummar.. Har han haft sedan han kom ut och vi såg det redan på ul:) Byter med napp så fort vi ser tendens, är inte jättesugen på att ha en som suger tumme och än så länge så är det inga problem att proppa in nappen. Lättare att lägga av med den i framtiden än tummen.

Jag skulle hellre ha napp än tumme men vi är inte av samma åsikt jag och fröken. Sambon är lite mer "ähhhh, det är väl inte så farligt" men som sagt, det är inte så lätt att sluta med tummen, den är ju alltid med...

Så hungrig.. Någon mer som blir skithungrig unigefär var fjärde timme vaken tid? Vågen har börjat gå upp igen o så svårt o stoppa i sig nyttigt till mellis o inte typ någonting gott (läs socker) för o hålla sig vaken...

E använder tummen, napp har vi gett upp... :grin:

Nu har mini fått feber :(. 38,2 och ganska ledsen. Jag vet ju att jag eller storebror smittat henne så vet ju varför hon har feber. Just för stunden sover hon så gav ingen alvedon. Men antar att man får hålla lite koll på att hon äter (för vätskan) och att hon inte blir allt för slö (svårt att avgöra på natten O_o).

När det kommer till saker man äter som ev. ger bebis magknip. Någon som vet hur lång tid man behöver låta bli att äta en viss sak innan man kan avgöra om bebis blivit bättre i magen eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar