Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra tips på hur man får det rara flickebarnet att förstå hur man suger på flaska? (provat mam och medela)
Hon vill ju inte suga på napp heller så hon har väl inte "knäckt koden".

Bra tips på hur man får det rara flickebarnet att förstå hur man suger på flaska? (provat mam och medela)
Suga ut så det ligger mjölk i pipen på nappflaskan så hon får några droppar mjölk på tungan när hon får flaskan i munnen? Det kanske triggar sugreflexen.
Vår tar ju nappflaska men vägrar napp.

Samma här, provade senast i förmiddags... Har försökt finta henne vid bröstet, trycka ut lite mjölk i munnen på henne... Hade varit trevligt om hon tog flaska när jag lämnar hemmet ibland och så pappa med kunnat mata. Har lite till utpumpat så ska prova igen lite senare och i morgon. Har mam flaska funderar på om det hjälpt o byta flaska/napp...

Samma här, provade senast i förmiddags... Har försökt finta henne vid bröstet, trycka ut lite mjölk i munnen på henne... Hade varit trevligt om hon tog flaska när jag lämnar hemmet ibland och så pappa med kunnat mata. Har lite till utpumpat så ska prova igen lite senare och i morgon. Har mam flaska funderar på om det hjälpt o byta flaska/napp...

Har ni testat att pappa ger flaska och du inte är i närheten? Cornelis tog inte flaska från mig i början, men sambon hade inga problem att ge!

Min _kan_ ta flaska men är inte så förtjust oavsett om det är ersättning eller urpumpat. Han kan dra i sig 100ml ersättning eller inget alls.

Han gillar tutte :cool: Gärna medan han sover också. Om inte i munnen så under huvudet :rofl:

Jag fick mens igår, på självaste midsommar. Jippie lixom! Trodde jag fick det för 4-6 veckor sen men då blödde det bara lite i några timmar. Det blöder inte mkt nu heller men i alla fall hållt på sen igår. Jag har hört av både bm och andra att man ofta blöder mer efter förlossning, men jag blödde lite innan jag blev gravid och ännu mindre nu?! Helammar ju än, vet inte om det kan ha betydelse?

Jag fick mens igår, på självaste midsommar. Jippie lixom! Trodde jag fick det för 4-6 veckor sen men då blödde det bara lite i några timmar. Det blöder inte mkt nu heller men i alla fall hållt på sen igår. Jag har hört av både bm och andra att man ofta blöder mer efter förlossning, men jag blödde lite innan jag blev gravid och ännu mindre nu?! Helammar ju än, vet inte om det kan ha betydelse?

Jag är förvånad att min mens inte kommit än... Har fått den ganska tidigt efter båda de andra barnen (men kommer inte ihåg när, bara att jag tyckte det var tidigt)... Har molvärk ibland över äggstockarna så tror inte det dröjer väldigt länge till.... Känns som det börjar jobba igång.

Har kommit fram till att loppan är som jag, sover allra bäst på sidan. Så hon ligger bredvid mig i sängen och sover hur gott som hellst just nu. Men ve o fasa om jag flyttar på mig, det gillas inte det minsta.

Vi hade lite väl mysigt i förrgår kväll och lyckades spräcka ett blodkärl i underlivet. Har blödit lite till och från sen dess. Sjukt irriterande. Kanske borde väntat lite längre än tre veckor efter fl :angel:

Jag är förvånad att min mens inte kommit än... Har fått den ganska tidigt efter båda de andra barnen (men kommer inte ihåg när, bara att jag tyckte det var tidigt)... Har molvärk ibland över äggstockarna så tror inte det dröjer väldigt länge till.... Känns som det börjar jobba igång.

Jag har inga känningar alls, brukar visserligen inte ha jättemkt mensvärk men brukar få ont i ryggen första dagen men nä ingenting nu!

Har kommit fram till att loppan är som jag, sover allra bäst på sidan. Så hon ligger bredvid mig i sängen och sover hur gott som hellst just nu. Men ve o fasa om jag flyttar på mig, det gillas inte det minsta.

Vi hade lite väl mysigt i förrgår kväll och lyckades spräcka ett blodkärl i underlivet. Har blödit lite till och från sen dess. Sjukt irriterande. Kanske borde väntat lite längre än tre veckor efter fl :angel:

Vi har inte vågat än, eller snarare jag. Rädd för att det ska göra ont eftersom jag blev rätt mkt sydd :/

Har du provat att försöka kicka igång sugreflexen genom att massera handen eller trycka ihop kinderna försiktigt? Oskar tog ju varken tutte eller flaska första dagen så vi fick kicka igång honom med reflexer. Med pappa funkar flaskan. När jag ger honom ser han ut som jag försöker mörda honom.

Skönt att man inte är ensam om att få tillbaka lusten tidigt :angel: Jag blir lika lycklig för varje stygn som ramlar dän.

Väldigt bra dag igår. Oskar var lugn hela dagen. Mamma var superlugn med honom så han låg däckad i hennes knä större delen av eftermiddagen. Svärmor var avundsjuk först tills mamma påpekade hur underbart det skulle vara att ha 5 min till barnbarnet (mamma har 1.5 h restid).

På kvällen fick jag ha mitt barn ifred.

Ammat varannan timme sedan sex o gårkväll. O nu kommer de stora barnen upp. Jag är skittrött, har begynnande huvudvärk och är på dåligt humör o håller knappt ihop. Nu ska jag sparka upp mannen ur sängen och se till att liten inte sover mer än hon brukar på dagen så att hon vänder dygnet (ja, så tänker jag). Ökningsperiod igen? :grin:

Skönt att man inte är ensam om att få tillbaka lusten tidigt :angel: Jag blir lika lycklig för varje stygn som ramlar dän.
Vi hade sex första gången förra veckan, och fasen rent ut sagt! Det kändes som en befrielse. Vi har inte haft sex sedan första halvan av graviditeten eftersom jag fick småblödningar varje gång (berodde på ytliga känsliga blodkärl som brast)
Sen tog det tid för mej nu efter att "komma igång" i tanken, full fokus har liksom varit på bebis men nu är vi nog på banan med tajming och lust.

Ammat varannan timme sedan sex o gårkväll. O nu kommer de stora barnen upp. Jag är skittrött, har begynnande huvudvärk och är på dåligt humör o håller knappt ihop. Nu ska jag sparka upp mannen ur sängen och se till att liten inte sover mer än hon brukar på dagen så att hon vänder dygnet (ja, så tänker jag). Ökningsperiod igen? :grin:

Tror cornelis är i/påväg till utvecklingssprång 4. Ammar mer än vanligt tre senaste nätterna och sprattlar väldigt mkt i sömnen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar